Welke Hulpteugel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amani

Re: Welke Hulpteugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:18

Een hulpteugel is niet erg (het kan je zelfs heel goed helpen !) als je hem maar goed gebruikt. Ik zou er dus zeker ook even iemand bijhalen die er verstand van heeft.
Een touwtje lijkt me wel een goed idee bij jou dat gaat achter de oren en dan door de 2 bitringen en dan kun je het zegmaar vastmaken aan een haakje wat je aan de singel hebt gemaakt. [als je het niet snapt PB maar ff] Zorg dat hij niet te strak staat maar ook nie zo los dat je paard er in kan staan. Je hoeft je paard niet in de krul te trekken maar hij moet zijn hoofd ook niet helemaal omhoog kunnen steken. Dit ding zorgt ervoor dat hi jmeer over de rug gaat lopen zodat hij meer bespiering krijgt en jou op de goede manier draagt. Je kunt hem een paar keer in de week gebruiken en longeren met bijzet. Begin heel rustig, anders krijgt je pony spierpijn. Maar als het goed is word ze vanzelf soepeler en komt ze makkelijker naar beneden.
Ik vind dit zelf fijner als een slof. Lachen

Amani

Re: Welke Hulpteugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:21

oja en vooral veel geduld het zal niet binnen een week al goed gaan. Neem de tijd en trek je er niet zoveel van aan als het een keer niet zo lekker gaat. dat komt allemaal vanzelf. Lachen