Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Meisje21 schreef:Ik heb een aantal keren met de hackamore van een vriendin gereden, voor mijn paardje werkte het niet.
Bij de minste druk ging ze helemaal gek doen.
Hoofd schudden, en in galop ging ze zelfs met haar hoofd tussen haar voorbenen rennen.
En er was echt nauwelijks druk...
Nu rij ik met het bitloos hoofdstel van de ruitersportshop en daar ben ik super tevreden over
AafkeB schreef:Ja, dan ligt 'ie ongeveer goed. De neusriem moet op het echte bot liggen, niet op het kleine puntje onderaan.
Ik rijdt dus met Hackamore, en dat vinden ze bij mij op stal heel vreemd. Helaas heeft mijn paard een gebroken of gescheurde neus gehad in Februari.
Nu had ik al 5 dagen niet gereden, maar kom wel iedere dag,( wij moeten zelf uitmesten) en heb hem zo op een dag uit de wei gehaalt, met een dikke open wond op z'n neus. Dierenarts zei dat er niets aan te doen was, maar op z'n beloop laten.
Mijn paard heeft wel vaker dingen, en ik kan niet zeggen dat hij het slachtoffer is, hij is een ontzettende hooligan.
Maar ze blijven bij mij op stal zeggen dat ik mijn paard de neus gebroken heb met de Hackamore. Terwijl ik niet gereden heb, mijn paard zo uit de wei gehaalt heb, en er ook een flinke wond op die plek zat. Maar nee, ik heb de neus van mijn paard gebroken.
Dus op deze manier gaan urban myths de wereld in.