Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jade91

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:31

Mij valt het op dat je met een hoger gelopen paard wel duurdere merken en nieuwe spullen zeg maar hebt. Maar ze kunnen het zelf gespaard hebben enzo he;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:31

Ik nu ook niet meer, maar als 17 jarige zonder eigen paard wel Lachen

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:33

een goed passend zadel is ontzettend belangrijk, vaak zijn deze inderdaad vrij prijzig. ook als ik voor een goedkoop paardje had gekozen kwam er nog een goed zadel op te liggen, dus ook voor mij gaat de vlieger dus niet op!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:39

ik had voor mn eerste pony ook n kiefferzadel gekocht maar 7 jaar later paste dat zadel niet op mn andere pony of wel hij paste wel lag gewoon goed ook volgmns zadel maker maar de pony accepteerde t zadel niet ik heb de kieffer toen ingeruild voor een wintec (wel van wintec zelf) een zadel mits goed passend zegt niets over hoe (diervriendelijk) je rijdt

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:49

[***] schreef:
Cliche's roepen kan iedereen wel. Dan vind ik dat meisje op het zadelmarktzadel een prutser.

Dat is ook wel weer een beetje raar gezegt!
Wat als ze nou heel veel tijd in het zoeken naar het perfecte zadel heeft gestoken en zodoende bij het zadelmarkt zadel uitkomt??

Beetje erg kort door de bocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:57

Lezen, niet alleen quoten. Dat is het tegenovergestelde cliche van wat zij ervoor riep.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:37

Tja ik weet nu al wat mij zadel moet gaan kosten en dat is minimaal 6x de aanschaf prijs van mijn paard. Ach je moet het er voor over hebben!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:45

Mijn zadel kost nieuw evenveel dan wat wij voor onze twee Fjorden samen betaald hebben.
In dat geval was het nog een hoogdrachtige merrie, het veulen is inmiddels 7 jaar en ik heb
het zadel tweedehands kunnen kopen Haha!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:52

nou als ik een ieuw paardhje zou krijgen wil ik er wel een mooi zadeltje bij!!! (mjaa hoeft niet zo duur als het maar lekker zit:P)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:53

runningkawa schreef:
Een verwende huppeltut heeft er misschien wel hard voor gewerkt?
Niet iedereen met een merkzadel krijgt dat van papie en mamie

Toen ik 17 was kocht ik een nieuw kieffer zadel, maar had er zelf voor gewerkt
En geen eigen paard Lachen

ik heb er toch ook wat bijgezet over mensen die er hard voor gewerkt hebben? Maar dat wordt niet gelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:30

Ja had ik gelezen

Citaat:
k heb op een wedstrijd meer respect voor een meisje met een merkloos (noem het zadelmarkt) zadel en rubberen paardrijlaarzen die volop voor de sport gaat en er hard voor wil werken

Dat neem ik op als, die met rubberen laarzen en zadelmarkt zadel werkt er hard voor.
Met duur zadel is een verwende huppeltrut

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:33

Als je een duur paard koopt wil dat ook zeggen dat je er wat meer aan wil uitgeven denk ik, dus dan lijkt het wel logisch dat die dan een duur zadel koopt. Waarom zou iemand die zich een duurder zadel kan en wil veroorloven een zweedehands kopen?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:35

Nou klopt niks van:) wij hebben opd e paatrd ook een top paard emt ene hogere prijsklasse staan en daar rijdne we op emt ene 2e handszadel en hoofstel en dat staat hem prima:)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:37

Mensen die geld hebben voor een mooie (dure) pony, hebben vaak ook geld voor mooie spullen.
Natuurlijk is het oneerlijk, maar de hele wereld is oneerlijk. Knipoog

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:39

En ook al krijg je wel van pappie en mammie een duur paard kado inclusief merkzadel setjes en de hele reutemeteut.

Paard loopt nog altijd niet uit zich zelf perfect.

Ook zo'n meisje kan super fanatiek elke dag oefenen.

Belangrijkste is dat het zadel goed past op het paard.

Daarnaast is het wel zo fijn als jij er ook lekker op kan zitten.
Bij een zadel waar je niet fijn op zit wordt je houding ook al gauw slecht.

Heb je het geluk over een ruimer budget te beschikken dan komen er waarschijnlijk gewoon meer zadels in aanmerking.
Dus waarom dan niet gewoon de beste en de mooiste lees is meestal de duurdere maar dat hoeft niet kiezen.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:40

Ik heb een gewone doodgewone pony (maar wel heel speciaal voor mij hoor Lovers ) en ik heb ook een passier zadel hoor.
Ja meestal zal het wel zo zijn hoor van ja een duur paard een duur zadel (zie dit op mijn manege erg veel!)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:00

Op elk paard hoort een goed zadel... of het nu een duur grand-prix paard is of het asbakje van de schillenboer Clown

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:01

Ik heb twee pony's, en twee dezelfde zadels. De ene pony is gewoon beter dan de ander maar ik heb daarom niet op de beste pony een beter zadel liggen.
Een zadel hoort gewoon goed te passen.

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:03

Het gaat hier toch over de prijsklasse en niet de kwaliteit?

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:04

sofie123 schreef:
Het gaat hier toch over de prijsklasse en niet de kwaliteit?

Ik weet niet of dit tegen mij was?
Maar als je het over de prijs hebt, het zadel is meer waard dan de pony Clown

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:13

Nu, hier iemand met een klein budget

Ik heb een uitgekoerste draver gekregen van mijn ouders ( we zijn begonnen met een budget van 400 euro, en zo via 2 verkopen naar ietsje meer kunnen gaan)

het geld voor een op maat gemaakt zadel heb ik niet, voor een duur merkzadel ook niet. Op mijn paard ligt een (kunststof) Statuszadeltje ( ik weet niet of het in nederland ook gekend is)
Het ding heeft nieuw nog geen 200 euro gekost, maar het past zich redelijk goed aan, voor de eerste pony hebben we het laten verbreden, op de andere pony lag het ook nog goed, en nu op mijn draver past het ook.
het is goedkoop, maar het past.

Goedkoop paard, goedkoop zadel, maar het past

ik zou nu, op dit moment, geen 1000 euro of meer uitgeven aan een zadel. Heb er het geld niet voor, zou niet mogen van thuis uit en denk dat er bij de goedkopere zadels ook dingen zijn die kunnen passen.

Verder zie ik ook wel dure paarden met winteczadels,...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:38

Ik denk dat het wel klopt. De echt hele rijke mensen die ik ken rijden ook met Passier rondgenaaid trenshoofdstel en idem stang en trens ed.
Voor mij voldoet mijn Kiefferhoofdstelletje en Stubben stang en trens ook. Zou wel aan een duurder en mooier hoofdstel willen maar daar heb ik het geld gewoon even niet voor, dat zijn plannen voor als ik weer hoger rij en er geld voor opzij heb gezet.

Precious20

Re: Duur/luxe paard --> dure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:48

Ik denk niet dat een duur paard daarom altijd een duur zadel heeft. Vaak zie je juist dat mensen veel geld uitgeven aan een duur paard met goede afstammingen en een goedkoop zadel nemen. Maar het omgekeerd geldt ook!
Ik hecht enorm veel belang aan tuig en op mijn paard zijn rug komen alleen,imo, degelijke zadels te liggen. En aangezien ik de meeste zadels van onder de 1500 euro niet degelijk genoeg vindt, loopt het bedrag snel op.
Maarja, dit is mijn persoonlijke keuze. Iedereen is baas over zijn eigen portemonnee en beslist uiteraard zelf wat hij wil uitgeven aan paard en zadel.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:06

Dure zadels vind ik een relatief begrip. Wat is duur?
Ik heb drie zadels, die alle drie bij aanschaf in de hogere prijsklasse vielen zeg maar.
Een zadel is inmiddels 25 jaar oud....
De andere 12 jaar
En mijn nieuwste is 3 jaar oud en die gaat vast ook nog minstens tien jaar mee.
Verdeel het bedrag van aanschaf eens over het aantal jaren dat het gebruikt wordt...dan is het helemaal niet zo duur.
Ik krijg heel vaak commentaar op mijn dressuurzadel van 12 jaar oud: goh...dat lijkt me een fijn zadel...die heb je zeker niet zo lang? (ik ben erg zuinig op mijn spullen)
En mijn springzadel van 25 jaar oud is bruin...is jarenlang door de kleur hopeloos ouderwets geweest...nu hoor ik steeds: wauw, wat een mooi springzadel heb je...nieuw?
Tja...en mijn nieuwste is natuurlijk ook nieuw....
Ik heb die zadels al op vele paarden gebruikt. Opvallend is dat ze meestal goed passen. Heb wel eens wat aanpassingen laten maken om het op een bepaald paard beter te laten passen en die aanpassingen later weer terug laten veranderen.
Maar met een duur zadel haal je over het algemeen kwaliteit in huis. Dus ook een betere pasvorm voor jou en je paard. Tenslotte zit ik er elke dag op en heeft het paard er ook elke dag mee te maken.
En als je zuinig bent op je dure zadel...gaat het jaren mee... Ik vind juist vaak dat goedkoop op de langere termijn juist duurkoop is...want je moet al snel weer vervangen (uitzonderingen daargelaten).

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 01:11

Zep schreef:
Ik vind Kieffer nog niet eens een vreselijk duur merk Nagelbijten / Gniffelen

ben ik nu een huppelkut Clown

Dan ben ik ook een huppelkut, ik vond het Stübben zadel wat ik nu heb niet eens echt duur Clown Daarbij loopt mijn paard met een Passier hoofdstel of een Schumacher hoofdstel, Verrdus beenbescherming etc. Maar misschien scheelt het dan weer dat het allemaal op een tinker ligt Haha!
En ik moet eerlijk zeggen, ik heb serieus wel eens vragen gekregen van mensen waarom ik zulke spullen op een tinker heb liggen, en ook weleens de (brutale) vraag waarom ik als ik zoveel geld daaraan uitgeef ik niet een beter paard heb.....
Toevallig vond ik die Tinker een heel leuk paard, en wilde ik die.

Maar ik zeg ook eerlijk, dat ik er verder niets om hoef te laten, en als dat wel het geval was dan had er ook geen nieuw zadel etc. op gelegen.
Maar wat ik niet snap is dat veel mensen met goedkopere zadels liever een nieuw 'flutzadel' kopen, dan een kwalitatief goede tweedehands.