Zadel moet passen op het paard en ruiter of......

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re: Zadel moet passen op het paard en ruiter of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:02

harnessmaker schreef:
Daarom lever ik alleen maatwerk zadels.
Geen concessies! Niet voor paard en niet voor ruiter.
De enige concessie die je doet is in je financiële huishouding....
Maatwerk kost nou eenmaal meer dan confectie.


Dit vind ik een beetje kort door de bocht. Volgens jou zou mijn nieuwe KN (geen maatzadel in mijn ogen, maar wel door Hans Zuidweg op haar rug qua vulling aangepast) dus een concessie zijn. Ik zou niet weten aan wat, het zadel is voor ons allebei perfect en ja het was een leuke aanslag op mijn portemonnee. Clown

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Zadel moet passen op het paard en ruiter of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:10

een goed zadel is een zadel dat op verschillende paarden goed zit ik heb rrn zadel zit op 3 haflingers en 1 fries paarde lopen er super onder gewoon teruggesnede kamer merkloos en was nog geen 180 euro dus ik hoef geen opmaatgemaakt zadel want sommige mensen hebben het geld niet of rijden een aantal paarden.

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re: Zadel moet passen op het paard en ruiter of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:15

Ja sheltje geloof je het zelf..... 3 haflingers en 1 fries met gelijkende rug... super zadel.... niet voor niets merkloos anders wordt het namelijk een te groot succes

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re: Zadel moet passen op het paard en ruiter of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:23

Nu even weer on the topic... Ik hoor van velen dat ze ook lekker willen zitten. Ik mag toch aannemen dat een ieder van jullie daarmee bedoeld een corecte zit.

Daarnaast geloof ik niet dat er een consessie kan zijn alleen al uit het feit dat een correcte zit noodzakelijk is voor je hulpen en zo dus ook problemen voorkomt bij je paard(en). en omgekeerd geld wederom het zelfde; slechte ligging op de rug van het paard beinvloed natuurlijk je correcte zit en hulpen.

Koop daarom alsjeblieft maatwerk (en niet omdat ik dit lever) of laat het om z'n minst correct aanmeten op ruiter en paard, Er moet altijd een drieeenheid zijn: RUITER PAARD EN ZADEL.

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re: Zadel moet passen op het paard en ruiter of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:27

Oh ja harnessmaker; maatwerk kost iets meer dan confectie maten maar dit is in vergelijk met de betere kwaliteitsmerken vrij minimaal.. (Voor onze zadels dan die jij ook volop levert.) Knipoog Dat is als appels met peren vergelijken.... voor de vakmensen bekend maar voor de gebruiker vaak minder.
Laatst bijgewerkt door Micha op 09-12-06 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Zadel moet passen op het paard en ruiter of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:28

je mag hem zelf komen proberen ik hoef echt niet zo'n duur zadel en ik heb hem bij een bekent iemand gekocht en die zal echt niet zo'n troep verkopen vroeger had toch ook niet iedereen geld voor een paar zadels en kijk eens naar springruiters in aken legde ze toch ook allemaal hun eigen zadel op al die 4 de paarden of niet.
Laatst bijgewerkt door eva92 op 09-12-06 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re: Zadel moet passen op het paard en ruiter of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:57

mag ik de drie haflingers en die ene fries eens met elkaar vergelijken in bouw van de rug!?!? Verward

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Zadel moet passen op het paard en ruiter of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:02

mijn best komt maar een keer langs.

Anoniem

Re: Zadel moet passen op het paard en ruiter of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:23

Moderatoropmerking:
SVP wel ontopic blijven, dat kunnen jullie verder per pb bespreken Knipoog

Rhys
Berichten: 6354
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Zadel moet passen op het paard en ruiter of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:42

Ik heb twee paarden en nu drie zadels....
Zou echt nooit eenzelfde zadel op meerdere paarden gaan gebruiken, dat kán gewoonweg niet.

Voor mij staat m'n paard voorop. Ik zoek een zadel uit wat in de eerste plaats op het paard past, en dan kom ik.
Ohja, en ik heb vertrouwen in 1 bepaalde zadelmaker, die moet het zadel goedgekeurd hebben, dan pas ga ik er met gerust hart mee rijden.

En zoals Vonnie zei: je kunt best veel veranderen aan een zadel. ik heb nete en springzadel gekocht waar geen kniewrongen op zaten (oud model), die heb ik er gewoon op laten zetten.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Re: Zadel moet passen op het paard en ruiter of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:59

Ik heb vorige keer gekozen voor mn paard, ik zat voor geen meter maar het paste perfect. Inmiddels heeft ze weer meer rugspieren gekregen omdat ik dus weer flink aan de gang kon, vandaar dat dat zadel niet meer goed lag.

Toen heb ik net zolang doorgezocht tot ik een zadel had waar ik goed in zit en wat op haar perfect ligt. Dat gaat absoluut voor, maar een zadel waar je zelf niet in kan zitten schiet ook niet op. Mijn ervaring is daarmee dat je het rijden continu uitsteld, nee geen tijd, nee geen zin etc. Nu met mn nieuwe zadel is dat ineens weg Haha!