Hoe oplossen zadel dat na een half jaar niet goed meer ligt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

henkb

Re: Hoe oplossen zadel dat na een half jaar niet goed meer l

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:25

maike schreef:
haha, wat is dat nou toch voor rare reactie henkb?? Ik neem aan dat de bouw van de pony veranderd d.m.v spieropbouw en niet omdat deze nog zo hard in de groei is...

Oh, af en toe krijg ik het heen en weer van mensen die een hobby hebben, maar dan gaan klagen dat het geld kost, dus als je weinig uit wilt geven aan zadels door groei en spiervorming wacht je beter tot je paard is uitgegroeid en koop je dan een zadel die nog aangepast kan worden aan de spierontwikkeling.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:13

Zadel aan laten passen. Lijkt mij een vrij simpele oplossing!
Okay,het kost misschien een paar tientjes maar een goed passend zadel is gewoon heel erg belangrijk!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:16

MISTRAL94 schreef:
Dan kun je lang wachten tot ze uitgegroeid zijn Schijnheilig

Precies. Ik heb voor mijn 3-jarige meteen een zadel op maat laten maken. We zijn nu bijna een jaar verder en straks wordt het voor de 4e keer aangepast. Dat weet je met jonge paarden. Maar ik vind het geen ramp.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 02:16

is ook geen ramp, alleen zonde van je geld...
Ik wilde vorig jaar (2006) voor mijn net zadelmakke, onbespierde ietwat te weinig concitie hebbende 4 jarige een nieuw zadel... mijn zadelmaker is wat minder commercieel ingesteld en gaf het advies te wachten.
Heeft de aanwezige zadels bekeken, heeft geadviseerd en het scheelde mij de aanschafprijs van een nieuw zadel...
en dat geld zal ik zekers weten bij hem spenderen als er een ander zadel moet komen...
geld uiteven is gemakkelijk, nadenken is moeilijker Haha!

en hier komt de zadelmaker zeer regelmatig de zadels controleren.... en bijleggen, of adviseren over de zadels...

en nog een toevoeging: tot op heden 1 zadel van hem, en dat is ook nog eens een inruil. Is dus iets minder commercieel allemaal Lachen
Laatst bijgewerkt door Alane op 19-01-07 02:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 02:20

Alane schreef:
is ook geen ramp, alleen zonde van je geld...
Ik wilde vorig jaar (2006) voor mijn net zadelmakke, onbespierde ietwat te weinig concitie hebbende 4 jarige een nieuw zadel... mijn zadelmaker is wat minder commercieel ingesteld en gaf het advies te wachten.
Heeft de aanwezige zadels bekeken, heeft geadviseerd en het scheelde mij de aanschafprijs van een nieuw zadel...
en dat geld zal ik zekers weten bij hem spenderen als er een ander zadel moet komen...
geld uiteven is gemakkelijk, nadenken is moeilijker Haha!

Ben ik het niet helemaal mee eens! Een goede zadelmaker kan het zadel gewoon keer op keer aanpassen. In het geval van Germie en mij is het aanpassen nog gratis ook. Je zorgt er dan iig voor dat het paard geen slechte ervaring met een zadel op doet Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 02:23

Zou in mijn geval met een nieuw zadel ook zijn... mijn zadelmaker komt gratis kijken/controleren... dus nergens een probleem om mij een nieuw zadel aan te smeren...