Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Wanja schreef:Ik heb toevallig 2 weken geleden mijn hoofdstel binnen gekregen een zelf samengestelde Döbert.
Ik heb er een met een 45 mm brede gecombineerde aansnoerneusriem, gevoerd kopstuk, blinde sluitingen (waar mogelijk), een frontriem met strass steentjes, teugel van leer met aan de binnenzijde rubber voor extra grip en alle gespen in messing. Ik heb 'm bij mijn vriendin besteld, die heeft een eigen ruitersportzaak en krijgt alles geleverd via het Gareel. Weet nog niet wat ie kost, want krijg de rekening nog.
Eenmaal besteld kun je 'm niet meer terugsturen, maar dat lijkt me logisch gezien het feit dat het hoofdstel heel persoonlijk is qua samenstelling.

Snoekiej schreef:Ik wil terzijnertijd graag:
- Stang & Trens
- Smalle riempjes
- Blinde sluitingen
- Gespen achter de oren
- Onderlegd achter de oren
- Neusriem van ong. 3/3.5 cm dik
- En natuurlijk een mooie frontriem erop
Nou hebben ze hier bij de ruitersportzaak een Döbert Classic hangen, maar die riempjes vind ik vrij breed en de neusriem is wel zacht onderlegd, maar zelf heel stug. Is dit gewoon Döbert of toevallig bij dit model?
Zilly schreef:Het enige nadeel is echter dat de verzendkosten wel redelijk aan de hoge kant zijnVolgens mij 12,50 omdat het vanuit Duitsland moet komen allemaal....