Lederen bit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GuusHinnik

Re: Lederen bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:37

Citaat:
Hoe strak is niet zo strak bij jou?

Nou dat er nog makkelijk twee of drie vingers tussen kunnen.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 19:00

Ik zit nu te twijfelen tussen een leren bit en een Happy Mouth bit. Binnekort krijg ik van iemand een hackamore (korte scharen) te leen; is kijken hoe ie daar op reageerd. Wat raden jullie aan? Leren bit of Happy Mouth dubbel gebroken?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:10

ik ben absoluut niet fan van die happy mouth dingen
heb er al een paar voorbij zien komen met fink wat kauwschade
waardoor het oppervlak niet echt meer prettig aanvoelde

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:30

Skippy01 schreef:
R_ajingo schreef:
Mijn pony is erg gevoelig in zijn mond. Ik heb nu een rubberen bit gebruikt. Voorheen liep hij altijd met zijn hoofd in de lucht, maar nu niet meer. Als ik in zijn mond zachtjes trok dan dee hij zijn oren naar achter hij vondt dit duidelijk niet leuk. Ik kreeg een tip probeer eens een rubberen bit en dit heeft geholpen. Is dat mischien niet zachter maar een lederen bit kan je gewoon kopen in de ruitersportzaak ik ken er eentje in nijkerkerveen bij kraaij www.ruitersportcentrum.nl is volgensmij de site kijk daar anders even Koe

rubberen bitjes moet je best mee oppassen, kunnen ze in het begin goed op lopen ,maar als ze gaan kauwen op het bit, of zelfs alleen sabbelen, dan kan het zodanig slijten dat het ruw wordt (m.n. in de mondhoeken) en dan is een ijzeren bit dus weer vriendelijker. denk je maar eens in, als er iets hards en glads langs je mondhoek gaat of als er iets langs je mondhoek gaat dat weliswaar zachter is, maar heel ruw is... doe mij dan maar harder en gladder...

een leren bit is ook absoluut niet te vergelijken met een rubberbitje, al is het alleen maar om de vorm (en dat is dus niet het enige)...

Bedankt voor de tip maar mijn pony loopt al heel lang met zo'n bit en het gaat nogsteeds gewoon goed het slijt niet en zijn mondhoeken waren eerst heel gevoelig en een beetje hard ingetrokkeen door de vorige eigenaar en nu begint het weer te helen

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:40

De paarden op de manege waar ik lang heb gereden hadden allemaal zo'n leren bitje in. Dus het lijkt me vrij positief. Alhoewel het mij dus echt niks lijkt. Het is niet rond ofzo het is in principe een rechthoek ipv een ''tunnel''. Dus wat dat betreft lijkt een normaal bitje vriendelijker.

TS, als jou word aangeraden door een reading om een leren bitje te kopen, waarom zou je dan weer een ander bitje zoeken dan het bit dat je al hebt en het bit dat je aangeraden word ?
Aangezien je nu ook naar de Happy-mouth bitjes aan t kijken bent.
Niet aanvallend bedoeld ofzo Knipoog