Wel of geen hulsebos?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maartje_h

Re: Wel of geen hulsebos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:22

dan helpen ze je vast en zeker ook verder
het is toch ook voor hun een stukje reclame enzo

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:23

maartje_h schreef:

Vertel hun dat maar, na een 3/4 jaar klooien ben ik nog geen stap verder en hangt mijn z.g.a.n hulsebos stof te happen in de kast. Zij doen geen moeite voor goeie reclame, ook gezien hun service en hun klantvriendelijkheid (of moet ik klantonvriendelijkheid zeggen)

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:25

Ik heb dit nog niet meegemaakt en heb mijn zadel nu pas anderhalf jaar. Ik ben altijd netjes te woord gestaan en goed geholpen. Jammer dat er zoveel negatieve verhalen zijn, ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een zadel.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:26

Mag ik vragen waarom je nieuwe zadel inde kast hangt?
Maar als hun zo onvriendelijk zijn
is er dan geen andere zadelmaker in de buurt die je helpen kan?

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:27

#Ymke# schreef:
maartje_h schreef:

Vertel hun dat maar, na een 3/4 jaar klooien ben ik nog geen stap verder en hangt mijn z.g.a.n hulsebos stof te happen in de kast. Zij doen geen moeite voor goeie reclame, ook gezien hun service en hun klantvriendelijkheid (of moet ik klantonvriendelijkheid zeggen)

Wederom komt dit verhaal van 1 kant. Ik ben me ervan bewust dat er meerdere problemen zijn met de service, maar om ze nou zo af te schilderen... Vind ik iets te ver gaan. Bij ons staan meerdere mensen op stal met hulsebos zadels en niet allemaal oudere en er zijn weinig problemen mee.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:29

nikki160287 schreef:
Wederom komt dit verhaal van 1 kant. Ik ben me ervan bewust dat er meerdere problemen zijn met de service, maar om ze nou zo af te schilderen... Vind ik iets te ver gaan. Bij ons staan meerdere mensen op stal met hulsebos zadels en niet allemaal oudere en er zijn weinig problemen mee.

Wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond? Ik heb een zadel gekocht bij hen voor veel geld en dan verwacht ik ook een goed zadel, geen baggerzadel wat zorgt voor blessures bij paarden.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:32

Ik heb ook een hulsebos en ben zeer tevreden ook over de service, het zadel heb ik ondertussen 5 jaar.
Helaas had ik een paar weken de pech dat mijn zadel begon te kraken, er bleek een scheur in de boom te zitten...binnen 2 weken gratis vervangen en weer komen brengen tevens laten vullen......ook een vervangzadel gekregen.

kortom ik ben echt tevreden en het zadel ligt geweldig en het zit ook ozo heerlijk.....

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:33

Libiris schreef:
Ik heb ook een hulsebos en ben zeer tevreden ook over de service, het zadel heb ik ondertussen 5 jaar.
Helaas had ik een paar weken de pech dat mijn zadel begon te kraken, er bleek een scheur in de boom te zitten...binnen 2 weken gratis vervangen en weer komen brengen tevens laten vullen......ook een vervangzadel gekregen.

kortom ik ben echt tevreden en het zadel ligt geweldig en het zit ook ozo heerlijk.....

Gek he, zo'n duur zadel en na een paar weken scheurt plotseling de boom.. Nagelbijten / Gniffelen

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:34

ik bergijp na je pm je reacties #ymke#
maar ik denk dat er ook mensen zijn die wel eengoede service hebben gekregen

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:37

sorry hoor dat had ik een dus een paar weken geleden.....(stond er niet duidelijk in) Dus ruim na 5 jaar....
Zoiets komt zelden voor, ik had gewoon de pech....maar nu is ie weer als nieuw.....

ik ken aardig wat mensen die al heel veel jaren een hulsebos hebben en die hebben dit ook nog nooit gehad...

dit pech kan je bij elk zadel hebben!!!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:40

Het zoveelste Hulsebos-topic Knipoog

Mijn advies is ook , niet doen.
Het zijn mooie zadels en ik geloof ook direct dat ze voor de ruiter lekker zitten. Over de kwaliteit van de boom doe ik geen uitspraken, daar heb ik geen verstand van (alhoewel ik een goede zadelmaker niet erg lovend erover heb horen vertellen

Maar de service en klantvriendelijkheid zijn uitermate slecht.
Een vriendin en stalgenoot van mij heeft voor haar paard een hulsebos op maat laten aanpasen. Paard ging steeds slechter lopen. Na verloop van tijd bleek dat het zadel veeeel te klein was en was de rug van het paard redelijk naar de kl*te. Ze is ruim een half jaar aan het revalideren geweest om het paard weer goed te krijgen. Heeft haar veel geld gekost aan dierenartsen, fysiotherapeut, osteopaat en trainer.
HUlsevos ontekent iedere verantwoordelijkheid, met het zadel was niets mis volgens hun.

Edit: ik hoor overigens alleen maar positieve verhalen over Hulsebos senior!
Laatst bijgewerkt door Bar op 11-01-07 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:40

Mijn HB bevalt me nog steeds prima. Ik heb ook geen problemen met de service en ik ben nog nooit onfatsoenlijk behandeld aan de telefoon.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 12:41

nikki160287 schreef:

Tja.. Kijk als ze echt zo goed waren dan kwamen er misschien 1 a 2 of een keer 3 negatieve verhalen naar buiten over hen. Bedoel geen mens is hetzelfde zo kan de een over iets heel te spreken zijn maar een ander absoluut niet. Daar zijn het meningen voor. Maar uit vele verhalen blijken een aantal negatieve reacties toch echt feiten te zijn en dan doe je in mijn ogen als merk/bedrijf toch iets niet goed. Als hulsebos zo goed zou zijn als ze zelf denken te zijn dan waren er niet zo veel negatieve reacties geweest hoor. Kijk is naar andere merken zoals bijv. passier. Dat is echt zn merk dat ook echt niet iedereen aanstaat. De een vind het te hard de ander te zacht. Het is niet eens een NL merk maar toch de service is super ook al moet het soms via omwegen omdat het niet in NL zit. Toch vind je daar eigenlijk weinig slechte verhalen over. Hoe komt dat? Omdat ze daar bij passier ontzettend klantvriendelijk zijn. Ik heb ze een aantal keer gemaild/gebeld met vragen over hun zadels en elke keer weer staan je ze netjes en vriendelijk te woord. Nou zou er heus ook iemand zijn of misshcien zelfs meerdere mensen die niet zo te spreken zijn over passier maar er is volgens mij niet gauw een paard bij de fysio beland die een passier droeg mits het goed past natuurlijk maar dat is met elk zadel zo. En dan denk ik toch dat hulsebos daar nog wel eens in te kort schiet want ik hoor wel positieve verhalen wanneer zn zadel door een andere zadelmaker is aangepast maar vrijwl nooit echt echt goede verhalen wanneer het door hun zelf is aangepast. Mensen moeten er om de haverklap vulling bij laten stoppen of wat dan ook aan laten veranderen en elke keer kloppen ze je wel geld uit de mouw. Dan denk ik bij me zelf ben je er nou voor om een paard en klant te geven waard ie recht op heeft voor betaald heeft en goed voor ze is of meer uit om je eigen kas te spekken.?

Ik zeg hiermee niet dat de hulsebos met zn medewerkers per definietie slecht zijn elk mens heeft goede en slechte dingen maar als je door al 3 verschillende medewerkers slecht behandeld wordt aan wie ligt het dan?
En ook de zadels zullen best hun goede dingen hebben maar misschien is de combinatie van het hulsebos zadel met de hulsebos medewerkers/zadelmakers wel niet wat het wezen moet!
Laatst bijgewerkt door Jodievanmij op 11-01-07 12:46, in het totaal 7 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:42

ik heb er oko 1 echt een fantasties zadel.. en past oök op pony's dus nemen

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:49

De zadels op zich zijn prima maar ook ik heb mijn twijffels bij de service tegenwoordig.
Toen Hulsebosch op stal was heb ik hem naar mijn KN laten kijken of die te vermaken was voor mijn paard of dat ik beter een ander zadel kon kopen (dacht toen nog aan een van hun). Zijn conclusie hij kon het zadel prima aanpassen.
Paar weken en bijna 200 euro armer mijn zadel weer terug maar na verloop van een paar weken bleek dat ie als een krant lag, gevolg paard met pijn waar ik dus bijna niet meer op kon komen.

En dus alsnog een ander zadel gekocht (een Ideal) wat perfect op mijn paard past. Aan laten meten door een zadelmaker die wel kijkt naar het paard.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:53

ieder paard, ruiter, mens is anders....en daarom ook de mening over een hulseboszadel en/of service..

Maar als je twijfelt dan moet je het gewoon niet doen...
Laatst bijgewerkt door Libiris op 11-01-07 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:54

Zo heeft ieder zijn voorkeur... Ik ben dus niet meer te spreken over kieffer, terwijl anderen dat weer wel zijn. 6 jaar geleden mijn 1e hulsebos aangeschaft. Ik heb momenteel weer een bestelling geplaatst. Dat is mijn 4e zadel van hun (nee, niet omdat ik 4 keer een slecht zadel had, die anderen zijn voor andere paarden). Dus je kunt wel zeggen dat ik er tevreden mee ben. En ik heb nooit klachten over hun service. Wordt er altijd prima behandelt en ze komen hun afspraken goed na. Maar zo is toch eigenlijk altijd met welk merk of produkt je ook je ervaringen deelt, de 1 vind het geweldig, de ander is er niet over te spreken.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:57

IK heb onlangs een 2e hands HB gekocht en ben er blij mee.
Als ik een helemaal nieuw zadel zou moeten kopen zou ik dat niet bij Hulsebos zelf kopen. Ik hoor teveel negatieve reacties over de service, er zijn dan genoeg andere adressen.
Maar het hoeft niemand te weerhouden een 2e hands zadel te kopen en dat door de eigen zadelmaker te laten nakijken, zo heb ik dat ook gedaan. Je hebt dan niets te maken met Hulsebos, als je dat niet wilt.
Er zijn best wel veel Hulsebossen te koop maar ook veel Passiers en KN's, gewoon omdat die veel verkocht worden en ieder zo zijn eigen reden heeft een zadel te verkopen. Je moet gewoon je eigen gezond verstand gebruiken en goed kijken bij een 2e hands zadel.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 13:00

Dat is zo. Maar ik heb vaker een paard kapot zien gaan onder een hulsebos door hun aangemeten dan onder bijv. een passier, kn of kieffer. De passier, kieffer en kn zijn door of de mensen zelf gepast of door een zadelmaker of ruitersportzaak. Ik mag toch aannemen dat wanneer een zadel door een zadelmaker aangepast wordt het dan goed ligt. Het kan dan dus zijn dat wanneer een paard toch kapot gaat het zadel misschien dan of niet goed door de zadelmaker is gepast of misschien niet goed door de ruiter zelf. Ik wil dan niet zeggen dat elk paard dat kapot gaat een zadel draagt wat of door de mensen of door de zadelmaker verkeerd is gepast want het probleem kan al veel langer bij het paard aanwezig zijn. Maar het is toch toevallig dat er meer paarden onder een hulsebos zadel dat door hulsebos met alle zorg is aangemeten kapot gaan dan onder bijv. een kn, passier of kieffer? Daar zet ik dan wel mn vraagtekens bij!
Want waar ligt het dan aan. De zadels of het pas/maatwerk?

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:10

Ik zou persoonlijk ook niet kiezen voor een Hulsebos zadel omdat mij dat is afgeraden door mijn zadelmaker, om de boom die in de zadels zitten die zorgen voor een (extra) diepe zit. Iedereen heeft vast wel eens een kale boom gezien met die spanbanden eroverheen? Om zo'n diepe zit te krijgen worden die banden op een punt strakker aangespannen waardoor er een bolling in de boom kom. (die bolling is de zit) En daardoor wordt de druk niet goed over de kussens verdeeld. Nou ja ben geen zadelmaker dus weet niet meer hoe het precies was maar ja doe mij maar een klassieke stubben weet je zeker dat je goed zit! En daar komt nog bij er zitten zulke gigantische wrongen aan die Hulsebos zadels. 'Wij Nederlanders' met onze lange benen moeten dan automatische verder in het zadel gaan zitten om onze benen kwijt te kunnen, waardoor de druk ook teveel naar achter komt te liggen. Oudere modellen zijn vast goed en het zijn prachtige zadels maar ik zou er dus niet voor gaan omdat ik er niet op pas met mn benen en om die ervaringen die ik heb gehoord. Succes met je keuze.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:11

Ik heb al 7 jaar een hulsebos. Op hun advies pas laten aanmeten toen mijn paar 5 geworden was (anders hadden ze al een jaar eerder aan me kunnen verdienen!). Het zadel is werkelijk fantastisch. Ik laat het regelmatig nakijken (door hb) en een paar jaar terug is het zadel aangepast omdat ze een gespierdere schoft gekregen had. Het ligt echt super en zit heerlijk. Over de service heb ik ook geen klagen.
enige minpunt is dat ik beugelriemen gekocht had bij ze, die al na 10 keer gebruiken braken, alsof het karton was. maar ja, dat was een ander merk... Ik kreeg excuus en nieuwe, goede beugelriemen! niks dan lof dus en volgende keer echt weer een hulsebos!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:17

wrongen, kussens, diepe zit, daar kies je allemaal zelf voor bij Hulsebos....
kan ook anders....Dus dat ligt niet aan Hulsebos, maar aan je eigen keuze.....

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 13:19

shabbay schreef:
Ik zou persoonlijk ook niet kiezen voor een Hulsebos zadel omdat mij dat is afgeraden door mijn zadelmaker, om de boom die in de zadels zitten die zorgen voor een (extra) diepe zit. Iedereen heeft vast wel eens een kale boom gezien met die spanbanden eroverheen? Om zo'n diepe zit te krijgen worden die banden op een punt strakker aangespannen waardoor er een bolling in de boom kom. (die bolling is de zit) En daardoor wordt de druk niet goed over de kussens verdeeld. Nou ja ben geen zadelmaker dus weet niet meer hoe het precies was maar ja doe mij maar een klassieke stubben weet je zeker dat je goed zit! En daar komt nog bij er zitten zulke gigantische wrongen aan die Hulsebos zadels. 'Wij Nederlanders' met onze lange benen moeten dan automatische verder in het zadel gaan zitten om onze benen kwijt te kunnen, waardoor de druk ook teveel naar achter komt te liggen. Oudere modellen zijn vast goed en het zijn prachtige zadels maar ik zou er dus niet voor gaan omdat ik er niet op pas met mn benen en om die ervaringen die ik heb gehoord. Succes met je keuze.

Hey dat verhaal over de boom heb ik ook gehoord en gezien bij een zadelmaker.
Vandaar ook dat ik wel voor de oudere hulsebossen ben. Daar zit nog een andere boom in. Maar tegenwoordig is het gewoon een rage om een zo dik mogelijke wrong en een zo diep mogelijke zit te hebben. Tja het staat onwijs mooi hoor zn hulsebos zadel op je paard erg sjiek. Maar dat is vaak het punt. Het ziet er mooi uit en de verleiding is dan ook erg groot om er een aan te schaffen maar helaas zijn de zadels gewoon niet voor elk paard geschikt. Nou is de merrie die ik rij wel zn paard waar je eigenlijk alles op kan leggen zonder dat ze door het lint gaat. Tuurlijk loopt ze wel minder bij sommige zadels maar vreemd doen is er bij haar niet bij. Dat is ook vaak het probleem met zadels passen daardoor merk je minder gauw of ze goed reageerd op een bepaad zadel. Hierdoor heb ik nogal wat problemen gehad met zadels dankzij mijn vorige zadelmaker. Het vertrouwen in zadelmakers moest dan ook wel gewonnen worden. Op advies van eindleijk een goede zadelmaker gevonden te hebben die wel echt naar het paard en mij kijkt heb ik een kn gekocht. Ook ik vind de hulsebos zadels er mooi uit zien en kom dus vaak in de gelegenheid en verleiding er een aan te schaffen die past maar ik denk dat ik het gewoon op mijn huidige kn hou. Die ligt goed op het paard ze loopt er goed onder en ach dan maar wat minder mooi. Hij ziet er in elk geval nog erg mooi uit voor de leeftijd.
Laatst bijgewerkt door Jodievanmij op 11-01-07 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:20

ik vind de zadels absoluut geweldig, maar ik zou nooit een nieuwe door hulsebos laten aanmeten.
een 2e handse kopen en dan door een goede zadelmaker laten aanpassen zou ik dan voor gaan...

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:21

Als je een goed zadel hebt, waarom dan overstappen....
Ik zou dus ook maar mooi bij je KN blijven....