Dus zit hier tussen de oortjes van de ruiter in te werken

Zo kan hij idd minder kwaad, maar vwnw zoals de ruiter het noemt kan nog steeds niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Robijn__ schreef:Het enige wat ik niet snap.. is waarom een paard van 21 nog aan de teugel moet lopen? verder denk ik dat je een paar paardenwinkels af moet gaan
germie schreef:even lekker offtopic. Ik ken iemand die een paard van 26 nog op wedstrijden start in de B en nog winstpunten haalt ook.
Waarom kan dit niet? Niets mis mee hoor om een ouder paard nog te trainen.
Alane schreef:de driehoeksteugel wordt het meest gebruikt bij jonge paarden of beginners, hij werkt pas op het moment dat het paard zich tegen de hulpen verzet en het hoofd omhoog gooit.
In ellips van de driehoek is vwnw wel mogelijk.
Het is niet de bedoeling dat de teugel dusdanig strak gezet wordt dat het paard achter de loodlijn gezet wordt.
Voordeel tov bijv. stootteugel is dat het paard toch meer hoofd vrijheid heeft.
Alane schreef:Omdat niet alle beginnende ruiters beschikken over aangeboren talent, onafhankelijke zit en het vinden en weten van alle knopjes... en min of meer vv vwb het jonge paard.
In Duitsland hebben ze het dus over de bescherming van het paard en eigenlijk de bescherming van het paard....
Rowy schreef:Op de stal waar ik eerst stond en een paar jaar gewerkt heb reden er een paar mensen mee, en ik heb er zelf ook 1 liggen. Fijn ding alleen ging de mijne erop hangen en das niet echt de bedoeling dus rijd er niet veel mee. Deze kwamen inderdaad ook uit duitsland. Die mensen vertelden dat daar op heel veel maneges alle paarden en pony's met zo'n teugel rondliepen. Ze doen dat om de ruggen van de dieren te sparen. Al die stuiterende ruiters dag in dag uit, dan kun je maar beter niet met holle rug lopen. Aangezien die ruiters niet bekwaam zijn om hun paard zelf nageeflijk en over de rug te rijden vind ik zo'n teugel dan een goed alternatief. En natuurlijk als de ruiters in het bezit zijn van een onafhankelijk zit en rustige handhouding dan gaat de teugel eraf. Vind het in ieder geval een goede zaak om het bij de echte beginners te doen. Een ontspannen rug zit ook nog eens gemakkelijker voor de beginners.
Paljassofie schreef:en het stuiteren voorkom je dan weer met goede longe/zitlessen