Wintec dressuurzadel -> Kwaliteit? Cair? Equisuede? Type?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wintec dressuurzadel -> Kwaliteit? Cair? Equisuede? Type

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:22

Ik zie dat je meeste vragen wel beantwoord zijn. Nog even over dat Equi-suede, ik heb zelf een Wintec 2000 vzh, en mijn nicht ook. Mijn zadel is een half jaar ouder dan de hare. Zij heeft haar zadel altijd volgens de voorschriften schoongemaakt (met water dus etc.) en ik nooit. Mijn zadel ziet er netter uit, minder afgeleefd als het ware, en het ziet er algeheel wat mooier uit. Dus daarom, mocht je een zadel met Equi-suede kopen, maak het niet schoon Clown Blijft ie echt mooier van.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:47

Ik heb mijn zadel nu ruim een jaar, doe er qua onderhoud nooit wat aan Clown - en hij ziet er nog super uit *LOL*

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 16:43

Hahaha dat is een handige tip Knipoog .. Niet onderhouden, daar blijft ie mooier van Tong uitsteken .. Ik zal het onthouden, dat laat ik me geen 2 keer zeggen Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:31

Ik maak mijn Isabell Werth ook nooit schoon, neem hem alleen af met een doek af en toe zodat het niet stoffig wordt. Staat idd dat op dat je het met zeep en water kunt reinigen, leek mij op zich ook niet echt goed voor het equi suede?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:07

je heb van thorowgood een soort spuitschampoo speciaal voor kunstof zadels, eropspuiten en inwrijven met een doek, dan haal je ook een hoop vuil eruit.
7.95 ofzoiets, en dan blijft het kunstof ook zwart, ga je het schoonmaken met ander spul kan je zadel donkerblauw worden

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:18

Oh ok! Dat is dan ook wel idee ja!
Ik heb op internet (marktplaats) een isabell zien staan voor 525 euro..
Ze zegt dat het zadel bijna niet gebruikt is (zou ik ook zeggen Tong uitsteken ),, maargoed, klinkt goed toch?
En ik mag passen en weer terug brengen als het niet past, dat is helemaal ideaal!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:29

Ronnie25 schreef:
je heb van thorowgood een soort spuitschampoo speciaal voor kunstof zadels, eropspuiten en inwrijven met een doek, dan haal je ook een hoop vuil eruit.
7.95 ofzoiets, en dan blijft het kunstof ook zwart, ga je het schoonmaken met ander spul kan je zadel donkerblauw worden

Ja maar is dat speciaal voor equi-suede?
Dat suede is toch heel ander spul dan de zadels waar thorowgood van gemaakt zijn. Tong uitsteken

Je kan idd altijd passen Nina88. Zeker als ie nog nieuw is is dat een mooi prijsje.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:37

Als je geen suede chaps aantrekt kan dat Equisuede heel lang mee. Ik heb een hele oude pro (ca. 15 jr. oud) Op wat slijtage door suede chaps na ziet ie er best nog accepabel uit. De singelstoten heb ik destijds gelijk laten vervangen door leren stoten. Verder mishandel ik hem voor buitenritten door veel bagger/water etc.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 07:52

Ik heb de Wintec 500 dressuur, maar rubberen laarzen en dat Wintec zadel is continu; *piep piep* Haha!

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:21

Ik heb een wintec pro cair dressuur.
Helemaal super. Speciaal gekocht voor onze vorige (huur)pony ivm een heel hoge schoft.
Nu voor onze eigen pony past het niet helemaal meer en wilde mijn dochter een leren zadel.

Het is zadel is nu 2 1/2 jaar oud en er is dagelijks mee gereden, maar echt slijtageplekken heeft niet niet.

Dus evt. als je interesse hebt mag het weg.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 15:58

Ik heb altijd leren chaps aan.. Dus het piep-probleem zal bij mij niet spelen haha.. Lijkt me ontzeeettend irritant overigens!

Suede chaps gebruik ik dus niet.. Maar wel rijbroeken met een (nep)leren zitvlak,, ik heb niet anders... Zou het daar niet extra door gaan slijten??
Ik heb namelijk geen zin om allemaal nieuwe rijbroeken te kopen, deze rijbroeken vond ik bij elkaar al een hele investering Knipoog .. Zulke rijbroeken zijn nl best prijzig...

@Ramnoke: Ik wacht even af hoe het met dit zadel gaat lopen, waar ik nu naar ga kijken.. Als dat niet wat wordt, hoor je het!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:02

Ik vind het iig flink irritant om té geplakt aan het zadel te zitten. Mijn zusje rijdt ook weleens om mijn paard, zij rijdt dan wel gewoon met een nepleren zitvlak. Zij vind het schijnbaar niet verschrikkelijk zitten Clown

Of er sneller slijtage van komt, dat weet ik niet.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 18:46

Nouja,, ik hou er meestal wel van als ik goed vast zit hha.. Ik heb een paard met een erg ruime draf.. Sommige rijbroeken met nepleren zitvlak "plakken" nog niet genoeg (a) ,, maar kan me voorstellen dat dubbelop niet echt fijn is!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:21

Het piepen is inderdaad irritant, maar met leren laarzen heb je het gelukkig niet zo. Haha!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 14:58

Ok! Nouja,, dan heb ik er ook geen last van met mijn leren chaps neem ik aan..
Ik ga na het weekend waarschijnlijk het zadel ophalen om te passen en te proberen!

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:20

Ik heb een wintec 500 springmodel en is een prima zadel. Leer is altijd mooier maar dit is goed schoon te houden. Ik vind ze ook helemala niet duur.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:54

nina88 schreef:
Nouja,, ik hou er meestal wel van als ik goed vast zit hha.. Ik heb een paard met een erg ruime draf.. Sommige rijbroeken met nepleren zitvlak "plakken" nog niet genoeg (a) ,, maar kan me voorstellen dat dubbelop niet echt fijn is!

Geen probleem mee. Ik heb ook geen andere rijbroeken. En als je eenmaal op de juiste plek in het zadel zit hoef je toch ook niet te schuiven?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 11:09

Hahah daar heb je helemaal gelijk in..! Dan kun je maar beter vast blijven zitten hè? Tong uitsteken ..
Nouja.. Ik zal het volgende week wel merken!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 19:33

Ik wil even laten weten,, voor mensen die er ook over denken zo'n zadel te kopen,, dat ik het zadel inmiddels "officieel" heb gekocht.. Het is een heerlijk zadel! Heel zacht en ook heel zacht voor de rug van mijn paard heb ik het idee!
Trouwens,, als er iemand interesse heeft in mijn Kieffer dressuurzadel? (zie onderschrift)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 19:34

Oh en de rijbroek met zitvlak is geen probleem hoor! Zit juist fijn!

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:40

Wintec zijn echt goede zadels voor gewone prijs Haha!. Ik heb een veelzeidigheid, met cair systeem ding. Heb hem nu 3 jaar en nog niet op hoeven pompen (paar maanden geleden zadelmaker erbij gehad). Ik heb ook met suede, het is al een beetje gesleten bij het zitvlak en je ziet dat het gebruikt is. Maar hij ziet er verder nog helemaal toppie uit!
Voor dressuur zou ik voor lederlook gaan, vind ik toch wat meer 'proffie' staan.
Wintec 2000 vind ik het mooist (Heb ik ook). Maar die issabele werth is ook vet mooi (maar dan heb je wel suede)
Succes!!

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:44

oja het enige wat ik doe kwa onderhoud is de witte haren eraf borstelen Tong uitsteken verder ook niks Tong uitsteken.