[WN] klapperend zadel?!?! 2de singel erbij ???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vauban

Re: klapperend zadel?!?! 2de singel erbij ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 11:04

ik ben het er mee eens dat het zadel niet goed ligt.. en 'k ga d'r van de week mee naar een zadelmaker.. tot die tijd rijd ik er niet op.. maar als een paard een drukkend zadel op z'n rug krijgt en je rijd er een tijdje mee... dan durf ik te wedden dat er op z'n minst een gevoelige plek op z'n rug moet komen... en die is er niet!!!!

groetjes

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:11

Weet je ook een medische reden dat je paardje z'n rug wegdrukt? Dat vindt ik dan ook wel iets om uit te zoeken..

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:54

Het is niet altijd zo dat je een drukking hoeft te zien,
Maar je zadel drukt wel, maar klapperd meer, dus elke keer krijgt hij weer hard dat zadel op zijn rug.
Dus het kan ook wel iets met zijn botten, gewrichten zijn.
Hoop dat de zadel maker snel komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:18

Vervelend dat je paardje last heeft van zijn rug. Jij was toch degene die we een tijdje geleden hadden omgepraat om geen ZM-zadel te kopen volgens mij? Jammer dat je nu toch bij waarschijnlijk een slecht zadel uit bent gekomen.

Ik zou het idd laten nakijken want van hier kunnen wij natuurlijk niets zien. En anders zou ik gewoon even flink doorsparen om een nieuw WN-zadel van goede kwaliteit te kopen. En het topic Western Zadelkunde van Aafkefb doorlezen voordat je aan een nieuw zadel begint.

Groetjes

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 19:49

Miss_Montana schreef:
Vervelend dat je paardje last heeft van zijn rug. Jij was toch degene die we een tijdje geleden hadden omgepraat om geen ZM-zadel te kopen volgens mij? Jammer dat je nu toch bij waarschijnlijk een slecht zadel uit bent gekomen.

Ik zou het idd laten nakijken want van hier kunnen wij natuurlijk niets zien. En anders zou ik gewoon even flink doorsparen om een nieuw WN-zadel van goede kwaliteit te kopen. En het topic Western Zadelkunde van Aafkefb doorlezen voordat je aan een nieuw zadel begint.

Groetjes

haha dat was ik idd... er werd me toen aangeraden een 2dehands zadel te kopen.. heb ik dus gedaan.. en helaas toch niet helemaal oke!! (terwijl er toen wel een deskundige bij was...(bij het kopen)) maar jah zo zie je!!!!

ik wil nog ff reageren op wat iedereen zegt over geen gevoelige rug enzo!!!! noujah jullie snappen wel waar ik het over heb!!! gister ging ik dus rijden (met m'n dressuurzadel, en toen kwam het er uit!! m'n ponytje was weer lekkekr aan het bokken!!!( drukte dus weer z'n rug weg Bloos ) ik denk dat alles er ff uit moest!!! dus ik wil bij deze iedereen bedanken die me (alweer) heeft omgepraat bij dit forum... ik ga niet meer op het zadel zitten totdat er tenminste een (goede) zadelmaker naar heeft gekeken!!!
ik ben alleen bang dat het weer een nieuw zadel aanschaffen word!!!!
Knipoog
groetjes

p.s. ik heb inderdaad al naar het topic western zadelkunde gekeken!!!