Harry's Horse of Wintec? (dressuurzadels)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

Re: Harry's Horse of Wintec? (dressuurzadels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:24

Wat hier boven staat is ieder zijn wil , mss heb jij liever een zadel met diepe zit, ik vond persoonlijk (ookal heb ik zelf veel liever een diepe zachte zit) dat het wintec zadel op mijn verzorg pony erg fijn zat voor een eerder close contact, lekker zacht ook.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 23:31

Mja, begrijp niet goed dat je niet goed zit in een zadel.. Lijkt mij dat dat iets is waar je op let vóór de aankoop en vervolgens kijkt welke past of passend gemaakt kan worden voor het paard.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 09:28

Ik heb een Wintec Pro dressuurzadel met equi-suède. Ik ben hier super tevreden mee. Het zadel heeft geen diepe zit, maar je kunt er dan wel weer dikkere kniewrongen onder zetten. Hierdoor zit het zadel erg fijn.
Owja: Mijn zadel is een Pro, deze heeft leren singelstoten, deze gaan langer mee dan de kunststof singelstoten van de Wintec 500 Dr (Je plaatje Knipoog )

De Wintec zadels zijn geloof ik langer in de markt dan dat HH zadel. Veel positieve reacties over Wintec (zoekfunctie Knipoog )
Ik zou dus kiezen voor een Wintec.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:21

ik heb zelf ook het wintec 500 en ben er heel tevrede mee, makkelijk in onderhoud en de boom en knie wrongen zijn verwisselbaar, het nadeel is idd de singelstoten die wat sneller slijten maar je kunt er daarna gewoon leren op laten zetten, en zo snel gaat dat nou ook weer niet Knipoog

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:25

Ik heb het synthetische dressuurzadel van Harry's Horse een tweetal maand geleden gekocht.
Ze hebben inderdaad een verwisselbare boom en ook kniewrongen die je kan aanpassen of gewoonweg van het zadel afhalen.
Ik vind het een goed zadeltje, het zicht zacht en vast. Van slijtage kan ik nog niet veel zeggen want ik heb het ook nog maar twee maand...
Ik ben er alleszins zeer tevreden van Lachen

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:27

Geen ervaring met de HH, maar heb een tijdje op een Wintec gereden en daar ben ik zeer positief over. Ja

JEstheR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:56

Ik heb een tijdje een wintec gehad voor mijn pony, ik vond het een fijn zadel, makelijk schoon te houden, niet te zwaar, bij mijn pony lag hij geweldig...Met de HH heb ik geen ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:57

Ik denk de wintec ! Ja

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:16

Veel mensen zullen voor Wintec gaan simpel omdat daar meer ervaringen mee zijn. Als ik keuze had tussen deze twee zadels zou ik ze allebei gaan passen en er even op rijden om te kijken wat het beste bij mijn paard en mezelf zou passen. Ik denk dat dat toch het belangrijkste is.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:19

Het moet voor jezelf gewoon lekker zitten. Ik heb de HH gezien, maar die is kwalitatief minder dan de Wintec. Met Wintec heb ik hele goede ervaringen. Bij mij zijn na 5 jaar de singelstoten nog heel. Maar dan moet je wel een singel nemen met een rolletje eraan. Ik zou ze ook beide uitproberen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 23:50

confetti schreef:
Het moet voor jezelf gewoon lekker zitten. Ik heb de HH gezien, maar die is kwalitatief minder dan de Wintec. Met Wintec heb ik hele goede ervaringen. Bij mij zijn na 5 jaar de singelstoten nog heel. Maar dan moet je wel een singel nemen met een rolletje eraan. Ik zou ze ook beide uitproberen.

Van de wintec die ik nu heb zijn na 4 jaar de singelstoten ook nog helemaal goed, heel het zadel eigenlijk dus inderdaad gaat mijn voorkeur uit naar een Wintec, maar was toch benieuwd naar de ervaringen met de HH. Jammer genoeg zijn die er zo te zien nog niet. Lachen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:58

_SteR_ schreef:
Ik heb een Wintec Pro dressuurzadel met equi-suède. Ik ben hier super tevreden mee. Het zadel heeft geen diepe zit, maar je kunt er dan wel weer dikkere kniewrongen onder zetten. Hierdoor zit het zadel erg fijn.
Owja: Mijn zadel is een Pro, deze heeft leren singelstoten, deze gaan langer mee dan de kunststof singelstoten van de Wintec 500 Dr (Je plaatje Knipoog )

De Wintec zadels zijn geloof ik langer in de markt dan dat HH zadel. Veel positieve reacties over Wintec (zoekfunctie Knipoog )
Ik zou dus kiezen voor een Wintec.

het zadel dat jij hebt heb ik ook erg fijn zadel verder heb ik met de HH geen ervaring

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:26

Ik heb de wintec 500 dressuur ook. Vind het een prima zadel. Heerlijk in het onderhoud, als ik hem een sopje gegeven heb, denken de mensen dat ik een nieuw zadel heb haha.
Ik heb er wel leren singelstoten aan laten zetten Haha!
Ik ben heel tevreden, maar zou wel een paar dikkere kniewrongen willen hebben erop, maar ik zou niet weten waar ik die zou moeten kopen..

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:50

Dabo schreef:
Ik heb de wintec 500 dressuur ook. Vind het een prima zadel. Heerlijk in het onderhoud, als ik hem een sopje gegeven heb, denken de mensen dat ik een nieuw zadel heb haha.
Ik heb er wel leren singelstoten aan laten zetten Haha!
Ik ben heel tevreden, maar zou wel een paar dikkere kniewrongen willen hebben erop, maar ik zou niet weten waar ik die zou moeten kopen..

Toen ik mijn zadel kocht, heb ik gelijk gevraagd of ze er ook dikkere kniewrongen bij had. Dus als de ruitersportzaak het merk Wintec leverd, dan lijkt mij dat ze ook die kniewrongen hebben. De zaak bij mij in de buurt iig wel.

Die kniewrongen kun je trouwens zelf gewoon bevestigen. Aan de onderkant zit namelijk een soort klittenband, wat plakt op de plek waar die hoort.
Erg handig Pling

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:48

hier een foto van mijn zadel, nog bij de vorige eigenaar, heb er zelf nog geen foto van

Afbeelding