Dobert hoofdstel samenstellen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

areke

Re: Dobert hoofdstel samenstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:08

ik heb ook een stubben met hele brede neusriem.
ik heb hem hier gekocht.
www.pegasusruitersport.nl
ze heeft hem niet op de site staan maar voor mij besteld omdat ik er perse 1 wilde met breede neusriem en koperkleurige gespen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:01

Ook al is hier al lang niet meer gereageerd:
Van welke merken kun je nog meer een hoofdstel laten samenstellen?
En Zilly, kon je het Döbert hoofdstel gewoon nog niet kopen, of ben je verplicht het hoofdstel te kopen als je hem besteld hebt?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:41

van schumacher en passier kan het ook.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:34

Ik vind de kwaliteit van dobert persoonlijk beter dan passier en stubben. Deze twee merken blijven in mijn ogen wat stijfjes en hebben veel verzorging nodig. (ik heb een dobert, passier en stubben hangen). De dobert blijft zacht en is in mijn ogen ook mooier afgewerkt, mooie slanke riempjes. Stubben en passier vond ik zelf wat grof, maar dat kan ook aan het model liggen.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:20

Ik heb toevallig 2 weken geleden mijn hoofdstel binnen gekregen een zelf samengestelde Döbert.
Ik heb er een met een 45 mm brede gecombineerde aansnoerneusriem, gevoerd kopstuk, blinde sluitingen (waar mogelijk), een frontriem met strass steentjes, teugel van leer met aan de binnenzijde rubber voor extra grip en alle gespen in messing. Ik heb 'm bij mijn vriendin besteld, die heeft een eigen ruitersportzaak en krijgt alles geleverd via het Gareel. Weet nog niet wat ie kost, want krijg de rekening nog.
Eenmaal besteld kun je 'm niet meer terugsturen, maar dat lijkt me logisch gezien het feit dat het hoofdstel heel persoonlijk is qua samenstelling.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 06:27

ik heb het een aantal jaar geleden gedaan, ook via de ruitersportxaak. en dat hoofdstel blijft echt waanzinnig mooi, echt heel chique.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:14

Wanja schreef:
Ik heb toevallig 2 weken geleden mijn hoofdstel binnen gekregen een zelf samengestelde Döbert.
Ik heb er een met een 45 mm brede gecombineerde aansnoerneusriem, gevoerd kopstuk, blinde sluitingen (waar mogelijk), een frontriem met strass steentjes, teugel van leer met aan de binnenzijde rubber voor extra grip en alle gespen in messing. Ik heb 'm bij mijn vriendin besteld, die heeft een eigen ruitersportzaak en krijgt alles geleverd via het Gareel. Weet nog niet wat ie kost, want krijg de rekening nog.
Eenmaal besteld kun je 'm niet meer terugsturen, maar dat lijkt me logisch gezien het feit dat het hoofdstel heel persoonlijk is qua samenstelling.

Ik heb mijn Doëbert ook zelf samengesteld, 1e keer dat ze leverde was het te klein, en kon ik het gewoon ruilen, daarna leverde Döbert verkeerd, was niet gevoerd, en kon ik gewoon terugdoen, ik heb totaal geen probleem gehad met ruilen!

Mijn hoofdstel (is ongeveer zoals wat jij hebt besteld, en ik was iets meer als 250 euro kwijt)
Afbeelding

Blijkbaar kan je bij een XFull wel geen gespen achter de oren krijgen, had ik wel graag gehad. Iemand een idee of dit wel kan bij een S&T? Want die moet ik me ook nog aanschaffen....

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:33

Ik wil terzijnertijd graag:
- Stang & Trens
- Smalle riempjes
- Blinde sluitingen
- Gespen achter de oren
- Onderlegd achter de oren
- Neusriem van ong. 3/3.5 cm dik
- En natuurlijk een mooie frontriem erop

Nou hebben ze hier bij de ruitersportzaak een Döbert Classic hangen, maar die riempjes vind ik vrij breed en de neusriem is wel zacht onderlegd, maar zelf heel stug. Is dit gewoon Döbert of toevallig bij dit model?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:15

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:54

Wow, die is mooi!
Dan heb ik zeker de verkeerde in mijn handen gehad, een andere versie misschien?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:05

Je hebt ook allerlei type's van Dobert. De Classis is de duurdere uitvoering, je hebt ook een iets goedkoper (volgens mij heet dat stalmeister, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb mijn dobert bij drunensruiterhuis besteld. Ik was 195,- kwijt, maar heb dan wel een lage neusriem en een simpele frontriem.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:57

Snoekiej schreef:
Ik wil terzijnertijd graag:
- Stang & Trens
- Smalle riempjes
- Blinde sluitingen
- Gespen achter de oren
- Onderlegd achter de oren
- Neusriem van ong. 3/3.5 cm dik
- En natuurlijk een mooie frontriem erop

Nou hebben ze hier bij de ruitersportzaak een Döbert Classic hangen, maar die riempjes vind ik vrij breed en de neusriem is wel zacht onderlegd, maar zelf heel stug. Is dit gewoon Döbert of toevallig bij dit model?

in mijn profiel heb ik foto's van mijn samengestelde Dobert Classic's hoofdstellen...ik vind de riemjes erg mooi smal hoor Knipoog Tong uitsteken
ik was voor mijn stang en trens hoofdstel 275,- kwijt--voor de trens iets minder

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:40

Ik heb nu een stallmeister, met extra brede neusriem en swarovski-frontriem. Al met al heb ik er 100!! euro voor betaald, winkelwaarde is 250 euro. Goede deal, niet dan?

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:19

Zilly schreef:
Het enige nadeel is echter dat de verzendkosten wel redelijk aan de hoge kant zijn Volgens mij 12,50 omdat het vanuit Duitsland moet komen allemaal....

15 euro heb er iets besteld en het doet ook nog eens behoorlijk lang Slapen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:36

Ik krijg steeds meer zin om nu al mijn S&T te gaan bestellen Haha!
Helaas is de Z nog ver weg..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:19

Ik heb ook een S&T van Dobert. Op deze pc heb ik geen foto van Imker met het hoofdstel in, maar op de vaste vast wel.
Overigens heb ik vandaag voor het eerst met mijn blingblingfantastische hoofdstel gereden en ik vond hem práchtig staan!