Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Margreet schreef:
Wellicht dat het werk met een "basiskussen" van bijvoorbeeld wol en dan een laagje van dit spul? Soort ingebouwde onderlegger.
Margreet schreef:Maar dan wel graag gestabiliseerd en verwarmd
ellen82 schreef:@Bitch: ik neem aan dat je mij bedoelt? Ik heb nog geen zadel van 'm gekocht, alleen 1 keer op een zadel gereden om te testen. (Het lag tot nu aardig in de planning om wel een zadel te kopen). Wat ik ervan begrepen heb is het een complete vervanging van wol, dus volledig met dit spul gevuld. Hij had het in snippers in een vuilniszak zitten en kon die zak helemaal in elkaar drukken en vervolgens veerde het langzaam terug. Hetzelfde spul zit (als ik het goed begrepen) heb in de zitting, waardoor het lekker zacht zit.
De kussens voelden wel gewoon stevig aan (als ik het me goed herinner, is al een tijdje geleden)
Nouvel schreef:ellen82 schreef:@Bitch: ik neem aan dat je mij bedoelt? Ik heb nog geen zadel van 'm gekocht, alleen 1 keer op een zadel gereden om te testen. (Het lag tot nu aardig in de planning om wel een zadel te kopen). Wat ik ervan begrepen heb is het een complete vervanging van wol, dus volledig met dit spul gevuld. Hij had het in snippers in een vuilniszak zitten en kon die zak helemaal in elkaar drukken en vervolgens veerde het langzaam terug. Hetzelfde spul zit (als ik het goed begrepen) heb in de zitting, waardoor het lekker zacht zit.
De kussens voelden wel gewoon stevig aan (als ik het me goed herinner, is al een tijdje geleden)
Maar wat gebeurt er dan als je op zo'n zadel zit, dan zakt het toch helemaal in en komt het pas weer omhoog als je staat?
harnessmaker schreef:
Ik denk niet als je staat maar als de druk van je zadel is. Maar volgens mij hangt ie dan in de zadelkamer.....oid
Juut schreef:Er wordt nu nogal over de zadelmaker heen gevallen, het is ieder z'n eigen ervaring met deze persoon maar wil toch wat kwijt. Voor zover ik weet verkoopt F. dit spul alleen maar. Het is bedacht en ontworpen enz, door een zakenpartner van hem, N. (zal zo braaf zijn geen namen te noemen)
Wat zadel maken betreft heb ik een hele goede ervaring gehad met F. Hij is een hele middag bezig geweest om het zadel van een vriendin en de mijne perfect op te vullen. Paste het telkens op het paard, liet mij rijden en voelen hoe het zat om het vervolgens verder te veranderen tot het perfect lag en zat. Terwijl beide zadels niet bepaald netjes terug waren gekomen na opvullen bij winkel van aanschaf.
Juut schreef:
Heeft er dan trouwens niemand gewoon gevráágd hoe dat het nou dan zit, of de zadelkussens dan niet te ver ingedrukt kunnen worden? Of het te hard wordt in de winter?