Prijzen en ervaringen Wintec zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

More

Re: Prijzen en ervaringen Wintec zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:46

Ik heb een Wintec Pro Cair veelzeidigheid.
Was 600 euro. Heb hem nu zo'n 2 jaar en bevalt goed Haha!!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:14

ik had een wintec wide cair (nu verkocht) heb er toen 490 euro voor betaald, ong. 1 jaar intensief gebruikt en een half jaartje 1 x per week. Er zat nauwelijks slijtage aan, en zelf bijna geen gebruikssporen. Ik vind het geen duur zadel, het is niet echt te vergelijken met mijn hulsebos. Maar voor het geld vond ik het een prima zadel.
Er zijn ook mensen die zeiden dat het echt verschrikkelijk zat, maar ik kon er makkelijk mee rijden, en ik zat er gewoon goed op. Dat waren wel mensen die een diepe zit gewend waren. Maar ook nu ik mijn hulsebos (met diepe zit) heb, kan ik nog prima op een wintec rijden, en vind ik het absoluut geen vervelende zadels. Ook heel belangrijk vind ik dat de bomen recht zijn, en de pasvorm is ook wel goed (niet op ieder paard natuurlijk). Kortom, voor dat geld een goed zadel.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 18:03

Bedankt voor de reacties tot nu toe Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:18

Ik heb vorige week een wintec500dressuur aangeschaft, ik heb er dus nog maar 1x mee gereden, want ik moet nog naar de winkel om een blauwe boom rijden.
Hij zat wel erg fijn Ja

Mijn bijrijdpaard heeft een 500vzh, fijn zadel voor buiten, maar niet voor dressuur krijg er echt een enorme stoelzit op dan.

die stijgbeugelriemen... ja, die zijn een geval apart Clown

de pro's zijn allemaal super zadels Ja

de isabell werth heb ik nog niet mee gereden

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 12:13

Ik heb een wintec dressuur zadel. Ik rijd er al heel lang mee en hij bevalt me super goed! Lachen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 15:28

ik heb voor mijn manegeponys allemaal wintec zadels en het bevalt me heel goed.
liggen altijd vrij goed en lekker licht voor als ze meerdere uren moeten lopen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:57

Ik heb ook een Wintec gehad Ja Ik vond hem erg lekker zitten Ja Ik weet niet precies wat voor een maar er zaten gewone beugels aan Ja Een vzh was het Ja Ik heb nu een KN maar zou graag overgaan op Wintec Isabell Werth, die lijkt me erg fijn Ja

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:36

ik heb de dressuur 500 en kreeg hem voor 240 euro mee met alles der op en der aan. goeie ervaringen mee

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:39

Ik heb een wintec 2000 vzh zadel.. hij gaat nu al zon 5 jaaar mee.. ligt goed op verschillende paarden en ponys.
kwalitatief issie ook redelijk en je heb niet zoveel schoonmaak werk Knipoog
ik wil niet anders meer dan wintec Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 14:43

Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat het dan inderdaad toch een wintec word. Knipoog

JEstheR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:55

het zijn goede zadels, makkelijk schoon te houden ook, de prijs zou ik niet weten

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:41

Ik heb 3 jaar gereden met mijn Wintec 500 VZ. Ik vind het opzich een prima zadel, fijne prijs-kwaliteit verhouding, erg licht, en onderhoudsvriendelijk. Het enige echte nadeel van het zadel vond ik dat het niet al te comfortabel zat. De zitting was nogal hard waardoor ik me iedere keer door reed. Met een seatsaver was dit probleem echter snel verholpen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:58

Ik heb een Wintec 500 VZH en die bevalt super Lachen Makkelijk in onderhoud, erg licht en hij past op bijna elk paard! Als mijn paard dikker wordt (Haflinger, wordt snel dik) gooi ik er een andere boom in en dan past het weer perfect.
Vind het zadel ook erg lekker zitten, maar dat verschilt per persoon. Ik hoor nl ook van mensen dat die het verschrikkelijk vinden zitten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:01

Ik heb een Wintec 2000 gehad en een Wintec Isabelle Werth. Het is dat ik een westernzadel wilde hebben wat nog lekkerder zat Haha!

Ik vind het geweldige zadels, zou er zo weer een terugkopen Lachen

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:02

ik zit er ook overna te denken om een wintec te nemen
of misschien een tweedehands rosner vz zadel

Bamburi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:34

Ik heb dik een jaar geleden een wintec vzh 2000 gekocht. Hij is nu denk ik 2,5 jaar oud en ziet er nog goed uit! Ik vind ze ideaal in onderhoud en hij ligt goed + ik zit er lekker op. Ik heb endurance (kennismakingsklasse) met dit zadeltje gereden en dat ging ook lekker. Ook spring en dressuur ik ermee heelrijk zadel waarmee je vanalles kunt doen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:53

Ik vind de prijs kwaliteit verhouding goed. Ik vind het plezieriuge zadels om op te rijden, mits ze goed aangepast zijn op het paard.

Zelf heb ik onbekend leren zadel met een close contact boom en een Grand Passier. Dat vind ik pewrsoonlijk nog aangenamer rijden.

Maar nogmaals ik vind de Wintec zadels zeker goede zadels. De slijtage valt mij heel erg mee.

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:56

Ik heb de wintec vzh 2000 die bevalt prima, en voor het gewone rijden had ik de wintec pro dressuur. echt een superzadel. Nu heb ik de Wintec Isabell Werth en daar ben ik ook helemaal weg van.
Alleen dit zadel kostte bij divoza 1045 euro en bij van rijs 795 dus let op er zit heel veel prijsverschil tussen de ruitersportzaken onderling Knipoog

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:42

De prijs van de wintec 500 veelzijdigheid met cair ligt rond de €350,-

Afbeelding

Wintec 2000 VS rond €525,-

Afbeelding

Wintec Cair 2000 VS rond de €600,-

Afbeelding

Wintec 250 rond de €275,-

Afbeelding

Wintec 500 extra breed rond de €500,-

Afbeelding

Ik zelf heb de Wintec Isabell Werth en daar ben ik ook helemaal weg van. Het zadel bevalt me echt super. Maar dit is dus een dressuur zadel, en daar ben je niet naar op zoek Knipoog . Ik zet hem er toch even bij Knipoog

rond de €800,-

Afbeelding

De prijzen verschillen wel heel erg per winkel maar dit is zo ong. de gemiddelde prijs van deze wintec zadels.

Ik zelf heb alleen maar positive reacties over wintec zadels gehoord! susces!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:44

Ik had een wintec veelzijdigheid(weet niet meer welke helaas)
Het was goede kwaliteit en geen problemen mee gehad, het reed erg lekker
Ik had een zadelmaker laten komen en het zadel was incl. singel(beugelriemen en beugels had ik al) 365 euro ongeveer.

**edit** nu ik het bericht hiervoor zie is het volgens mij de wintec 500 veelzijdigheid met cair

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:10

Ik heb die Isabell Werth, topzadeltje! Lachen

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:16

Ik heb voor mijn eigen paardje een dressuur wintec 500. Hij is tweedehands gekocht maar ziet eruit als nieuw! Iedereen die er tot nu toe op gezeten heeft vind het ook een heerlijk zadel.
Mijn verzorgpaardje heeft ook een wintec. Maar dan een veelzeidigheid 2000. Ik vind dat ook een heerlijk zadel om op te rijden!
Je merkt wel duidelijk het verschil met leren zadels maar ik wil echt niet meer anders als een wintec...!

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:35

ik had jaren geleden ook een wintec zadel voor mn pony.(vz)
zat heerlijk en was makkelijk schoon te maken.
alleen omdat ik zo klein van stuk ben,was deze iets te groot(18 inch).
ik kwam maar net met mn beentjes onder het zweetblad.
ik heb daarna deze verkocht en een wintec pro2000 suede look gekocht (vz)
(17inch)deze had een zeer goede zit en kortere zweetbladen!
en ik had er een neopreen singel bij en van die kunststofbeugelriemen,die ook bij de thorghwood zitten,die hebben van die haakjes.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:50

Ik heb nu sinds een dikke week ook een Wintec 2000 VHZ met Cair aangeschaft voor 519 euro (beugels, riemen en sharkskin singel) en nog een rode boom voor 19,50.
Vind het een wereld zadeltje! Hiervoor reed ik op een heeeeeeele oude wintec, denk 1 vd eerste wintecs (zie het rode zadel in m'n profiel). En vond die ook helemaal super zitten. Maar de stof (ja, er omheen zat gewoon een soort stof gespannen ... heel oud) ging kapot. Dus ik wou weer een wintecje aanschaffen, maar wel eentje met equi-suede. Lekker stroef.

Ik rijd dus nog maar een week met dit zadel, maar dit zijn wel mijn bevindingen tot nu toe:
Je voelt echt heel goed de bewegingen van het paard (door de cair). 't Is net alsof je zonder zadel rijd, of heel overdreven, alsof je op de lendenen of achterhand zit.
M'n paard loopt er ook goed mee over de rug, iets wat ze niet altijd zo best deed met m'n dressuurzadel. Niet alleen jij voelt je paard heel goed, maar het paard voelt ook jou heel goed ... best confronterend soms Bloos

In tegenstelling wat hierboven wel is gezegd, vind ik dat het zadel niet klein valt. Hij lijkt wel heel klein, ook als je erop zit (heb ik van meerdere mensen in mijn omgeving te horen gekregen). Maar ik vind hem juist ruim zitten (ik heb een 18 inch). M'n zusje heeft ook bijv. eigenlijk een 18,5 inch nodig. Maar die zat op mijn zadel ook prima, met nog ruimte over. Best apart.
Ik heb ook op de 17,5 inch gezeten in de ruitersportzaak, maar die was eigenlijk aan de kleine kant. En aangezien je over het algemeen niet echt slanker meer wordt na je pubertijd, heb ik toch een 18 inch genomen.

Allemaal toppie dus! Maar die beugelriemen die ik erbij heb gekregen Ziek Dat zijn niet van die riemen waarover de anderen het hierboven hebben gehad ... ik vind ze er tenminste niet anders uitzien als een beugelriem die 'normaal' vast moet. Maar ik heb er één of andere kunststoffen riemen bij gekregen ... met de cijfers vd gaatjes en de lengte vd riem er wit opgeverfd (lekker opvallend Misselijk )
Maar het ergste is nog dat die dingen zoooooo ongelooflijk stug zijn! ... als je ze een gaatje langer/korter wilt maken moet je er vrijwel met je volle gewicht aanhangen om die dingen wat te kunnen bewegen .. met als gevolg dat je paard dan bijna om dondert Blauw oog
En het vervelendste is dat ik geen idee heb hoe je die dingen soepeler kunt maken. Kan er moeilijk wat vet of olie op doen.
Misschien toch maar m'n leren beugelriemen erbij pakken, gaat het verlengen/verkorten wat makkelijk ... dat moet ik nl. best wel vaak doen.

Maar, de beugelriemen/singels ed. die je erbij krijgt is toch per ruitersportzaak anders.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:58

Ik heb ook een wintec VHZ. 2e hands op marktplaats voor 125 euro incl. singel en beugels en riemen en in zéér goede staat.

Ben er erg tevrede over. Als je paard nog groeit en breder wordt kun je er voor twee tientjes een bredere boom in laten zetten.