Gaatjestang

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Re: Gaatjestang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:11

merrieveulen schreef:
El_Beauty schreef:
Ik heb een metalen uit het jaren nul dus zou nooit duur zijn geweest maar jah dat ding is dan nu wel uhmm 25/30 jaar oud en doet het nog prima en ja waarneer heb je zo'n ding nou nodig ga naar een schoenenwinkel en laat er een gaatje gratis bij prikken..

waarom helemaal naar de schoenmaker als je het zelf kunt doen?

Omdat het bij de schoenenmaker niks kost en als je er zelf een wilt aanschaffen 20 euro of meer kost en dat ie naar 1 keer gebruiken 1 jaar of langer in de kast ligt te niksen.. weggegooid geld dan toch..

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:13

Ik doe het ook altijd met de boormachine, worden mooiere gaatjes dan met de tang

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:14

als je naar de schoenmaker fietst wel, inderdaad. maar ik vind dat zonde van mijn tijd eigenlijk... bovendien gebruik ik mijn gaatjestang toch wel regelmatig.
met de boormachine vind ik niet echt mooi worden, de randen van de gaatjes worden scherper, ipv licht afgerond zoals je met de tang krijgt.

sternb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:18

echt lastig die tang,soms kom je er gewoon niet doorheen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:23

sternb schreef:
echt lastig die tang,soms kom je er gewoon niet doorheen.

hihi, wat voor eentje heb jij als ik vragen mag? ik kom met de mijne OVERAL door, ook dikke western beugelriemen en dergelijke...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:32

Ik weet dat dit een heel oud topic is maar mijn vraag kan hier nog heel goed gesteld worden.
Ik heb al een duurdere gaatjestang gehad van harry's horse , die met de rode handvaten. Maar deze verslijt ook snel. De prikker verschuift ten op zichte van de gaatjes. Nou is deze tang in de aanbieding nog ruim 30 euro maar ik wil nu eigenlijk toch wat beters aanschaffen. Die kan ik in de ruitersportzaken niet vinden. Wie kan me aanraden waar ergens een echt goede tang te koop is. Die het over 25 jaar ook nog gewoon goed doet een degelijk apparaat.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:58

Ik ben zelf zadelmaker. Ik heb een sprenger gaatjestang. Niet kapot te krijgen. Als daarvan de holpijpjes verslijten kan ik die los bestellen en vervangen. Tot nu toe nog niet nodig gehad.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:59

Ik heb een oude van de bouwmarkt. Geen idee van merk. Ding is zo oud (was van mijn vader) dat hij helemaal geroest is. En nog steeds prima gaatjes :D

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:11

idefix4 schreef:
Ik ben zelf zadelmaker. Ik heb een sprenger gaatjestang. Niet kapot te krijgen. Als daarvan de holpijpjes verslijten kan ik die los bestellen en vervangen. Tot nu toe nog niet nodig gehad.
Wat leuk dat je even de moeite neeemt om te reageren!
Dat zou heel goed kunnen. Maar waar kan ik een Sprenger gaatjestang kopen?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:22

Rizette schreef:
idefix4 schreef:
Wat leuk dat je even de moeite neeemt om te reageren!
Dat zou heel goed kunnen. Maar waar kan ik een Sprenger gaatjestang kopen?

http://www.sangersruitersport.nl/WebWin ... uct_id=332

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:27

Afbeelding

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:28

Bedankt voor je link. Hij komt me bekend voor qua vorm. Lijkt die van Sprenger nou niet dezelfde als van Premiere?
De afbeelding is van een premiere tang.