Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LilianR schreef:Het is om het kopstuk en de neusriem bij elkaar te houden. Je kan de neusriem eraf halen, maar heb zelf wel gemerkt dat je dan minder te zeggen hebt over hem/haar. Eventueel kan je bijv. dmv elastiekjes de neusriem en kopstuk bij elkaar houden (dus zonder frontriem) zodat het wondje rustig kan genezen.
Nibbit schreef:Hat hoofdstel gaat heus niet zomaar af zonder frontriem.
Zonder keelriem kan ik me daar wel wat bij voorstellen.
Frontriem kan zonder probleem worden weggelaten, zoals al eerder is gezegd is die alleen om de onderdelen bij elkaar te houden!
ThaGirl schreef:zou het hoofdstel niet naar achter (bovenop het hoofd) gaan glijden als je de front riem verwijderd?
Miss_Montana schreef:Idd, die hebben geen keelriem nee maar ik zou niet weten of dat de reden is voor het maken van one-ears. Zou best goed mogelijk kunnen zijn.
Skippy01 schreef:ze wilden gewoon zo min mogelijk leer hebben, omdat het allemaal simpel moest blijven. hoe minder leer eraan zit, hoe minder ingewikkeld een reparatie is (zo is het mij verteld door een echte amerikaanse... Indiaan)
een beetje het idee van "waarom een frontriem, keelriem, neusriem als het allemaal kapot kan?" als het dan kapot gaat en je moet het uit elkaar halen duurt alles beduidend korter wanneer er minder riempjes zijn... en tijd = geld, zeker voor de cowboys als ze duizenden koeien aan het opdrijven zijn en dan een kapot hoofdstel met heel veel riempjes zouden moeten repareren...