Citaat:Hoe strak is niet zo strak bij jou?
Nou dat er nog makkelijk twee of drie vingers tussen kunnen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Hoe strak is niet zo strak bij jou?
Skippy01 schreef:R_ajingo schreef:Mijn pony is erg gevoelig in zijn mond. Ik heb nu een rubberen bit gebruikt. Voorheen liep hij altijd met zijn hoofd in de lucht, maar nu niet meer. Als ik in zijn mond zachtjes trok dan dee hij zijn oren naar achter hij vondt dit duidelijk niet leuk. Ik kreeg een tip probeer eens een rubberen bit en dit heeft geholpen. Is dat mischien niet zachter maar een lederen bit kan je gewoon kopen in de ruitersportzaak ik ken er eentje in nijkerkerveen bij kraaij www.ruitersportcentrum.nl is volgensmij de site kijk daar anders even
rubberen bitjes moet je best mee oppassen, kunnen ze in het begin goed op lopen ,maar als ze gaan kauwen op het bit, of zelfs alleen sabbelen, dan kan het zodanig slijten dat het ruw wordt (m.n. in de mondhoeken) en dan is een ijzeren bit dus weer vriendelijker. denk je maar eens in, als er iets hards en glads langs je mondhoek gaat of als er iets langs je mondhoek gaat dat weliswaar zachter is, maar heel ruw is... doe mij dan maar harder en gladder...
een leren bit is ook absoluut niet te vergelijken met een rubberbitje, al is het alleen maar om de vorm (en dat is dus niet het enige)...