Tweespan zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaa_T

Re: Tweespan zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 19:52

Bedankt voor alle reacties!
Hier heb ik zeker wat aan! Haha!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:44

MISTRAL94 schreef:
Spetter schreef:
Ik heb goede ervaringen met een tweespanzadel. Ook die van mij is helemaal aangepast op mijn paard en op mij. Ik heb geen standaard zadel. Ik heb een platte zit (ivm rugklachten) Toen ik vertelde wat mijn klachten waren heeft ze gekeken hoe ik reed en zag meteen mijn probleem. Heb ook verlengde zweetbladen ivm lange benen en zo nog een aantal dingetjes. Hij was niet direct goed toen ik hem kreeg omdat mijn paard zo afgevallen was. Maar ik ben prima geholpen en ze hebben er voor gezorgd dat hij super op mijn paard ligt. Op onze stal rijden 4 mensen met volle tevredenheid op een Fryso (4 van de 7) En op mijn vorige pensionstal een flink aantal mensen op Fryso. ook een aantal met "de man uit Groningen zadel" Maar de ligging van het zadel lag niet echt super waardoor paardjes klachten kregen. Ze hadden gewoon een Stubben zadel en die ging die meneer dan aanpassen. Zo heeft elk zadel wel een keer een slechte er tussen zitten blijkt wel.

Beetje vaag verhaal als ik eerlijk moet zijn Knipoog

geloof me Mistral, geen vaag verhaal!
Ik heb het zadel gezien die voor de betreffende Haflinger was gemaakt. Hij kwam compleet op maat gemaakt aan, werd op de Haf gelegd en aangesingeld. En toen staken de kussens al wel zo'n 5 a 10 cm boven de paardenrug uit (ruimte ertussen). Toen ze ging rijden klapperde het zadel gewoon mega.
Maaaar was op maat gemaakt dus moest wel super zitten immers!
Half jaar later stond het paard met ernstige rugklachten bij de fysio. Zadeltje mee...waarom ze in de godsnaam zo'n zadel bij het paard gekocht hadden...

Maar goed, ik wil zeker niet zeggen dat Fryso HET is. Voor mij en m'n paard is het zadel prima en voor veel meer denk ik. Maar er zullen ook genoeg zijn die minder goede ervaringen hebben. Denk alleen niet dat dat een kwestie is van alleen Fryso zadels, maar denk dat dat met veel meer zadels zo is (en zadelmakers).

In ieder geval LindaaT succes met het zoeken naar een goed passend zadel voor jullie!!! Wat voor een het ook mag worden!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:47

Wij hebben ook een Phryso-zadel, van tweespan uiteraard. ook aangepast aan onze Fries. Een paar keer opgevuld, maar dat kwam omdat onze fries nog jong was/is. het is echt een super fijn zadel. als ik erop zit, lijkt het net of je in een stoel zit Haha! echt waar!!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:10

Kan en mag dit topic wel? Eén of twee ontevreden klanten zien hun kans schoon om een in mijn ogen uiterst bekwame vakman even af te branden. Sybren is een Friese paardenman in hart en nieren, die er zeker alles voor doet om het ras te promoten en in de sport uit te laten komen. Deze negatieve antireclame geeft een bijzonder ander beeld van hem. Hij kan zich hier niet verdedigen, maar krijgt nu wel een emmer jeweetwel over hem heen. Natuurlijk mogen negatieve ervaringen ook vermeld worden, maar dit komt mij meer over als persoonlijke rancune. Ik rij al vanaf het begin met een Fryso, heb mijn Fries ook in het Z gekregen ( oa op het NK in Kootwijk!) En dat allemaal op een Fryso! Geen rugklachten, geen fysio nodig, paard is nu 20 en gaat zijn laatste sportjaar in. ( Nog steeds op een Fryso) Mijn jonge paard loopt onder hetzelfde zadel super!
Verder wordt het zadel helemaal naar het paard aangepast. Als je hem laat komen ( wat keurig netjes door héél Nederland mogelijk is!) Wordt er gekeken of het gelijk past of op maat gemaakt moet worden.
Ik kan niet anders zeggen dat de service EN het zadel perfect zijn, maar er zijn nu eenmaal liefhebbers van een Audi en liefhebbers van een BMW. Dat is ieder zijn goed recht, maar brand door je persoonlijke voorkeur iemand niet zo tot de grond toe af. Je verlaagt jezelf daarbij op een niveau wat een hardwerkende man gelukkig naast zich neerlegt.
Owh, en ik heb GEEN persoonlijke banden met Sybren, hooguit dat ik verschillende mensen heb geholpen met de keuze maken van een nieuw zadel, wat in alle gevallen een Fryso is geworden. Ik bewonder dan ook elke keer zijn vakkennis en zijn inzicht

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:17

Nou met alle respect hoor....

Maar die Sybren heb ik al jaren niet meer in de winkel gezien, en bij de aankoop, aanpassingen en levering van mijn zadel ws hij in het geheel niet betrokken.

Trouwens: dat iemand hard werkt, wil ook helemaal nog niet zeggen dat het product dat geleverd wordt daarom automatisch goed zijn.

Het zadel dat mij geleverd werd door Tweespan Boornbergum is een doodordinair fabriekszadel uit Engeland, met een paar hele lelijke constructiefouten die voortkomen uit gebrek aan liefde voor het zadelmakers-vak danwel liefde voor het paard. Maar in hoeverre mag je een Lopende Band gebrek aan liefde verwijten Knipoog

Denk persoonlijk dat Sybren meer inzicht in marketing technieken heeft, dan de technieken waarmee je een verantwoord zadel maakt.

Fryso is geen uitzondering hoor. Er zijn slechtere zadels te koop, maar er zijn ook zeker betere zadels te koop. En achter elke zadelhandel schuilt wel een ondernemer die toevallig hard werkt. Van Rijs, Ooteman, Vrielink, Postma.... noem ze maar op. Sybren is daarin helemaal geen unicum.

En zoals gezegd: mond-op-mond-reclame... het kan zowel positief als negatief.
Sybren is trouwens welkom om mijn zadel terug te kopen om te leren van de vakkundige verbouwing door Van Triest te Meppel, opdat hij op die wijze het door hem verkochte product kwalitatief kan verbeteren.
Laatst bijgewerkt door Dees op 15-01-07 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:18

Ik heb zelf geen Fryso zadel maar mensen in mijn omgeving wel en zij zijn er alleen zeer te vreden over.
Ik heb overigens wel een ander zadel bij tweespan weg (JC). Gelukkig hebben ik en mijn omgeving wel goeie ervaringen met tweespan en het personeel, mocht ik ooit nog een nieuw zadeltje nodig hebben haal ik 'm zeker bij tweespan!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:30

Dees schreef:
Nou met alle respect hoor....

Maar die Sybren heb ik al jaren niet meer in de winkel gezien, en bij de aankoop, aanpassingen en levering van mijn zadel ws hij in het geheel niet betrokken.

Trouwens: dat iemand hard werkt, wil ook helemaal nog niet zeggen dat het product dat geleverd wordt daarom automatisch goed zijn.

Het zadel dat mij geleverd werd door Tweespan Boornbergum is een doodordinair fabriekszadel uit Engeland, met een paar hele lelijke constructiefouten die voortkomen uit gebrek aan liefde voor het zadelmakers-vak danwel liefde voor het paard. Maar in hoeverre mag je een Lopende Band gebrek aan liefde verwijten Knipoog

Denk persoonlijk dat Sybren meer inzicht in marketing technieken heeft, dan de technieken waarmee je een verantwoord zadel maakt.

Fryso is geen uitzondering hoor. Er zijn slechtere zadels te koop, maar er zijn ook zeker betere zadels te koop. En achter elke zadelhandel schuilt wel een ondernemer die toevallig hard werkt. Van Rijs, Ooteman, Vrielink, Postma.... noem ze maar op. Sybren is daarin helemaal geen unicum.

En zoals gezegd: mond-op-mond-reclame... het kan zowel positief als negatief.
Sybren is trouwens welkom om mijn zadel terug te kopen om te leren van de vakkundige verbouwing door Van Triest te Meppel, opdat hij op die wijze het door hem verkochte product kwalitatief kan verbeteren.

Wat is er mis met een zadel wat uit Engeland komt? En tja, dat Sybren niet zo vaak in de winkel staat, dat kan kloppen, hij is de hele dag door heel Nederland aan het rijden om zadels te passen.
Maar met alle respect, ik ga niet verder met jou de discussie aan, je zit voor mij op een niveau waar ik dus niet wil zitten. Ik heb mijn punt gemaakt, en verder is het klaar voor me. Laat mij ( en gelukkig dus nog meerdere mensen) héél blij zijn met een vakman als Sybren. Jouw motief komt al boven omdat je na elk positief bericht gelijk met een negatief bericht komt.
Verder wens ik je een fijne dag, en ik hoop dat je niet teveel last van je negatieve uitstraling blijft houden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:37

Ik begrijp niet waarom je moeite hebt met mijn waarschuwingen...
Denk je dat ik het allemaal uit mijn duim zuig ofzo?
Voorts schrijf ik zelfs dat ik heus wel een andere Fryso zou kunnen kopen (okee, niet in de winkel zelf, omdat ik geen nieuw zadel koop om te laten verbouwen)....

Heel merkwaardig dat je dat 'een laag niveau' vind.
Alsof je alleen maar 'hoera-ervaringen' mag delen met anderen, en wanneer een ervaring gewoon minder hosannah is, je vooral je mond erover moet houden Verward

Mijns inziens gaat dát volledig voorbij aan het interessante van internet. Reclame kan je immers overal wel lezen - de ware, in dit geval niet zo'n goede ervaring, zijn wat lastiger te vinden.
Juist daarom deel ik mijn ervaring.
De waarheid mag toch gezegd worden?
Welnu, mijn verhaal is de waarheid.
Ik heb een nieuw zadel van Tweespan gekocht en mijn verhaal is het gevolg daarvan.

Dat niet willen horen is struisvogelpolitiek. Fijn voor je dat jij zo tevreden bent. Het is je gegund.
Maar waarom zou ik mijn minder goede ervaring niet mogen delen?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:45

Dees schreef:
Ik begrijp niet waarom je moeite hebt met mijn waarschuwingen...
Denk je dat ik het allemaal uit mijn duim zuig ofzo?
Voorts schrijf ik zelfs dat ik heus wel een andere Fryso zou kunnen kopen (okee, niet in de winkel zelf, omdat ik geen nieuw zadel koop om te laten verbouwen)....

Heel merkwaardig dat je dat 'een laag niveau' vind.
Alsof je alleen maar 'hoera-ervaringen' mag delen met anderen, en wanneer een ervaring gewoon minder hosannah is, je vooral je mond erover moet houden Verward

Mijns inziens gaat dát volledig voorbij aan het interessante van internet. Reclame kan je immers overal wel lezen - de ware, in dit geval niet zo'n goede ervaring, zijn wat lastiger te vinden.
Juist daarom deel ik mijn ervaring.
De waarheid mag toch gezegd worden?
Welnu, mijn verhaal is de waarheid.
Ik heb een nieuw zadel van Tweespan gekocht en mijn verhaal is het gevolg daarvan.

Dat niet willen horen is struisvogelpolitiek. Fijn voor je dat jij zo tevreden bent. Het is je gegund.
Maar waarom zou ik mijn minder goede ervaring niet mogen delen?

Laatste reaktie op je. Zoals verteld probeer je na elke positieve post een negatief erachter aan te zetten. Dat schept voor een duidelijk beeld om bewust een berg antireclame neer te zetten.
Reclame kan je idd overal lezen, maar dat van jou neigt naar laster en smaad. Als er hier verschillende mensen beweren ( en mee hebben gemaakt) dat het zadel ( KUNDIG) op maat wordt aangepast, kom jij gewoon even vertellen dat het niet zo is. En op die manier converseer ik niet met iemand.Jij hebt hele foute motieven om je ervaringen te vertellen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:51

Jij hebt mijn posts helemaal verkeerd begrepen.

Daarnaast - mijn reacties zijn niet de enige negatieven binnen dit topic.

En nee, in mijn geval is het zadel zeer zeker niet kundig op maat aangepast. Volgepropt met verschillende soorten wol, dat wel.

De fouten die in mijn zadel werden aangetroffen, zijn echt ernstig te noemen.
Voorbeeld: aanhechting zweetblad en achterste singelstoot in de vorm van 2 stroken leer breedte 3 a 4 cm. aan de ONDERZIJDE van de boom op elkaar vastgeniet, precies op de plaats waar het ruitergewicht op de boom drukt.
Dat is een constructiefout. Dat zou gewoon niet mogen voorkomen bij enig zadel, dus laat staan eentje van 1.250 euro verkoopprijs.
En zo kan ik nog wel een foutje of 2, 3 noemen.... zie mijn eerste reactie in dit topic.

Tweespan heeft dat ding niet zelf gemaakt, zoals gezegd, het komt uit een fabriek. Maar als je zoiets levert, dan mag dat bekend worden in de markt.

Dat is geen anti-reclame, dat is gewoon een waarheid. Een waarschuwing voor potentiele kopers die hun paard de ellende willen besparen.

Nu jij weer Knipoog

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:04

Hier nog een met (helaas) een negatieve ervaring.
Stalgenootje kreeg nieuw, op maat aangemeten Fryso zadel. Aangezien ik haar paard ging rijden, ging ik dus ook haar zadel gebruiken. Toen ik er eenmaal op zat had ik meteen al het gevoel dat er iets niet klopte. Mijn linkerkant zat heerlijk, linkerbeen lag lekker in het zadel. Mijn rechterbeen daarentegen lag voor mijn gevoel zo'n beetje op de kont van het paard. Maar goed, eerst maar lekker doorgereden, want ik had het idee dat dit vast aan mij zou liggen Haha!
Na het rijden toch maar even zadel van paard gehaald, recht voor me gehouden, en wat schetste mijn verbazig? Het zadel (de zweetbladen enzo) leek uit twee delen te bestaan. Links ging het gewoon recht naar beneden zoals bij een dressuurzadel. En aan de rechterkant ging het hele zweetblad (en de rest uiteraard) schuin naar achteren! Hardstikke scheef dus!!
En dat voor een NIEUW, maatwerk(!!!) zadel.
Tweespan gebeld, zadel naar Engeland gestuurd, ondertussen wel een leen zadel, en uiteindelijk een nieuwe Fryso gekregen. Deze overigens wel goed.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:08

Dees schreef:
Jij hebt mijn posts helemaal verkeerd begrepen.

Daarnaast - mijn reacties zijn niet de enige negatieven binnen dit topic.

En nee, in mijn geval is het zadel zeer zeker niet kundig op maat aangepast. Volgepropt met verschillende soorten wol, dat wel.

De fouten die in mijn zadel werden aangetroffen, zijn echt ernstig te noemen.
Voorbeeld: aanhechting zweetblad en achterste singelstoot in de vorm van 2 stroken leer breedte 3 a 4 cm. aan de ONDERZIJDE van de boom op elkaar vastgeniet, precies op de plaats waar het ruitergewicht op de boom drukt.
Dat is een constructiefout. Dat zou gewoon niet mogen voorkomen bij enig zadel, dus laat staan eentje van 1.250 euro verkoopprijs.
En zo kan ik nog wel een foutje of 2, 3 noemen.... zie mijn eerste reactie in dit topic.

Tweespan heeft dat ding niet zelf gemaakt, zoals gezegd, het komt uit een fabriek. Maar als je zoiets levert, dan mag dat bekend worden in de markt.

Dat is geen anti-reclame, dat is gewoon een waarheid. Een waarschuwing voor potentiele kopers die hun paard de ellende willen besparen.

Nu jij weer Knipoog

Hup, en daar gaan we weer.
Maar ik was klaar met je. Dag hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:15

Moderatoropmerking:
Ja, dit topic kan en mag, ik zie zowel positieve als negatieve meningen over dit zadelmerk. Daarnaast zie ik alles netjes onderbouwd te worden, zonder persoonlijk te worden. Wat mij betreft OK dan! reacties.

Femiaans, ik begrijp dat je de negatieve berichten niet leuk vind, maar van smaad is hier absoluut geen sprake Lachen Verder zou ik het op prijs stellen als je de persoonlijke sneren achterwege laat Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:33

Spetter:
En dan rijden ze ermee door als je ziet dat het zadel klappert op de rug?
Er kan tijdens het aanpassen wat mis gaan maar hij zegt ook altijd dat je het zelf ook goed in de gaten moet houden, bij twijfel moet je bellen. Ik geloof er eigenlijk bar weinig van, volgens mij was jij toen ook diegene die met dat verhaal over het passen in de trailer aankwam?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:46

Siebren staat nog steeds in de winkel hoor, vrij vaak nog, heb em laatst nog gesproken.. en wat als hij niet meer zo vaak in de winkel stond? hij is ook druk druk druk..
ik vind het een mooi zadel, ze zijn er idd vanaf 1450 euro, vind dit wat te hoog voor mijn budget, anders had ik er zeker 1 gehaald.. en ze maken het zadel idd op maat.
ik vind het een heel mooi zadel, zit ook goed Lachen
Siebren heeft mijn kieffer zadel ook gepast, keek er heel goed naar, en ik vind dat ze altijd vakwerk leveren, maar goed dat is mijn mening..

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:23

Ik vind het dom van die mensen die met een verkeerd passend zadel blijven rijden. Maargoed je gaat ervan uit dat het past.. dat is wel muf.

Geloof me ik heb heel wat kijk op goed of slecht liggende zadels, en ik was ook bijzonder kritisch toen we vorig jaar een nieuw zadel gekocht hebben. Ik heb het zadel overal nagevoeld hoe het op de rug lag. Het ligt als een huis, het schuift niet en mn paard loopt er beter door. Het zijn zadels die speciaal voor rondgeribte paarden gemaakt zijn, dat is een feit. En dat blijkt ook wel omdat er van de reguliere zadels geen enkele was die op mijn paard pastte.

Net zoals Femiaan heb ik er NK in Kootwijk mee gereden (M2 Knipoog) en dan wordt er beweerd dat ik dit goed passende zadel maar moet laten verbouwen??? Sorry hoor...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:11

Even een aanpassing ik bedoelde niet Spetter maar IndianaJones Knipoog

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:15

MISTRAL94 schreef:

?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:16

MISTRAL94 schreef:

vaag verhaal en je gelooft het niet?? Nou dan geloof je het toch niet! Daar word ik niet anders van.
Ik stond erbij toen mijnheer de Groninger zadelmaker het zadel persoonlijk kwam brengen omdat ie wilde zien dat het goed lag. Die mensen hadden namelijk al langer rugproblemen met het paardje. Het paardje was van een nog vrij jong meisje en ontzettend raar in jouw ogen misschien, maar ze geloofden mijnheer de zadelmaker dat het goed lag. Zelf stonden wij op een afstandje van een meter of 10 en zagen het. Maar ga op dat moment niet lopen schreeuwen "heee dat zadel past niet hoor" dat kon eigenlijk iedereen wel zien. Ze hebben er heel kort zo mee gereden, toen een fysio om advies gevraagd, werden nog wat aanpassingen gedaan, maar echt helpen deed het niet. Zadel is weggedaan en ze hebben een andere weer gekocht (niet bij de zelfde zadelmaker overigens).
Wat ik alleen maar wilde zeggen ....jij zweert bij de zadelmaker, prima! Maar ook bij deze man zijn er gewoon ontevreden klanten, zoals dat bij iedere kan gebeuren!

En wat voor trailerverhaal had ik dan??? (ben benieuwd, want heb geen trailer)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:31

Hij kwam het zadel brengen?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:32

MISTRAL94 schreef:
Hij kwam het zadel brengen?

ik weet waar je heen wilt....hij wilde graag mee ja om te kijken hoe hij lag. Dus is hij gehaald en weer thuis gebracht!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:34

Ik heb 3 zadels bij hem vandaan dus nee ik geloof er weinig van. Daarnaast vind ik het een beetje vreemd dat ondanks dat het zadel klappert er toch mee gereden wordt.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:39

ja geloof me, vond ik ook niet slim. Maar goed, dat zeg ik. Niet mijn paard, niet mijn zadel en zij ervan overtuigd IN EERSTE INSTANTIE dat dit zadel wel goed moest liggen. De zadelmaker bevestigde immers dat het prima lag.

Maar goed, blijkbaar is deze zadelmaker heilig voor jou, nou prima.
Ik wil ook niet zeggen dat het een slechte zadelmaker zou zijn. Ik zeg alleen dat er zo van iedere zadelmaker vast wel positieve en negatieve verhalen te vertellen zijn. Dat is het enige.
Dat jij niet wilt en kunt geloven dat er ook in ieder geval 1 negatief verhaal over hem is, nou prima. Dan verzin ik het in jouw ogen ter plekke, mag ook.

Ik vond het ook onverstandig dat ze er mee gingen rijden, maar goed, daar ging de discussie niet om. Het ging om de zadelmakers zelf. En de zadelmaker waar wij het over hebben stond erbij en ik hoorde hem zeggen dat het prima lag!!!
Maar als jij dat niet wilt geloven, ook prima!

Wij (vrienden/stalgenoten en ik zelf) hebben zo'n 6 Fryso zadels. Allen eigenlijk zonder problemen. Ik zeg alleen niet dat het onmogelijk is dat iemand er slechte ervaringen mee heeft en er niet tevreden mee is.
Dat kan best natuurlijk!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:12

Wat te denken van het geheel scheve zadel? Zie mijn post hierboven? Dit is een constructiefout die bij ontvangst van het zadel (bij tweespan dus al!) al gezien had moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:32

Dat ben ik helemaal met je eens, maar is het niet zo dat iedereen een fout maakt? dit is wel een hele grote fout, dat wel, maar kan gebeuren toch?