nooit problemen mee gehad.
alleen moet je dnek ik niet dagelijks gaan staan boenen dan is het logisch dat de verf eraf gaat uiteindelijk..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mexxiemaal schreef:Goh, ik wist wel dat ik niet zo'n poetsdoos ben maar sommigen van jullie maken wel heel vaak leer schoon/ vetten het in.
Ik heb een kieffer zadel (circa 10 jaar oud) en maak hem circa 2 x per jaar schoon met zadelzeep. Circa 3 keer per jaar vet ik dit zadel in (met zadelolie). Het zadel is echt in topconditie: pik en pikzwart en soepel leer waar je U tegen zegt!
Koop ik een nieuwhoofdstel dan vet ik het de eerste maand een paar keer per week in omdat het leer vaak uitgedroogd is. Daarna vet ik het circa 3 keer per jaar in (gebruik voor hoofdstel nooit zeep).
Greetz mexxiemaal
MISTRAL94 schreef:mexxiemaal schreef:Goh, ik wist wel dat ik niet zo'n poetsdoos ben maar sommigen van jullie maken wel heel vaak leer schoon/ vetten het in.
Ik heb een kieffer zadel (circa 10 jaar oud) en maak hem circa 2 x per jaar schoon met zadelzeep. Circa 3 keer per jaar vet ik dit zadel in (met zadelolie). Het zadel is echt in topconditie: pik en pikzwart en soepel leer waar je U tegen zegt!
Koop ik een nieuwhoofdstel dan vet ik het de eerste maand een paar keer per week in omdat het leer vaak uitgedroogd is. Daarna vet ik het circa 3 keer per jaar in (gebruik voor hoofdstel nooit zeep).
Greetz mexxiemaal
Hoe maak jij je hoofdstel schoon dan? Vet jij je hoofdstel in terwijl het nog vies is van huidsmeer en viezigheid? Zapelzeep (mits een goede) heeft een verzorgende werking en daarnaast maak je het leer er goed mee schoon.
MISTRAL94 schreef:mexxiemaal: Een hoofdstel wordt altijd door gebruik vies, dan wel door zand dan wel door huidsmeer zweet is ook niet goed voor leer dat bijt er ook in. Maar jij smeert het vet gewoon over de viezigheid heen?
mexxiemaal schreef:Quote onderschrift van MISTRAL94:
Momenteel in het bezit van een aardig kort lontje...
-----------------------
Hahaha dit zegt genoeg!
Zonder dollen: ook ik ben een voorstander om iedereen in zijn waarde te laten hoor!
Lobke_ schreef:Zonder dollen: ook ik ben een voorstander om iedereen in zijn waarde te laten hoor!
vind ik gewoon echt niet kunnen dus doe ff normaal!
groetjes danielle