Hier heb ik zeker wat aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MISTRAL94 schreef:Spetter schreef:Ik heb goede ervaringen met een tweespanzadel. Ook die van mij is helemaal aangepast op mijn paard en op mij. Ik heb geen standaard zadel. Ik heb een platte zit (ivm rugklachten) Toen ik vertelde wat mijn klachten waren heeft ze gekeken hoe ik reed en zag meteen mijn probleem. Heb ook verlengde zweetbladen ivm lange benen en zo nog een aantal dingetjes. Hij was niet direct goed toen ik hem kreeg omdat mijn paard zo afgevallen was. Maar ik ben prima geholpen en ze hebben er voor gezorgd dat hij super op mijn paard ligt. Op onze stal rijden 4 mensen met volle tevredenheid op een Fryso (4 van de 7) En op mijn vorige pensionstal een flink aantal mensen op Fryso. ook een aantal met "de man uit Groningen zadel" Maar de ligging van het zadel lag niet echt super waardoor paardjes klachten kregen. Ze hadden gewoon een Stubben zadel en die ging die meneer dan aanpassen. Zo heeft elk zadel wel een keer een slechte er tussen zitten blijkt wel.
Beetje vaag verhaal als ik eerlijk moet zijn
Dees schreef:Nou met alle respect hoor....
Maar die Sybren heb ik al jaren niet meer in de winkel gezien, en bij de aankoop, aanpassingen en levering van mijn zadel ws hij in het geheel niet betrokken.
Trouwens: dat iemand hard werkt, wil ook helemaal nog niet zeggen dat het product dat geleverd wordt daarom automatisch goed zijn.
Het zadel dat mij geleverd werd door Tweespan Boornbergum is een doodordinair fabriekszadel uit Engeland, met een paar hele lelijke constructiefouten die voortkomen uit gebrek aan liefde voor het zadelmakers-vak danwel liefde voor het paard. Maar in hoeverre mag je een Lopende Band gebrek aan liefde verwijten
Denk persoonlijk dat Sybren meer inzicht in marketing technieken heeft, dan de technieken waarmee je een verantwoord zadel maakt.
Fryso is geen uitzondering hoor. Er zijn slechtere zadels te koop, maar er zijn ook zeker betere zadels te koop. En achter elke zadelhandel schuilt wel een ondernemer die toevallig hard werkt. Van Rijs, Ooteman, Vrielink, Postma.... noem ze maar op. Sybren is daarin helemaal geen unicum.
En zoals gezegd: mond-op-mond-reclame... het kan zowel positief als negatief.
Sybren is trouwens welkom om mijn zadel terug te kopen om te leren van de vakkundige verbouwing door Van Triest te Meppel, opdat hij op die wijze het door hem verkochte product kwalitatief kan verbeteren.
Dees schreef:Ik begrijp niet waarom je moeite hebt met mijn waarschuwingen...
Denk je dat ik het allemaal uit mijn duim zuig ofzo?
Voorts schrijf ik zelfs dat ik heus wel een andere Fryso zou kunnen kopen (okee, niet in de winkel zelf, omdat ik geen nieuw zadel koop om te laten verbouwen)....
Heel merkwaardig dat je dat 'een laag niveau' vind.
Alsof je alleen maar 'hoera-ervaringen' mag delen met anderen, en wanneer een ervaring gewoon minder hosannah is, je vooral je mond erover moet houden
Mijns inziens gaat dát volledig voorbij aan het interessante van internet. Reclame kan je immers overal wel lezen - de ware, in dit geval niet zo'n goede ervaring, zijn wat lastiger te vinden.
Juist daarom deel ik mijn ervaring.
De waarheid mag toch gezegd worden?
Welnu, mijn verhaal is de waarheid.
Ik heb een nieuw zadel van Tweespan gekocht en mijn verhaal is het gevolg daarvan.
Dat niet willen horen is struisvogelpolitiek. Fijn voor je dat jij zo tevreden bent. Het is je gegund.
Maar waarom zou ik mijn minder goede ervaring niet mogen delen?
Dees schreef:Jij hebt mijn posts helemaal verkeerd begrepen.
Daarnaast - mijn reacties zijn niet de enige negatieven binnen dit topic.
En nee, in mijn geval is het zadel zeer zeker niet kundig op maat aangepast. Volgepropt met verschillende soorten wol, dat wel.
De fouten die in mijn zadel werden aangetroffen, zijn echt ernstig te noemen.
Voorbeeld: aanhechting zweetblad en achterste singelstoot in de vorm van 2 stroken leer breedte 3 a 4 cm. aan de ONDERZIJDE van de boom op elkaar vastgeniet, precies op de plaats waar het ruitergewicht op de boom drukt.
Dat is een constructiefout. Dat zou gewoon niet mogen voorkomen bij enig zadel, dus laat staan eentje van 1.250 euro verkoopprijs.
En zo kan ik nog wel een foutje of 2, 3 noemen.... zie mijn eerste reactie in dit topic.
Tweespan heeft dat ding niet zelf gemaakt, zoals gezegd, het komt uit een fabriek. Maar als je zoiets levert, dan mag dat bekend worden in de markt.
Dat is geen anti-reclame, dat is gewoon een waarheid. Een waarschuwing voor potentiele kopers die hun paard de ellende willen besparen.
Nu jij weer
MISTRAL94 schreef:Even een aanpassing ik bedoelde niet Spetter maar IndianaJones
MISTRAL94 schreef:Even een aanpassing ik bedoelde niet Spetter maar IndianaJones
MISTRAL94 schreef:Hij kwam het zadel brengen?