Singel met elastiek bij Tinkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Singel met elastiek bij Tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:42

Biancaa schreef:
Ik heb ook zo'n barefoot singel, maar ik heb nog geen elastiek gezien (of ik heb nietgoed gekeken)
Dan heb je dus niet goed gekeken. Clown
Hier zit het elastiek:

Afbeelding

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:11

Ik vind de Barefoot leren dressuursingel ook super. Mijn zadel schuift nooit en dat terwijl ik echt niet supervast aansingel. Sox heeft ook zo'n buikspier maar ik kan daar net vóór aansingelen en ze toont nooit enige singeldwang. Doe het dan ook in etappes want ze zet wel wat buik uit. Er zit elastiek over de lengte van de singel. Dus niet aan de uiteindes.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:03

Mmm ik vind de BF niet zo, het elastiek trekt de singel best wel krom, waardoor hij rimpelt. En een rimpelige singel met een paard met singelnijd.. Scheve mond gaat niet helemaal fijn. 's Zomers is hij wel heel fijn, heb nou een uberdikke en zachte Kieffer, maar die zweet ze nou al helemaal door Nagelbijten / Gniffelen
Ook is ze 's zomers niet zo gevoelig op 'r buik, en zit al dat haar niet in de weg Knipoog

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:29

Hallo,

Nou ik had laatst ook een leren dressuursingel met elastiek gekocht en toen ik op wilde stijgel zakte meteen het hele zadel naar beneden. Toen heb ik maar weer snel mijn neopreen singel gepakt, ik had t meteen gehad met die andere.
Mijn tinker heeft een beetje schoft en is niet mega rond.

Ik gebruik trouwens een singel van 55 cm maar hij kan ook wel 1 van 45 cm hebben want met die van 55 zit hij op het laatste gaatje.

Gr. Froukjen.

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:25

Dit is een interessant topic voor mij, want mijn zadel (boomloos, Randoll) gaat ook aan de glij. Ben er vorige week in een galopje vanaf gegleden... niet fijn Ziek ...
Maar goed, ook hier zie je: meningen verschillen en elk paard is anders, dus het is ook een kwestie van uitproberen denk ik.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:45

Berdien schreef:
Mmm ik vind de BF niet zo, het elastiek trekt de singel best wel krom, waardoor hij rimpelt. En een rimpelige singel met een paard met singelnijd.. Scheve mond gaat niet helemaal fijn. 's Zomers is hij wel heel fijn, heb nou een uberdikke en zachte Kieffer, maar die zweet ze nou al helemaal door Nagelbijten / Gniffelen
Ook is ze 's zomers niet zo gevoelig op 'r buik, en zit al dat haar niet in de weg Knipoog

Ik heb geen last van een rimpelige singel van BF! Misschien een oud model singel?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:03

Zou goed kunnen hoor, hij is onderhand al twee jaar oud.
Pinnetje van de singel is echter afgebroken, dus heb nou een nieuwe gekregen van BF. Zien of die dat ook doet. Maar goed, de Kieffer heeft zeg maar zo'n flapje onder de gespen, dus dan heb je minder kans op lang buikhaar tussen de gespen.
Lang buikhaar tussen de gespen = een lel te pakken Nagelbijten / Gniffelen
Lang buikhaar heeeel voorzichtig aan de kant doen om aan te singelen = een lel te pakken
Rolleyes Vandaar de Kieffer hahaha.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:07

Ik strijk de haren ook altijd glad terwijl ik aansingel, en de oortjes blijven eigenlijk altijd naar voren staan. Maar 't ene peerd is 't andere niet Knipoog En als je last hebt van heel lang buikhaar zou ik dat wegknippen.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:58

Berdien schreef:
Zou goed kunnen hoor, hij is onderhand al twee jaar oud.
Pinnetje van de singel is echter afgebroken, dus heb nou een nieuwe gekregen van BF. Zien of die dat ook doet. Maar goed, de Kieffer heeft zeg maar zo'n flapje onder de gespen, dus dan heb je minder kans op lang buikhaar tussen de gespen.
Lang buikhaar tussen de gespen = een lel te pakken Nagelbijten / Gniffelen
Lang buikhaar heeeel voorzichtig aan de kant doen om aan te singelen = een lel te pakken
Rolleyes Vandaar de Kieffer hahaha.

nou, een pittige tante dus...... Clown

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:30

Clown
Ze is heel gevoelig op haar buik, poetsen moet je ook heeeeel zachtjes doen, anders vind ze je niet aardig meer.

Mary, haar platstrijken helpt wel iets, maar dan heb je nog kans dat het tussen de gespen komt.
Wegknippen kan inderdaad, zal eens kijken of dat wil.
Voorlopig Kiefferen we gewoon, dat gaat best heel fijn Ja

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:57

Hier ook 1 waar de haren tussen de gespen komt Boos! Dat elastiek had ik daar wel gezien, maar ik snapte de functie niet echt (ben blond sorry) als er elastiek zit bij de gespen zelf, lijkt me dat logischer.

Maar die haren zijn echt een probleem, Noa vindt aansingelen niet fijn. die hapt naar me (in de lucht dus, ze bijt me niet) ik probeer elke keer een stukje te doen, dan weer alles opzij wrijven, weer stukje aansingelen, ach zo ben ik wel ff een kwartiertje bezig met aansingelen...

Over dat opzij glijden met een boomloos, das het nadeel dat de tinker (sommige dan) geen schoft heeft. Ik trek met mijn gewicht het zadel opzij, lijkt me ook neit prettig, dus ik stap via een verhoging (stoel ofzo) erop. Zo ontlast ik haar het beste, ook haar rug, dan hoef ik niet zo neer te ploffen of te klauteren (ben ook maar 1,53m hoor Bloos )

*edit* spelfouten eruit

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:48

aaah ik ben niet de enige zie ik, die lang over opzadelen/aansingelen doet haha. al dat haar is inderdaad erg vervelend, misschien is wegknippen inderdaad een beter alternatief Ja

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:12

Berdien, voordat je de laatste keer aansingelt, even de hand ertussen om glad te strijken. Anders echt wegknippen want dan zijn die haren te lang en tussen de gespen zitten doet pijn.

Biancaa, Sox heeft ook amper schoft maar BF schuift echt niet opzij. En ik singel heus niet strak aan. Wel altijd met opstapje of in het bos vanaf een boomstronk of zandhoopje. Jij bent ook maar een kabouter natuurlijk Lachen dus moet een hele ruk omhoog....

Pel, jij bent een pietje precies met opzadelen Lachen Is ook niet altijd nodig want een paard kan er ook onzeker van worden van dat geschuif en getuur. Echt, ik kan er met een paar minuten op springen (nou ja, springen...) en het zadel ligt nog net zo na 2 uur als bij het opzadelen. Je moet niet zo onzeker zijn denk ik. Ben benieuwd hoe het straks met Nap gaat, of je daar wel meteen de goeie plek vindt voor het zadel.

Maar enfin, mijn 75 cm BF singel past nog wel, ik heb nog een paar gaatjes aan weerskanten. Als ik hem niet geruild/verkocht krijg laat ik de schoenmaker er een stukje afhalen en netjes dichtstikken. Ben ik ook klaar.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 01:56

met de Ghost heb ik er gelukkig geen last van, dat ligt gewoon meteen goed Ja
dus dat zadelgedoetijdperk is grotendeels voorbij Haha! nap heeft een heel ander lichaam, daar zit wat meer model aan zeg maar... Nagelbijten / Gniffelen maar wel met een kortere rug en hoge halsaanzet, dus ik ben ook benieuwd hoe beide zadels straks op hem liggen Ja

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:15

@flicka ja ik ben echt een kabouter met hele korte beentjes, vraag maar aan Teuntje111 die heeft me op haar paarden zien klauteren en zelfs het laatste gaatje van haar fenders (korte fenders dus) was nog te lang voor me. En dat met mijn gewicht, dus ik denk dat het daar toch ook aan ligt, daarom probeer ik met een stoel haar rug te ontzien (en mijn beenspieren, want na mijn buikoperatie krijg ik die niet meer zo goed omhoog)

Ik snap echt niet waarom het zadel schuift, want zelfs bij mij dochter (die 25 kilo weegt) schuift hij opzij. Strakker aansingelen heeft niet veel zin, dat arme beestje heeft er al zo'n hekel aan...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:50

Biancaa, wat voor zadel heb jij dan?

Noa is ook drachtig hè, misschien ligt het ook wel aan d'r dikke buik.

Pellie, ja da's waar, jij hebt een Ghost. Ben benieuwd hoe zo'n zadel ligt en zit. Fijn dat het (op)zadelgedoetijdperk voorbij is Lachen

Gammon ook blij....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:42

TI --> HAR.

corina18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:53

wij hebben ook een singel met elastiek zadel schuift wel iets ook als ze een schoft hebben en je moet opletten dat je hem niet te strak aansingelt die van ons krijgt het dan benauwt en gaat heel erg zweten