[WN] Hilason Treeless en BM Treeless

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Hilason Treeless en BM Treeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:27

Ik kom net terug van een pasrondje Hilason. En ik kan het er toch echt niet in vinden. Zadel (Hilason 16 inch was veel te klein voor mij, terwijl ik op een gewone 15 inch nog wel uit de voeten kan). Ik had last met de tweedelinge fenders (blijven haken, zat een bult) en het blijft toch wel heel massief en opgesloten eruit zien en voelen. Voor mij geen Hilason dus.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:34

Nee, mooi vind ik ze ook niet en alleen van de foto's vind ik ze er kwalitatief toch al minder uit zien dan de BM... 't zou bij mij ook puur 't financiele plaatje zijn, maar denk dat ik nog eerder voor een oude tweedehands BM die niet helemaal is wat ik wilde zou gaan dan voor zo'n nieuwe Hilason.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:08

@ANya: dat opgesloten gevoel wordt natuurlijk ook versterkte door de te kleine zitmaat. Ik denk dat je qua Hilason maatvoering eerder aan een 17" moet denken. Die 'andere' was een 18" nl.
Hoebedoel je 'bult'' bij de fenders...konden ze niet kort genoeg??
Dat is idd een probleem bij de BM/Hilason; je hebt te weinig 'lengte'om ze korter te maken. Vandaar dat BM ook een 10" en een 12" fenders heeft.

@Francis: de reden dat de keeper op de pommel zit zal te maken hebben met de stevigheid. Een schroef geeft meer vastigheid als wanneer je hem moet vastzetten met een chicago screw, want als die dingen zichzelf losdraaien kom je er dus nooit meer bij Verdrietig
Ik heb dat bij een andere BM eens gehad met de hoofpickholder, dat was echt een gedoe om dat weer vast te krijgen en nog zat het niet netjes strak.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:11

oeps! verkeerd topic!! Bloos!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:34

Ahja, dat kan 't natuurlijk zijn.. hmm, da's wel jammer, maar als je dan toch op verzoek dat ding op de jockey laat zetten, kun je natuurlijk gelijk verzoeken om d'r een klodder lijm tussen te gooien.. (in de screw dus). vast is vast.. ding hoeft er niet af te kunnen. Nahja.. 't zit er toch ff niet meer in om em custom te bestellen ben ik bang... mag al blij zijn als ik een ouwetje van Ebay kan halen t.z.t.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:23

Ja je moet echt geluk hebben wil je in NL of EU een 2e hands vinden, die ook nog de juiste maat is.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:26

nou, vooral dat laatste... allemaal van die kleine-kontjes-maten! Tja, die grote komen niet te koop, daar groeien ze niet meer uit natuurlijk...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:32

Een hoop mensen in de States die er mee Barrelen zijn mini-maatjes of kinderen. Een hoogst enkele keer geeft iemand gewoon toe toch een te kleine maat gekocht te hebben.
Ik wilde het ook niet geloven en ben dus ook al 'gegroeid' van een 15" naar een 16,5"

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:14

De ene flap van de fender viel niet over de ander flap. Dat waren twee harde stukken en je been ertussen. Ze waren ook niet op de lengte van mijn been te krijgen. En zulke korte pootjes heb ik nu ook weer niet.

Rare maat: mini-zitting en benen voor iemand van boven de 1.70.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:21

Ja ik vrees dat dat ook een beetje het probleem van de Hilason is. Er is al geen standaardisatie in zadels, maar bij hun is zelfs het woord onbekend Clown

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 23:48

Oeps ik heb dus ook niet zulke lange benen, mijn Crates gaat net Knipoog. Stel, dat ik een nieuwe Hilason zou kopen dan is dat eigenlijk nog best een risico EN zonde geld als het niet is wat je verwacht. Stel, dat ik een nieuwe BM zou kopen (Vera komt als ik beter ben eens bij me passen) dan weet je wat je koopt, daar staat ook wat voor natuurlijk. Eerst maar eens zitten hihi. Welke kledingmaat heb jij Anya? (even voor het idee van de zadelvulling (zelf zit ik op 38/40). Dat blijven haken kan ik me wel voorstellen eigenlijk. Geen naadje gevoeld op de zitting?

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:25

Voor zadels moet je p je binnenbeen maat letten, daarmee bepalen wij de fendermaat.
je meet dus de lijn van de binnennaad van je broek. Zo kan je beter vergelijken.
Ik vind dat leer ook niet zo mooi, als het gelakt is vraag ik me altijd af waarom? Dat doen ze ook bij splitleer, om dat te verdoezelen.
Bovendien kan het alleen maar lelijker worden, en ik vind dat natuurleer juist steeds mooier wordt.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 00:28

Mocht ik een Hilason willen kopen dan denk ik dat ik er misschien andere fenders aan laat maken.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 01:23

Idd Aafke.. vind dat geverfde leer ook erg lelijk.. en elke kras blijf je zien, valt niet meer weg te werken tenzij je'm over verft. Heb zo'n hoofdstel gehad... Komt erg goedkoop over vind ik.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 13:53

Oeps, scheetje beef Hilasonnetje.....
Afbeelding