Aansnoerneusriem?? Waarvoor?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Aansnoerneusriem?? Waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:08

't is niet alleen de naam; de katrolwerking zit er natuurlijk ook niet voor niets op.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:14

er zit geen katrolwerking op...
Ik heb meerdere neusriemen, 'aansnoer' en bij de duurdere merken is het onderlegde kin stukje, net zo breed dat hij net tussen de ringen past als het gespgedeelte op de smalste is dicht gegespt. (als je snapt wat ik bedoel)
Ik heb ook al zitten bedenken welke sluiting je erop zou kunnen zetten die en zacht gevoerd is, die 'knik' toestaat, niet gaat knijpen en op z'n plaats blijft zitten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:51

Op het moment dat je de neusriem door het ringetje aan de andere kant haalt heb je wel degelijk een katrol-werking!! Op deze manier kan je heel veel kracht uitoefenen om de neusriem aan te snoeren..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:15

Diezelfde werking heb je ook bij een engelse, hanoveraanse, mexicaanse enz. neusriem.... hoelanger het riempje hoe beter je het vast kan pakken hoe strakker je het kan trekken.....

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:24

De neusriem is niet slecht, de mensen die hem misbruiken zijn slecht. Geldt voor bijna alles.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:28

inderdaad, en door de rolgesp die eraan zit krijg je wel degelijk een katrolwerking, waardoor er veel meer kracht op komt zonder dat je het merkt. het kinstukje is in veel gevallen echt niet breed genoeg om als stop te werken, tenslotte is de ene maat full de andere niet, en passen verschillende typen hoofd in hetzelfde hoofdstel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:52

Yvonnelind schreef:
De neusriem is niet slecht, de mensen die hem misbruiken zijn slecht. Geldt voor bijna alles.

idd.
je moet hem net zo vastmaken als een gewone neusriem,dus met normaal 2 vingers er tussen.
dan is het echt niet slechter.
ik vind ze vaak ook mooier en zachter onderlegd,maar dat is mijn persoonlijke mening.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:30

Mijn normale neusriem heeft ook een rolgesp, kan ik ook flink naar me toehalen. Even sjorren en z'n klep zit stevig dicht hoor, no problem. Maar dat het technisch gezien kán betekent nog niet dat het ook moet. Mijn auto kan over de 200, maar dat moet ook niet.

Overigens maak ik de neusriem wel stevig vast. Niet aangesjord, wel aangesloten. Hij zit hoog genoeg en ik vind het echt een vreselijk gezicht als de boel door het sperriempje naar beneden getrokken wordt (en daar hoef je je sperriem niet eens strak voor te doen, dat gebeurt gewoon als de boel te los zit)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:24