Ervaringen met vervangen boom in zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

harnessmaker

Re: Ervaringen met vervangen boom in zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:38

Margreet schreef:
Stalgenoot heeft gehad dat bij het lassen van de boom de nylon band waar de singelstoten aan zitten in brand is gevlogen en dus half vergaan. Dit is gewoon met spijkertjes weer vast gezet. Je zou verongelukken...

Gelukkig kan er wat veiligheid weinig gebeuren...
Het enige wat dan kan gebeuren is dat je door je zitting heen zakt en op de randen van de boom zit....

Overigens als het door een goede lasser wordt gedaan heb je daar geen last van. Vele zadelmakers doen dit zelf.
Ik denk dan maar schoenmaker blijf bij je leest.
Als een boom uberhaupt reparabel is dan laat ik hem lassen door een gediplomeerd lasser.
Bij goed laswerk komen geen spetters en kan het nylon nooit geraakt worden.
Deze man kost geld uiteraard, geld dat de klant betaald. Maar dan heb je wel kwaliteits werk.

Ik zal eens kijken of ik wat vorbeelden kan plaatsen van hoe het wel en hoe het niet hoort.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:51

Ik vraag me af Margreet, wat een zadelmaker voor de 'rest' van jouw KN geeft. Kun je er nog wat eurootjes voor krijgen en hem misschien inruilen op een andere?
Dat is wat ik zou proberen denk ik.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 15:15

Dan krijg ik er een schijntje voor... En die zet er tegen kostprijs in de loze uurtjes een nieuwe boom in en verkoopt 'm voor veel centjes.... Geld, geld! (Want het is verder echt nog een heel net zadel!) Nope, dat gaat niet gebeuren Dan verdien ik er meer op als ik 'm zelf laat repareren en alsnog verkoop/inruil.

Maar ik wacht eerst maar eens de verzekering af....