bitloos hoofdstel, voordelen&nadelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miepietjeeh

Re: bitloos hoofdstel, voordelen&nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:47

Nou, we hebben zo allemaal een verschillende mening hierover, daar valt moeilijk over te discussieren... Maarja! Hopen dat het lukt! Misschien reageerd hij/zij héél goed op bitloos?

ElsjeBrab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 12:27

Miepietjeeh schreef:

Ik zie het zo, je kunt met zadel maar ook zonder zadel rijden, je kunt met bit, maar ook zonder bit rijden.. Vergelijk eens als je zonder zadel rijd en met zadel, wat doe jij liever? Ik bedoel, je kunt moeilijk op concours gaan zonder zadel? Right?
Ik vind het bit niet zielig, maar wel wanneer het een verkeerd, pijnlijk bit is.

Nouja niet echt een goede vergelijking. Als ik zonder zadel rijd voelt mijn paard dat precies aan & doet ze er alles aan om me dr af te krijgen (oke dit is misschien wel af te leren,maar dan nog zit je met zadel altijd vaster dan zonder, een bit laat je niet beter zitten.En ik denk ook dat sommige paarden een zadel fijner vinden dan iemand die de hele tijd op zn rug klettert)

Miepietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:50

Hier, je geeft de vergelijking zelf eigenlijk al aan... Ieder paard vind zo zelf weer wat fijner dan het andere paard. Maar soms als je zonder zadel rijd krijg je een goede houding. Dus als je zonder bit rijd kan dit ook we beter worden. Dus jullie hebben inderdaad ook gelijk! Maar nog blijft het een mening.

ElsjeBrab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 14:22

Miepietjeeh schreef:
Hier, je geeft de vergelijking zelf eigenlijk al aan... Ieder paard vind zo zelf weer wat fijner dan het andere paard. Maar soms als je zonder zadel rijd krijg je een goede houding. Dus als je zonder bit rijd kan dit ook we beter worden. Dus jullie hebben inderdaad ook gelijk! Maar nog blijft het een mening.

Ja oke, ik probeer je ook niet te overtuigen hoor Tong uitsteken Ieder zo zijn mening,
maar ik blijf van mening dat er weinig paarden zullen zijn die een bit fijner vinden dan geen bit..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:13

Ik heb een keer een plaatje gezien van een schedel. Daar zag je dat er op de plaats van het bit botwoekeringen waren ontstaan, een soort schiefels.
De plaats van het bit is ook uiterst gevoelig, er zit alleen een heel dun laagje slijmvlies over het bot.
Ik vind het gewoon eng om nog een bit in de mond te doen. Brrr