Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vera23 schreef:haha ja tuurlij kna datmaar moest aan dat liedje denken
Javayo schreef:Scum schreef:KN vind ik geweldig. Maar voor jou lijkt me een Ainsley veel fijner. Die heeft een veel diepere zit dan een KN.
Ik hoorde van iemand dat een Ainsley juist meer geschikt is voor ruiters met naar verhouding langere benen. Of vindt jij van niet?
Scum schreef:Nee, dat vind ik niet. Ik ben 1.82 (dus lange benen). Ik kon er op zich wel goed mee rijden maar de KN was voor mij een verademing. Zit iets minder diep.
De meeste mensen die ik ken die wel fijn met een Ainsley rijden hebben dus juist kortere benen.
Javayo schreef:Myfee; klinkt als een heel goed zadel! waarschijnlijk heeft de ruitersportzaak waar ik een afspraak heb gemaakt dat zadel niet.
Javayo schreef:Rachelll schreef:Tip: van rijs in zevenhuizen
Aan Van Rijs heb ik gedacht... maar daar kun je niet zo makkelijk rijden met je paard, en aan huis kan hij natuurlijk ook maar een selectie zadels mee brengen.
Javayo schreef:Ik weet niet waar ik meer profijt van heb, een gesloten zit of een vrije zit... waarschijnlijk de laatste? Ik wil namelijk ook af en toe een sprongetje kunnen maken en lange buitenritten...
Javayo schreef:Javayo schreef:Ik weet niet waar ik meer profijt van heb, een gesloten zit of een vrije zit... waarschijnlijk de laatste? Ik wil namelijk ook af en toe een sprongetje kunnen maken en lange buitenritten...
Heeft iemand hier nog hier tips over?
#Ymke# schreef:Javayo schreef:Ik weet niet waar ik meer profijt van heb, een gesloten zit of een vrije zit... waarschijnlijk de laatste? Ik wil namelijk ook af en toe een sprongetje kunnen maken en lange buitenritten...
#Ymke# schreef:Javayo schreef:Ik weet niet waar ik meer profijt van heb, een gesloten zit of een vrije zit... waarschijnlijk de laatste? Ik wil namelijk ook af en toe een sprongetje kunnen maken en lange buitenritten...
ik riep altijd, oohhhh diepe zit, veel kniewrong, gesloten zitten..Ik heb rugklachten en ik dacht dat zo'n diepe zit mij meer hielp, ik had daarmee geen rugpijn. Toen een hulsebos aangeschaft, dieper dan diep dus. Noodgedwongen moest ik een ander zadel hebben, helaas geen geld dus werd het een goedkoper zadel. Een oud imperial dressuurzadeltje, absoluut het tegenovergestelde van de hulsebos. Vlakke zit, geen kniewrong. Ik heb er vorige week een kniewrongetje op laten zetten (van die dunne van witnec). Sinds ik met dit zadel rij ik mijn zit zoveel beter geworden, veel onafhankelijker etc. Zelfs geen rugklachten, omdat ik m'n rugspieren nu heb ontwikkeld en die, bij goed zitten, de pijn opvangen. Ook met buitenritten geen probleem.
zitake schreef:idd rugspieren kunnen al een heel deel helpen bij rugpijn, als ik rijd zoals ik vroeger reed dan heb ik zo weer last van mn rug (komt niet door paardrijden alleen), ik heb onlangs zitcorrectieles genomen en blijf het nog even volgen, want het maakt zoveel verschil.
Ik denk gewoon dat je een zadel moet nemen die je goed past (en ook je paard), ik heb er zelf verschillende uitgekozen en dan geprobeerd op mn paard, en ze zaten allemaal verschillend.