tape over bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Re: tape over bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:01

Alane schreef:
Gerrie schreef:
Je bent wel heel stellig over de oorzaak van het knarsen...

Wil je geen geluid?
Ga dan eens bitloos rijden Clown

Lips are sealed

paardloos.... dan weet je zeker dat je het geknars niet hoort Pling Clown

Inderdaad daar had ik nog niet aan gedacht Tong uitsteken Clown Haha!

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 13:51

Ik begrijp dus dat het feit dat ik een expert heb laten kijken naar mijn paard voor jullie niet voldoende is. Wat een belachelijke reacties. Als ik niemand had laten kijken was mij vast door jullie geadviseerd om een tandarts te vragen. Dat heb ik dus al gedaan en die heeft duidelijk het probleem van mijn paard aangegeven. Dit is niet de eerste de beste tandarts geweest maar echt een goede. Verder les ik bij verschillende instructeurs die op hoog niveau rijden en waarvan er 1 ook een africhtingsstal heeft. Neem aan dat deze mensen er wel een beetje kijk op hebben.

Een bedankje voor degene die een reactie geplaatst hebben waar ik wel wat aan heb!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:08

dan heb je het of krom uitgelegd ofverkeerd begrepen want ik kom er nog niet uit ...
hoe kiezen -v- zo slijten van een bit maar niet door het bit terwijl een bit normaal niet tussen de kiezen hoort en er geen kiezen zijn op de lokatie waar geen kiezen horen te zijn en het bit daa niet zit maar wel de oorzaak is en en en ..pff snap der gene hol meer van Bloos

wij verkopen de bitbandages wel en meestal om een dunne stang iets dikker te maken of een gebroken bit iets zachter bv ,kan dan iets minder scharen of voor paarden die echt een hekel hebben aan dat koude staal (smaak?)

maar uit de uitleg van jouw probleem nu kom ik echt niet , sorrie

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:44

Tuurlijk kan je je bit bandageren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:10

die bitbandages maken het bit echt niet zachter..... eerder ruwer en daardoor scherper...
als je zachter wilt probeer het dan met kunstzeem...

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 09:43

Bedankt voor de tip, ik ga het proberen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:01

Mijn merrie knarste ook veel met haar tanden, ben toen een ongebroken flexibel rubberbitje gaan gebruiken en dat hielp een heel eind. Ze knarst nog steeds weleens maar samen met mijn instructrice ben ik eruit gekomen dat zij het voornamelijk doet als ze spanning heeft (bv iets nieuws moet leren) of geen goede aanleuning, zodra ik de spanning wegneem of de aanleuning wordt weer correct gaat het over.
Ik zou eens goed opletten wanneer ze het precies doet en wat jij dan doet. Je kunt er vast wel een patroon in ontdekken om op die manier het probleem op te lossen.
(niet alle paarden doen het omdat ze spanning hebben, het knarsen kan ook een gewoonte zijn, in dat geval hoef je dus niets te doen, behalve zorgen dat zijn tanden er niet onder leiden)