Ervaring nieuwset Anky dressuurzadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaring nieuwset Anky dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:39

Netje schreef:
Haha! Haha! : van de Anky-site:

De ANKY® Classic is gemaakt van de beste kwaliteit Engels leer in de kleuren bruin en zwart.

Daar kan toch niks mis mee zijn Vingers aflikken !!

Als Argentijns leer ingekocht wordt door een Engelse fabriek, mag het Engels leer worden genoemd.. dus dat zegt niets.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:17

Ik zeg alleen maar wat er op de Anky-site staat Haha! (die Argentijn kan het ook wel weer ergens anders vandaan gehaald hebben...)

Ik heb er rond de € 1500 euro voor betaald en dat was nog redelijk vergeleken met zadels als Passier GB en KN of anderen. Denk dat je voor een echt kwaliteitszadel toch altijd gauw rond die prijs zit (maar ja: dan heb je ook wel wat !!)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:50

Heb ook een anky gehad was er helemaal niet blij mee, heb hem ook maar een paar maanden gehad. Vond dat de kwaliteit te wensen over liet en vind dat het zadel ook gemaakt is voor mensen met een anky figuur, hij zit ook niet super.
hen nu een KN allegro en daar ben ik heel blij mee!
Zit super en ligt super, maarja uiteindelijk heeft iedereen een eigen voorkeur natuurlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:32

Bitch schreef:
Netje schreef:
Haha! Haha! : van de Anky-site:

De ANKY® Classic is gemaakt van de beste kwaliteit Engels leer in de kleuren bruin en zwart.

Daar kan toch niks mis mee zijn Vingers aflikken !!

Als Argentijns leer ingekocht wordt door een Engelse fabriek, mag het Engels leer worden genoemd.. dus dat zegt niets.

Ik heb een engels lederen hoofdstel, made in India. OVerigens is dit wel goed leer.
Engels leer kan dus overal vandaan komen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:42

Inmiddels zijn ze tweedehands te krijgen voor ca. € 1100 (de nieuwe versie dan), de oude versie rond de € 750. Wel heel goed opletten op de nieuwe en de oude versie (op de nieuwe zit een vierkant zwart merkje met Anky bij de boom, op de oude een koperkleurig rond merkje).

Wij hebben het nieuwe nu 1,5 jaar en het blijft geweldig mooi, terwijl we nauwelijks onderhoud plegen (heeel af en toe in de olie). Het wordt dagelijks intensief gebruikt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:05

Anky heeft een zadel i.s.m. Barnsby laten vervaardigen, en i.s.m. Pessoa, waar komt dit zadel vandaan?
Weet iemand dat?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 23:07

Maakt mij iig wel een hoop wijzer Tong uitsteken senks Haha!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:42

Ik heb de oudere versie van het Anky zadel met de vierkante lepel, dus de vooloper van het huidige model. Ik heb het zadel nu bijna 3 jaar en het wordt veelvuldig gebruikt in verschillende weersomstandigheden, het ziet er nog perfect uit! Je ziet wel wat valere plekken op het zweetblad verschijnen, maar ik ben ontzettend zuinig op mijn zadel en maak het dus regelmatig schoon en smeer het dan in met Rapide lederdressing. Het zadel ziet er dan weer perfect uit.
Alle mensen die op mijn zadel hebben gezeten zijn verkocht. Je zit niet teveel opgesloten, maar het is ook weer geen zadel zoals de Passier GB waar je weer heel onafhankelijk in zit. Laatst heb ik op een Pfiff Lovel gezeten, maar dat is echt niets voor mij zoveel wrong en zo'n diepe zit!
Het zadel past op zeer veel verschillende paarden en ik heb de kussens in deze 3 jaar nog niet hoeven laten bijvullen. Ik ben dus zeer tevreden en het is het geld naar mijn idee zeker wel waard!

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:30

Dacht trouwens dat de nieuwe zadels van ankie ook een vierkante lepel hadden of ben ik nou niet helemaal up to date?? Hoe zit het trouwens met de kniewrong? Las op de site dat ze die tot het miminum beperkt hadden ( mijn voorkeur gaat wel uit naar een redelijke kniewrong)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:12

gevonden schreef:
Dacht trouwens dat de nieuwe zadels van ankie ook een vierkante lepel hadden of ben ik nou niet helemaal up to date?? Hoe zit het trouwens met de kniewrong? Las op de site dat ze die tot het miminum beperkt hadden ( mijn voorkeur gaat wel uit naar een redelijke kniewrong)

De nieuwe hebben inderdaad ook een vierkant lepel. De kniewrongen zijn niet overdreven, maar zeker niet tot het minimum beperkt. Gewoon goede steun, maar niet geforceerd !

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:54

Ben wel geinteresseerd in dit zadel wil na de zomer een nieuw zadel aanschaffen vandaar deze vraag. Bedankt