be_super schreef:mijn persoonlijke mening heeft niets met leeftijd of werken te maken.
volgens mij moet iedereen die een paard heeft ouders hebben met een aardige baan, of zelf een salaris hebben, voor niets gaat de zon op.
het was mijn tweede punt pas, maar goed, feit blijft dat ik niet met een kapot zadel zal rijden,
kapot zadel, kapot dekje, sorry, voor mij niet.
mijn eerste zadel had kapotte singelstoten, die zijn meteen gemaakt.
ik kreeg een dekje waar een scheur in zat, dat is meteen gemaakt.
mijn huidige euroriding zadel, wat nou niet echt brol te noemen is, daar heb ik flink voor moeten sparen. denk niet dat dat zomaar opgehoest is.
niet stappen, geen vakantie en op je verjaardag vraag je geld voor je zadel.
ik heb zelfs mijn haar laten groeien zodat ik de kapper uit kon sparen.
laten we dus niet kinderachtig doen en het idee scheppen dat ik alles zomaar even kan kopen en doen.
ik ga niet met zichtbaar kapotte spullen rijden. klaar.
Sorry dat ik hier misschien een beetje te hard op in ga, maar rij liever met zichtbare "kapote" spullen als dat goed ligt op mijn paard als met het duurste van het duurste waarbij ik wel mijn paard een paar maanden na dato naar de fysio kan brengen!! Dat jij zo kortzichtig bent vind ik erg jammer, heb liever dit zadel als een ander zadel dat k*t ligt!
Ik heb geen ouders met een goed salaris(en ook al zou dat dan ben ik opgoevoed dat ik zelf mijn boontjes moet zien te doppen en nu huisje boompje beestje hoe ik daar helemaal niet meer mee aan te komen) en ben zelf ook altijd erg blij dat mijn salaris aan het einde van de maand weer op mijn rekening staat!
Bij jou opmerking krijg ik namelijk wel het gevoel dat papie en mamie alles sponseren behalve toevallig je zadel waar jij nu heel veel "moeite" voor heb moeten doen.(wat ik dus geen moeite vind)
Ik hoef niet alles mooi, nieuw en duur te hebben, als ik de keuze heb tussen 2 zadels die allebei prima liggen maar de ene is nieuw en de ander 2e hands koop ik toch echt de 2e hands dat geld dat ik daarmee bespaar kan ik heel goed ergens anders voor gebruiken!!
@TS ik zou niet de kosten uitgeven om de complete zitting opnieuw te overtrekken, denk niet dat dat het nog waard is.
Wat de rest betreft lijkt het zo te zien erger als dat het is.(afhankelijk hoe jij wilt dat het eruit ziet) aan de knie wrongen zou ik bv. ook al niets meer doen(mocht je dat willen let er dan wel op dat dit eigenlijk altijd met een zachtere leersoort als rund wordt gedaan waardoor dat duurder is, qua stikwerk is het niet z'on ramp wel afhankelijk ook van de vulling van de kniewrong hoe die eruit ziet)
Wat de rest betreft ga ik ook mee met harnessmaker, veel stikwerk(wat op de plaatsen waar het hier gedaan moet worden niet echt makkelijk is waardoor het zeer arbeids intensief is en daardoor ook kostbaar, je bent er gewoon lang mee bezig)
Schattend wat ik voor stikwerk gemiddeld per uur betaal hier in de randstad(ja ook dat telt mee) denk ik afgaande wat nu te zien is(dus stikwerk, stoten vervangen en opnieuw overtrekken van de kniewrongen) laat de zitting buiten beschouwing, je zou de naden opnieuw kunnen laten afplakken, aangezien ik het dat niet meer waard vind.
Ik denk dat je toch moet rekenen met de zichtbare dingen op een €200,- en dan nog maar hopen dat de complete vulling niet vervangen hoeft te worden(hier á €75,-) etc denk dat je las je alles wilt doen incl. nieuwe zitting en complete vulling dat je op een €600,- kwijt bent!!(grof geschat is namelijk ook afhankelijk van de staat van het foam van de zitting , boom, opspanning etc etc)