Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fjordido schreef:@sonja: ik ben het neit helemaal eens met je prijzen, ik heb een aantal jaren geleden een heel fijne simco gekocht voor 300 gulden.
DubbelDun schreef:Er is in zadels geen standaardisatie, dus de maatgeving van merk X kan anders zijn als van merk Y.
DubbelDun schreef:Tussen 300 en 3000 zit nog een behoorlijk verschil hoor
Voor 500 tot 1000 kun je een goed merk 2e hands kopen.
18 inch in de zitmaat en wel de engelse, voor western is dat 16".
Deze maat heeft dus niets met de boommaat die op de rug van je paard ligt te maken. Dat wordt: quarterhorse (small)-medium-full-extra full genoemd.
Er is in zadels geen standaardisatie, dus de maatgeving van merk X kan anders zijn als van merk Y.
horseloverx schreef:De maat hangt bij westernzadels niet alleen af van de breedte van de boom, maar ook van de vorm. Daar staat in dit viewtopic.php?f=128&t=687546 topic een heleboel over uitgelegd.DubbelDun schreef:Tussen 300 en 3000 zit nog een behoorlijk verschil hoor
Voor 500 tot 1000 kun je een goed merk 2e hands kopen.
18 inch in de zitmaat en wel de engelse, voor western is dat 16".
Deze maat heeft dus niets met de boommaat die op de rug van je paard ligt te maken. Dat wordt: quarterhorse (small)-medium-full-extra full genoemd.
Er is in zadels geen standaardisatie, dus de maatgeving van merk X kan anders zijn als van merk Y.
vergeef mij mijn ontwetend heid over de western maten... ik weet het ik had er beter naar moeten informeren.(ik geef mezelf nu ook een schop onder mn kont)
als ik het goed begrijp heb ik dus nu een 16'' die vrouw heeft ook gezegt dat het in engelse maat een 18 inch is.
maar dan is mijn boommaat dus te klein volgens jou, in je eerste berichten. dan zou mijn boommaat dus groter moeten.
maar wat is dan een boommaat voor mijn fjord. een full?kan ik dit ook opmeten ofzo?
ik ben erg dankbaar dat jullie zo behulpzaam zijn. maar tegelijk schaam ik me wel. ik had beter moeten informeren.
DubbelDun schreef:Er is in zadels geen standaardisatie, dus de maatgeving van merk X kan anders zijn als van merk Y.
crazycactus schreef:In tegendeel. Het zou heel handig zijn om te weten waarbinnen een bepaalde maat zou moeten vallen.En dat is maar goed ook anders zou het heel lastig worden om een goed passend zadel te vinden.
vera schreef:`Petje af trouwens voorde topicstarter die zoveel "kritiek" over zich heen krijgt en het zo positief oppakt!![]()
Chapeau!
vera schreef:Ja. Mee eens. Alleen...zal al die goed bedoelde raad wel helpen? Want Bokt zelf helpt zadelmarkt aan klanten.Petje af trouwens voorde topicstarter die zoveel "kritiek" over zich heen krijgt en het zo positief oppakt!![]()
Chapeau!
BartVB schreef:Als je niet ingelogd bent zie je idd een aantal advertenties van Google AdSense na de eerste post. Die advertenties zijn meestal (soms ook totaal niet) aangepast op de inhoud van het topic. Google doet dat door te kijken welke woorden er op die pagina voorkomen en zal zo idd proberen zadel advertenties te plaatsen bij een topic over zadels. Helaas heeft Google niet zo heel erg veel paard gerelateerde advertenties beschikbaar waardoor je ook (erg) regelmatig totaal irrelevante advertenties te zien krijgt. Dit alles staat overigens helemaal los van de zoekmachine.