Toe Stoppers? Iemand ervaring en waar te bestellen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Toe Stoppers? Iemand ervaring en waar te bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 23:28

Saroosh_S schreef:
Voor beginners is het niet zo prettig hoor!
Ze worden gedwongen, terwijl de op het begin, in de galop, altijd hun beugel tot tegen hun hak aan willen, omdat het misschien wat eng is? Knipoog
En zo kunnen ze uit de beugel glijden.
Ik zou ze wel goed vinden, maar niet mooi Bloos

Dat is hem dus juist het punt, beginners weten niet hoe gevaarlijk het is om je voet te ver in de beugel te zetten. Ik moedig juist vanaf het begin kinderen aan om hun voeten correct in de beugels te houden; jong geleerd is oud gedaan, zullen we maar zeggen Ja

Ik vind ze ook niet supermooi, maar ze zien er best stoer uit toch? Knipoog

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:37

Ja, (voeten van) beginners hebben vaak neiging tot doorschieten, en dan galopperen en dan vallen.. Dat is me zelf gebeurd en zou ik dan ook ten alle tijden willen voorkomen!

Als we zelf eens in het bos rijden is er nog nooit iemand op ons afgekomen met de vraag wat we aan onze beugels hebben zitten, dus het valt volgens mij niet eens echt op! Heb wel eens commentaar gehad op beenbescherming en hoofdstel en op een lange voorpluk...

pjtist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:49

die heb ik nog nooit gezien, zijn wel handig idd

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:52

Post elastieken echt niet gebruiken!!! Kan heel gevaarlijk zijn. Normaal gezien breken ze wel maar ik heb een keer op een manege gezien dat dit niet gebeurde en iemand bij een val in de beugel bleef steken, niet echt een pretje.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 19:08

RiandeV schreef:
Ja, (voeten van) beginners hebben vaak neiging tot doorschieten, en dan galopperen en dan vallen.. Dat is me zelf gebeurd en zou ik dan ook ten alle tijden willen voorkomen!

Als we zelf eens in het bos rijden is er nog nooit iemand op ons afgekomen met de vraag wat we aan onze beugels hebben zitten, dus het valt volgens mij niet eens echt op! Heb wel eens commentaar gehad op beenbescherming en hoofdstel en op een lange voorpluk...

Bah, dat lijkt me dus echt geen pretje om tijdens het vallen met je voeten/schoenen klem te blijven zitten.
Het kan mij trouwens niet echt zoveel schelen of die dingen er wel of niet mooi uitzien, en eventuele opmerkingen kunnen me niet zoveel schelen. Ik doe niet aan hip Haha!
Bovendien: hele volksstammen reden of rijden met dichte beugels, dus zo'n gek idee is het helemaal niet Knipoog

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:44

Mijn reactie was vooral op Saroosh_S. Heb overigens niet veel van mijn val en sleeppartij meegekregen, het stuk dat ik achter het paard aansleepte was ik buiten westen. Clown
En ik ben ook niet van hip, meer van veilig. En ik denk dat die toe stoppers wel veilig zijn, vooral dus bij beginners of mensen die graag hun voet zo ver mogelijk in de beugel steken.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:42

Die toestoppers lijken mij ook wel wat alleen ik vind ze zo duur.
Zonde als je er zoveel aan uitgeeft en het bevalt toch niet....
Als ik er een keer wat goedkoper tegenaan loop dan wil ik ze wel proberen.