Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirgino schreef:felicity schreef:Even kijken of ik ook het verhaal snap. Als een zadel wipt dan is de boom te breed? Dan zou je een smallere boom in moeten hebben of aan de voorkant het zadel meer opvullen. Maar als je het aan de voorkant op vult dan ligt het zadel toch scheef? Dan is de voorkant hoger als de achterkant en ligt ie achterover.
Kan iemand mij het uitleggen snap het echt niet.
nee ,als hij van voor te breed is,duikt het zadel voorover![]()
zou je de achterkant opvullen ,dan duikt het zadel nog meer voorover en ligt de achterkant te hoog waardoor het dieptepunt niet meer in het midden ligt.
als je zadel van achter wipt moet je aan de voorkant opvullen.
ga maar eens met een waterpas spelen![]()
op bv de leuning van je bank,als deze van voor iets afloopt zit je dieptepunt niet meet in het midden
waar moet hij dan omhoog?voor? of achter?
Dunja_Vigu_ schreef:Vervelend dat-ie zo klappend is, maar misschien kan je hem op laten vullen!;)
Sokkebok schreef:Ik bedoelde ook niet voor blijvend, maar om te proberen of dat helpt voordat je het zadel aan de voorkant op laat vullen. Je hoeft er zelfs niet eens op te gaan zitten, je voelt het met je hand ook wel als je het zadel dan omhoog trekt aan de achterkant. ( moet je wel aansingelen)
Ludora schreef:Harnessmaker hier op bokt heeft al veel lovende woorden gehad over zijn kunsten als zadelmaker. Hij komt ook naar je toe. Stuur heb een PM, mss met de foto's !
fluffyfox schreef:hey
wat betreft mn zadel zegt hij dat t wippen minimaal is en t zadel kan niet opgevuld achter omdat de kussens dan te hard worden
germie schreef:fluffyfox schreef:hey
wat betreft mn zadel zegt hij dat t wippen minimaal is en t zadel kan niet opgevuld achter omdat de kussens dan te hard worden
Dus geen goede zadelmaker.
Als een zadel wipt en er moet achter vulling bij (het kan ook goed zjin dat het in het midden er juist uit moet), dan kan een goede zadelmaker de hoogte van de keil veranderen door dat stukje leer te veranderen.
De meeste zadelmakers (ik ken er maar 1 die het doet om precies te zijn) zeggen dat het niet kan omdat ze het zelf niet kunnen.
Dus je kunt wel degelijk een zadel achter hoger maken.
Als het zadel al eerder opgevuld is, controleer dan eens of er in het midden veel vulling zit. Meestal wordt daar te veel in gestopt en dan kan het zadel niet anders doen dan wippen.
Ludora schreef:Harnessmaker hier op bokt heeft al veel lovende woorden gehad over zijn kunsten als zadelmaker. Hij komt ook naar je toe. Stuur heb een PM, mss met de foto's !
germie schreef:Het kan dus allemaal wel, maar ik ken maar 1 man die het kan.
unamie schreef:germie schreef:Het kan dus allemaal wel, maar ik ken maar 1 man die het kan.
wie zou dat nu toch zijn
unamie schreef:Ludora schreef:Harnessmaker hier op bokt heeft al veel lovende woorden gehad over zijn kunsten als zadelmaker. Hij komt ook naar je toe. Stuur heb een PM, mss met de foto's !
na harnesmaker ging mijn zadel juist wippen, dus dat lijkt me geen goed idee