It's new, it's amazing, it's flexquality!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Re: It's new, it's amazing, it's flexquality!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:09

Mijn eerste gedacht was ook Tempur...

De onderleggers ken ik wel, maar van een paar jaar geleden van een stalgenoot. Vond het toen een nogal onhandelbaar ding, dik vooral, niet prettig opzadelen. Maar allicht dat die ontwikkelingen niet stil hebben gestaan.

Wellicht dat het werk met een "basiskussen" van bijvoorbeeld wol en dan een laagje van dit spul? Soort ingebouwde onderlegger.

Ik ben me ook aan het orienteren op mogelijkheden vanwege een gebleken rugprobleem en werd door een medebokker hierop gewezen, maar ik ben niet overtuigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:15

Margreet schreef:

Wellicht dat het werk met een "basiskussen" van bijvoorbeeld wol en dan een laagje van dit spul? Soort ingebouwde onderlegger.

Maar wat zou het dan nog voor nut hebben??

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:20

Extra schokdemping en drukverdeling?

Wat niet goed in balans ligt gaat met zulk flexibel spul ook niet in balans komen lijkt mij...

Ik heb er nu echt een beeld bij dat als je wat te ver voorover komt in bijvoorbeeld een noodstop je hele zadel onder je "instort" omdat je op een soort bakje yoghurt aan het rijden bent, maar dat zal wel niet kloppen Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:22

Haha!

je hele zadelinhoud zwemt onder je vandaan!

zou nog een optie zijn wat jij zegt, vullen met wol en een onderlaagje van dat spul...
je hebt ook zadels die op die manier met lucht bijgevuld zijn, maar die zijn volgens mij veel te hard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:23

Haha! Haha! Haha! , het is wel vast materiaal, maar gewoon heel zacht.

Miss kan de dame die het zadel heeft op de andere pagina zeggen hoe het voelt?
Ik heb hier alleen een ineminie-stukje Haha! Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:26

Na lucht en dit spul, wanneer komen de waterzadels? Of siliconen? Het moet toch niet gekker worden Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:28

Haha!

ach, je hebt tenslotte ook al waterbedden...
kun je lekker klotsen op je paard! Clown

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:28

Maar dan wel graag gestabiliseerd en verwarmd Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:37

Margreet schreef:
Maar dan wel graag gestabiliseerd en verwarmd Haha!

Haha!

voor jou verwarmd of voor het paard? Bloos

Nou, hou maar op, ik lig hier al zowat onder de tafel van het lachen als ik het allemaal voor me zie... Clown

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:40

Voor beide natuurlijk! En gekoeld in de zomer! Lijkt me ideaal... *klots*

Maar goed, on topic maar weer.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:41

@Bitch: ik neem aan dat je mij bedoelt? Ik heb nog geen zadel van 'm gekocht, alleen 1 keer op een zadel gereden om te testen. (Het lag tot nu aardig in de planning om wel een zadel te kopen). Wat ik ervan begrepen heb is het een complete vervanging van wol, dus volledig met dit spul gevuld. Hij had het in snippers in een vuilniszak zitten en kon die zak helemaal in elkaar drukken en vervolgens veerde het langzaam terug. Hetzelfde spul zit (als ik het goed begrepen) heb in de zitting, waardoor het lekker zacht zit.
De kussens voelden wel gewoon stevig aan (als ik het me goed herinner, is al een tijdje geleden)

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:43

Haha! een voorverwarmd zadel! Heerlijk voor in de winter idd. Als het dan maar niet gaat vriezen!

Heb alleen die flexquality onderleggers in handen gehad, de begeleidende tekst was geweldig maar het voelde niet anders dan een veredeld gelpad. Heb de onderlegger maar snel weer terug in het schap gelegd, kostte toen 80 of 90 euro. Haha! Heb alleen die flexquality onderleggers in handen gehad, de begeleidende tekst was geweldig maar het voelde niet anders dan een veredeld gelpad.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:46

ellen82 schreef:
@Bitch: ik neem aan dat je mij bedoelt? Ik heb nog geen zadel van 'm gekocht, alleen 1 keer op een zadel gereden om te testen. (Het lag tot nu aardig in de planning om wel een zadel te kopen). Wat ik ervan begrepen heb is het een complete vervanging van wol, dus volledig met dit spul gevuld. Hij had het in snippers in een vuilniszak zitten en kon die zak helemaal in elkaar drukken en vervolgens veerde het langzaam terug. Hetzelfde spul zit (als ik het goed begrepen) heb in de zitting, waardoor het lekker zacht zit.
De kussens voelden wel gewoon stevig aan (als ik het me goed herinner, is al een tijdje geleden)

Maar wat gebeurt er dan als je op zo'n zadel zit, dan zakt het toch helemaal in en komt het pas weer omhoog als je staat? Verward

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:49

Nouvel schreef:
ellen82 schreef:

Maar wat gebeurt er dan als je op zo'n zadel zit, dan zakt het toch helemaal in en komt het pas weer omhoog als je staat? Verward

Ik denk niet als je staat maar als de druk van je zadel is. Maar volgens mij hangt ie dan in de zadelkamer.....oid

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:52

Dat is dan weer niet het geval... Begin het een beetje vreemd te vinden allemaal en ben erg blij dat ik nog geen zadel heb gekocht. Het zat erg lekker moet ik zeggen. Misschien dat het komt omdat er in het zadel meer vulling zit, waardoor het al voor een groot deel in elkaar gedrukt is en je alleen het laatste beetje veer hebt zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:54

Dus eik zouden ze dan heel vol moeten, want anders heb je geen weerstand?

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:58

Ik denk het, is ook maar een gokje :p

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:16

harnessmaker schreef:

Ik denk niet als je staat maar als de druk van je zadel is. Maar volgens mij hangt ie dan in de zadelkamer.....oid

Haha!
ja zo kun je ook bekijken inderdaad...

dus dan moet 'ie inderdaad redelijk strak gevuld worden zoals ellen82 dat zegt, dat het laatste stukje de veer geeft...

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 08:18

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:17

Er wordt nu nogal over de zadelmaker heen gevallen, het is ieder z'n eigen ervaring met deze persoon maar wil toch wat kwijt. Voor zover ik weet verkoopt F. dit spul alleen maar. Het is bedacht en ontworpen enz, door een zakenpartner van hem, N. (zal zo braaf zijn geen namen te noemen Knipoog )
Wat zadel maken betreft heb ik een hele goede ervaring gehad met F. Hij is een hele middag bezig geweest om het zadel van een vriendin en de mijne perfect op te vullen. Paste het telkens op het paard, liet mij rijden en voelen hoe het zat om het vervolgens verder te veranderen tot het perfect lag en zat. Terwijl beide zadels niet bepaald netjes terug waren gekomen na opvullen bij winkel van aanschaf.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:19

Afbeelding

Deze pad van flexquality heb ik al een jaar of twee in gebruik en hij is nog steeds goed. Voor mijn paard met gevoelige rug bevalt hij mij zomer's prima. 's winters ben ik er iets minder vrolijk mee, door de kou word hij vrij hard en moet je hem eerst opwarmen voordat je hem fatsoenlijk kunt gebruiken.

Maar of dit spul als zadelvulling geschikt is lijkt mij sterk, zoals de meeste zeggen lijkt mij opvullen erg moeilijk. Ook zou ik er niet zo blij mee zijn als mijn zadel 's winters keihard is als ik hem op de rug van mijn paard zou leggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:25

Juut schreef:
Er wordt nu nogal over de zadelmaker heen gevallen, het is ieder z'n eigen ervaring met deze persoon maar wil toch wat kwijt. Voor zover ik weet verkoopt F. dit spul alleen maar. Het is bedacht en ontworpen enz, door een zakenpartner van hem, N. (zal zo braaf zijn geen namen te noemen Knipoog )
Wat zadel maken betreft heb ik een hele goede ervaring gehad met F. Hij is een hele middag bezig geweest om het zadel van een vriendin en de mijne perfect op te vullen. Paste het telkens op het paard, liet mij rijden en voelen hoe het zat om het vervolgens verder te veranderen tot het perfect lag en zat. Terwijl beide zadels niet bepaald netjes terug waren gekomen na opvullen bij winkel van aanschaf.

Heb jij genoeg inzicht dan, om te zien of deze man weet waar hij over praat? De stal waar ik was, hingen ook mensen aan zijn lippen, terwijl hij echt dingen zat te doen waarbij ik bij mezelf dacht.. die komt nooit in de buurt van mijn paard.... het is vaak de kennis van de eigenaar, die de kwaliteit van de zadelmaker inschat...

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:16

@Juut: heb jij ervaring met een zadel gevuld met dit spul??

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:29

Ik denk ook wel eens 'jij kletst maar rustig verder' (begin maar eens over mestzakken), maar ik heb de ervaring dat hij bij ons die twee zadels heel netjes en secuur heeft opgevult. De paarden zijn drukplek-vrij en zelfs de fries loopt nog steeds soepel rond terwijl hij een gevoelige rug heeft. En daar gaat het mij om. Knipoog
De zadels zijn opgevuld met gewoon wol, hij verkocht het spul toen vooral als chabrak, onderleggers (voor koetstuig en zadel) en als bokkussen. De chabrakken en onderleggers waren echt voor de gevoelige paarden, of voor lange afstanden, hij vond dat het zadel ten eerste goed moet passen. Ook was dit een zaakje van N., waar F. dus aan meedeed door het te verkopen.
Maar even off -topic; er zijn ook zadelkussens gevuld met lucht. Ook met het idee dat dit zich altijd opnieuwd aan het paard aanpast. Wat dat betreft vind ik het dus niet zo raar klinken. Ook lijkt het me zelfs voor wol niet echt goed dat het helemaal nat kan worden, dan gaat het toch klitten/ klonten??? Waarom anders je zadel 'waterproof' maken met zeep en vet en meer? En ik heb een kunstof wintec, laat net zo min water door.

Heeft er dan trouwens niemand gewoon gevráágd hoe dat het nou dan zit, of de zadelkussens dan niet te ver ingedrukt kunnen worden? Of het te hard wordt in de winter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:33

Juut schreef:

Heeft er dan trouwens niemand gewoon gevráágd hoe dat het nou dan zit, of de zadelkussens dan niet te ver ingedrukt kunnen worden? Of het te hard wordt in de winter?

Nee, het was amazing spul, volgens F. Het deed alles om er voor te zorgen dat het paste.. Piaffepoeder denk ik dan aan Haha!