Zadelmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjestolover

Re: Zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:00

ik wou ook eerst mijn zadel daar gaan kopen maar heb het toch maar niet gedaan hoorde negatieve berichten.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:03

Misschien moet je maar even op zadelmarkt.nl lezen wat ze erover zeggen Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:06

Waarom gebruik je niet eens even de zoekfunctie?
Geloof dat je daar prima een mening van kunt vormen, en daaruit kunt concluderen dat het niet al te best is voor een paardenrug.

Sence schreef:
Misschien moet je maar even op zadelmarkt.nl lezen wat ze erover zeggen Lachen

En de zadelmarkt zal zeker zeggen dat ze prut zadels verkopen welke er voor hebben gezorgt dat vele paardenruggen er onder geleden hebben?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-07 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:09

als de rug van je paard je heilig is, dan zou ik je zadel daar niet halen.
je hebt ook goedkopere merken die wel goed zijn. en je hebt ook goede 2ehandsen.
ik zou daar mijn geld maar in investeren, want zo'n dierenarts en gerommel met zadels?? kost je handen vol met geld die je makkelijk had kunnen voorkomen door net iets langer door te sparen.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:10

ikzelf heb een merano dressuur ook laten nakijken en hij was goedgekeurd.. was ook recht en lag goed op het paard wat ik nu rij.. Helaas heb ook ik negatieve reakties gelezen. Wil ook niet zeggen dat je het qualitatief kunt vergelijken met een kieffer want das niet zo!! Anders had ik nu ook niet mijn merano te koop staan en een kieffer gekocht! kijk de prijs zegt wel wat natuurlijk vind ik!! eens een kieffer nooit meer anders das mijn mening!! dus als er nog iemand een dressuurzadel zoekt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:38

Mensen die denken dat westernzadels van de ZM goed zijn moeten even kijken in de topics van aafkeB. Iemand op de vorige pagina heeft volgens mij de link gegeven.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:46

En de zadelmarkt zal zeker zeggen dat ze prut zadels verkopen welke er voor hebben gezorgt dat vele paardenruggen er onder geleden hebben?[/quote]

Dat hoor je mij niet zeggen. Ik heb het over hun kwaliteiten, daar geven zij uitleg over de kwaliteit. Wat mij wel is opgevallen is dat de meeste mensen die geen ZM zadel hebben er negatief over praten, en de mensen die wel een ZM zadel hebben grotendeels er wel positief over zijn.

Ik heb dan toevallig een Merano gekocht, voor mijn lease paard. Als ik een eigen paard zou hebben, dan zou ik ook wel het geld hebben om een mooi en duur merkzadel te kopen.

Maar dat heb ik NIET, dus ik zal toch een andere manier moeten vinden. En 2e hands kan ook nog altijd ja, maar als er niets in de buurt is, niets geschikts... Helaas.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:55

Sence schreef:
Wat mij wel is opgevallen is dat de meeste mensen die geen ZM zadel hebben er negatief over praten, en de mensen die wel een ZM zadel hebben grotendeels er wel positief over zijn.

Dat vind ik nou dus ook, ik heb daar ook een dressuurzadel vandaan en die ligt perfect op mijn merrie. Natuurlijk kunnen er wat minderen tussen zitten. Maar eerder in dit topic werd er verteld over een zadel waarvan de wrongen helemaal scheef waren en dat die geruild moest worden. Volgens mij had diegene dat zelf al moeten zien in de winkel, op die manier is het makkelijk om zadelmarkt de schuld te geven maar zelf ben je nog altijd eerst verantwoordelijk.

Van western heb ik geen verstand, maar kijk goed naar het zadel, waar je het dan ook koopt.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 19:04

ik kan niet zo goed omgaan met de zoekmachiene ik vind nooit wat ik zoek, het gaat trouwend tog niet om dat het zadel een superdeluxe topkwaliteit is maar over dat hij goed op je paard past?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:50

Ja maar dit zijn zadels die zooo ontzettend slecht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:53

merrylegsje schreef:
ik kan niet zo goed omgaan met de zoekmachiene ik vind nooit wat ik zoek, het gaat trouwend tog niet om dat het zadel een superdeluxe topkwaliteit is maar over dat hij goed op je paard past?

Idd, het merk maakt niet veel uit, als het maar past.

Maarrr.... een beetje veiligheid voor jezelf is ook wel belangrijk.. en ik heb zo'n zadel van binnen gezien, en daar word je niet vrolijk van..

Tevens zijn deze zadels vaak scheef opgebouwd, met een lekenoog niet te zien, en je snapt natuurlijk wel wat voor gevolgen dat kan hebben op je paardje... En doordat de meeste 'leken' zich begeven naar zadelmarkt,(zadel is vaak de sluitpost van de totale aanschaf..) geven deze zadels zoveel problemen..

Ik heb er nu een gesloopt, en er zijn er 3 op stal die er een hebben, en alle 3 hebben ze problemen, zadels zijn scheef in elkaar gestikt, boom is krom.... Enfin, je kan een koopje hebben bij ZM, maar zorg dan wel dat je iemand meeneemt die er WEL verstand van heeft.. want 9 van de 10 x koop je rotzooi... en dan is € 250 best wel een hoop geld...

( alhoewel ik met nieuwste banner hier op bokt niet echt het idee heb dat men beseft hoe en wat... )

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:54

nielsd schreef:
Ja maar dit zijn zadels die zooo ontzettend slecht zijn.

Spreek je uit ervaring?
Ik vind dat mensen mee praten.. Het hoeft absoluut niet slecht te zijn, zolang je het goed aan laat meten en laat nakijken en jaarlijks bijhoudt. een duur zadel kan ook scheef of slecht passend zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:56

Ik spreek niet uit ervaring. Men kan gewoon geen boom maken van het geld wat een geheel zadel kost.
Het leer alleen al is duurder dan een geheel gemaakt zadel.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:04

Ik heb jarenlang een zadelmarkt zadel gehad en mijn pony heeft nimmer nooit last gehad van dit zadel.. heeft nooit maar dan nooit last van haar rug gehad en naar 5 jaar zag mijn zadel er nog als nieuw uit niets versleten dus zo slecht zijn ze nog niet hoor.. en ik vind dat je bij zadelmarkt meer advies krijgt dan bij een gewone ruitershop want hun willen er aan verdienen en willen het zo snel mogelijk verkopen.. ik vind de zadels van zadelmarkt nog zo slecht niet.. ik vind het prima zadels voor een prima prijs.. al weet ik niet hoe het met de westernzadels is.. Maar denk dat de meeste hier op bokt geen eens ervaring hebben met dit soort zadels maar die gewoon mee praten.. diep triest.. maar meid je moet doen wat je zelf wilt natuurlijk maar laat je niet teveel wijs maken door negatieve reacties bepaal wat zelf en voor je paard goed is duur niet goedliggend zadel of een goedkoop passend zadel.. who cares als jij en je pony er maar blij mee zijn !!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:08

nielsd schreef:
Ik spreek niet uit ervaring. Men kan gewoon geen boom maken van het geld wat een geheel zadel kost.
Het leer alleen al is duurder dan een geheel gemaakt zadel.

die zadels komen ook uit het buitenland en daar is het dus gewoon stukken goedkoper om zadels te maken..
Goud uit turkije is ook goedkoper dan in nederland maar dat betekent nog niet dat het slechter van kwaliteit is of dat het nep is..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:10

Ik heb er paar jaar gelden een dresuurzadel gekocht. heb er 2 jaar fijn mee gereden. Zadel bleef ook mooi en paste goed op mijn paard. Ik heb m weg gedaan omdat ik toch meer een zadel zocht met diepe zit, keilkussens en meer kniewrong. Ik heb m verkocht aan een vreindin dei er ook nog jaartje mee heeft gereden. Het zadel is ook nog opgevuld bij een zadelmaker en weer door verkocht naar iemand anders. Met de westernzadels heb ik geen ervaring. Mijn vriendin heeft er wel 1 maar die kwalitiet vind ik echt niet zo goed. het lijkt wel karton. Maar goed dat moet je zelf gewoon heel goed vergelijken en voelen en goed passen. Ik heb nog wel een westernzadel te koop. Mocht je interesse hebben moet je maar even pb sturen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:15

El_Beauty, een leek zal het niet zo snel opvallen, maar als je er een beetje verstand van hebt dan zie je van een afstandje al dat het leer echt slecht is. In ieder geval van de western zadels. De fenders bijvoorbeeld, de zijn heel erg stug. Als je normaal leer dubbel vouwt dan valt dat terug zonder scheuren of kreukels. Maar het leer van de fenders van (o.a.) zadelmarkt is bijna niet te buigen, er komen dan veel rimpels en kreukels in, en het zou volgens mij zelfs overbreken als je het een aantal keren om en om dubbel vouwt (heb ik maar niet geprobeerd toen ik daar was Bloos )
Onder de verflaag is het natuurlijk moeilijk te zien wat eronder zit, maar ik gok op geperst leer, stukken afvalleer op elkaar geperst met lijm.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:16

trutje schreef:
Sence schreef:
Wat mij wel is opgevallen is dat de meeste mensen die geen ZM zadel hebben er negatief over praten, en de mensen die wel een ZM zadel hebben grotendeels er wel positief over zijn.

Dat vind ik nou dus ook, ik heb daar ook een dressuurzadel vandaan en die ligt perfect op mijn merrie. Natuurlijk kunnen er wat minderen tussen zitten. Maar eerder in dit topic werd er verteld over een zadel waarvan de wrongen helemaal scheef waren en dat die geruild moest worden. Volgens mij had diegene dat zelf al moeten zien in de winkel, op die manier is het makkelijk om zadelmarkt de schuld te geven maar zelf ben je nog altijd eerst verantwoordelijk.

Van western heb ik geen verstand, maar kijk goed naar het zadel, waar je het dan ook koopt.

Ik heb een zadelmarktzadel gezien, die letterlijk doormidden was gebroken en dat meisje had er écht niets bijzonders meegedaan. Dat noem ik dus werkelijk gewoon prutkwaliteit.
Misschien kun je er wel heengaan als je zelf veel verstand hebt van zadels of als je iemand meeneemt die er veel van weet, om zo een goede uit te zoeken.
Maar ik kan me ook herinneren dat er mensen van bokt naar zadelmarkt waren gegaan en daar dus een verslag van hebben gepost. Bij hun was de conclusie dus ook dat die zadels prut waren...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:34

heej en ik vind barefoot zadels ook mooi(ik bedoel natuurlijk de western) wie heeft daar ervaring mee?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:36

De Barefoot zadels zijn super, ik heb er ook een, totaal niet te vergelijken met zadelmarkt, dus daar zijn weer andere topics over Knipoog Probeer de zoekfunctie maar eens.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:37

ja dat wil ik wel maar wat ik zoek vind ik niet :S kan je het me uitleggen?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:52

@spoekie=> dat verslag kan ik me ook nog vaag herinneren, maar ook nog dat ik die meiden erg onbeschoft vond. Dat je het ergens niet mee eens bent prima, maar je gaat je niet zo achterlijk gedragen in iemands zaak.

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:19

ik heb ook een western zadel van op zadelmarkt
ik heb et nu al bijna 4 jaar denk ik
is zeer sterk zadel en is nog in zeer goede staat aan gezien ik het zadel al veel heb laten meemaken Bloos
ik ben er dus wel tevreden van en het zadel was totaal niet duur

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:58

Ik ben ook opzoek naar een nieuw zadel voor mijn paard, en ook op zaderlmarkt gekeken, en ook een e-mail naar zadelmarkt zelf gestuurd waarom de zadels eigenlijk zo spot goedkoop zijn (want naar mijn weten kan een zadel van de kwaliteit wat zij zeggen zo geweldig goed te zijn, nooit zo belachelijk goedkoop zijn, sorry voor de slechte zinsopbouw), maar hun vertelden mij dat ze ze inkochten met enorme bergen tegelijk, zonder alle contactpersonen, dus vers van de pers, en daardoor de prijs toch lager ligt.. Nou zat ik me dus al een beetje af te vragen, waarom je bijvoorbeeld bij divoza voor een degelijk zadeltje 1000,- betaalt, en daar het duurste 350,- is? Ik denk dat ze iedereen gewoon een beetje in et ootje proberen te nemen, want als het zo is dat zij zeggen dat hs is, dan verdienen zij er dus helemaal niets aan?... Ik denk gewoon dat het zadels zijn met fabrieksfouten o.i.d. Heb er zelf geen ervaring mee, ik ben nog goed aan het rondkijken naar de zadels, want als ik de overstap van veelzijdig naar dressuur ga doen wil ik toch wel op en top op de hoogte zijn, en dan liever een tweedehansje... Ik denk dat je beter zadelmarkt aan de kant kan zetten, bij zoveel slechte reacties hierover, en dan geldt het motto hier voor mij : "Beter voorkomen dan genezen..."!

Heel veel succes.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:28

Waarom ze zo goedkoop zijn (de westernzadels iig)..

1. ze worden in india/turkije (in die richting) gemaakt, lopendeband werk, door mensen die er totaal niets vanaf weten (geen opleiding of niks, dus lekker goedkoop)
2. ze gebruiken er niet veel goed leer voor, veel afvalstukken, vaak zelfs geperst leer.
3. er worden goedkope spullen gebruikt voor de vulling onder de seatsaver. (ik heb zelfs ooit gelezen dat iemand er maandverband in had gevonden, maarja dat kan ook best een broodje-aap verhaal zijn)
4. bijna alles wordt vaak met wat spijkertjes vastgezet.
5. het allerbelangrijkste, de boom. Ook lopende-band werk, en daar wordt niet gelet op een paar cm. Een kant wat hoger dan de andere? Maakt niet uit, want het moet goedkoop zijn, zo veel mogelijk zadels produceren in een korte tijd. Dus je vind heel vaak scheve bomen. Lang niet altijd te zien van de buitenkant, maar het paard voelt het wel!