Ligt mijn zadel wel goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Ligt mijn zadel wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:25

Hoeveel inch is dit zadel? Hij oogt n.l erg klein. En het is geloof ik ook nog een dressuurzadel? Het ligt sowieso niet goed, en dit is denk ik ook niet te verhelpen met een bontje, onderlegger of wat dan ook!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 11:29

aerdenhout1 schreef:
Hoeveel inch is dit zadel? Hij oogt n.l erg klein. En het is geloof ik ook nog een dressuurzadel? Het ligt sowieso niet goed, en dit is denk ik ook niet te verhelpen met een bontje, onderlegger of wat dan ook!

Dit is een 17 inch geloof ik. En ja het is ook een heel klein zadel om te zien, maar reed fijn! En daarbij is mijn paard in de loop der jaren ook wel toegenomen in de omvang.
Ik wil het absoluut ook niet verhelpen met een bontje en mijn paard stukrijden als het zadel gewoon echt niet goed ligt! Als er een nieuw zadel moet komen, dan komt die. Daar doe ik niet moeilijk over.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:35

Heb je dit zadel al langer?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:49

het lijkt wel of je zadel veel te klein is ( kan ook zijn door de fotos) op de foto lijkt het wel een zadel voor een d/e pony Sigaar
en hij kanteld achterover zodat hij voor weer wat omhoog komt.(das dus niet goed)

als ik jou was zou ik er iemand naar laten kijken...
ze zeggen dat de zadelmaker van het 2 span dat dat een goede zadelmakker is.
dus mischien moet je daar eens langs gaan?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 12:53

Daar loop ik nu ook stage, bij de Tweespan. En die zal ik zeker even vragen of ze er nar willen kijken. Het is echt van de laatste tijd dat ik ga twijfelen of het zadel wel goed ligt. opvullen heeft ook geen zin, want als het zadel te klein is dan kun je dat probleem niet verhelpen met opvullen.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:03

ik denk dat je zadel hellemaal te klein is...dus dat je gewoon een nieuw zadel moet...
heeft dit zadel ooit wel gepast?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 13:41

Ja, dit zadel heeft óóit eens gepast ja. Alleen ze is in omvang wel toegenomen.. Daarom is hij nu te klein denk ik.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:44

misschien een "tennisbredjë",, omdat de achterkant vrij ver in de rug ligt,, misschien kun je dat wat ophogen..

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:51

TS geeft al duiidelijk (en terecht) aan, dat ze niet met onderleggers wil klooien. Als de kamer te smal is, kan je dat niet compenseren met een tennisbredje. Ookal ligt het middelpunt dan wel goed, de kamer blijft te smal. En dus oncomfortabel voor het paard.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 14:30

Ik ga niet met onderleggers lopen klooien, ik kan dat geld wat ik uitgeef aan onderleggers enz net zo goed gaan opsparen en dan in een keer een goed zadel kopen. Ik wil mijn paard niet stukrijden en wil het beste voor het paard.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:08

Oplossing; anders zadel met verwisselbare boom!! Heb ik zelf ook en bevalt prima. Die van mij wil ook nog wel eens veranderen van omvang Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 18:49

Vanmiddag heb ik even wat foto's gemaakt van het zadel op Layla's rug. Je kan heel duidelijk zien dat de boom ver omhoog ligt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:41

nou, dat lijkt me duidelijk: niet meer op rijden, en gauw een zadelmaker laten komen.
ik heb zelf goede ervaringen met de heren van www.bestfitzadelservice.nl
zij werken landelijk, dus locatie geen probleem. het zijn zeer vakkundige en ook aardige mensen.
succes!

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:08

De vorm van de Kieffer bomen passen over het algemeen heel slecht op rondgeribte paarden, dus ook niet op Friezen.
Engelse merken (zoals Barnsby) zijn ronder in de boom en liggen vaak beter. KN en Passier voldoen ook vaak goed.
Tweespan is overigens geen zadelmaker maar een ruitersportwinkel. Wil je echt een kundig iemand laten kijken dan vind je die niet bij een ruitersportwinkel. Ga naar Van Triest in Meppel, Kootstra Groningen of Ton v.d. Brink.