verlichtingsmateriaal, wat hebben jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: verlichtingsmateriaal, wat hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:37

Ik heb een hesje, een armband, een beenlamp met witte en rode ledjes en reflecterende dingen om haar benen (om alle 4). Kortom, we zijn goed zichtbaar.
Eerder ging ik altijd rijdend naar les, nu kom ik haast nooit meer in het donker op de weg te paard. Af en toe doe ik nog wel een hesje aan als we met schemer uit het bos komen, ik vind het toch wel fijn dat ze me goed zien.

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:15

bij de action hebben ze ook hondenriemen met een reflectieband erin, als je een beetje handig bent kan je er een borsttuigje van maken Knipoog verder ga ik in t donker eigelijk niet uit, als het moet neem ik de lichtjes van mn fiets die ik op mn jas kan maken en achter in de staart of aan het zadel, er gaat zo'n reflectiebandjes om de staart en over de peesbeschermers,das wel voldoende Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 12:23

Yes, ik heb gisteren van de goede Sint een reflecterend vest gekregen waar ook licht in zit!
En een hoofdlamp! Haha!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 11:19

Zijn er mensen die wel echt savonds gaan rijden over de weg/buitenrit? Ziet je paard dan wel genoeg?
Ik heb het alleen voor als het schemerig is. Zo tegen 4 uur kan het al wel donker worden in de winter. dus als ik dan terug kom van de buitenrit, is het wel handig.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:27

Karin schreef:
Jaffel schreef:
Tip: bij de Action verkopen ze de ledbandjes en de lampje(rood/wit). € 2,- per 2 verpakt. Lachen

Bij jouw Action nog wel? Hier niet meer, toevallig heb ik daarover net een maand geleden een topic geplaatst: viewtopic.php?f=120&t=677401&hilit=

En die van mij hebben alleen rode LED-jes, geen witte.

Een week of 3 terug waren ze er nog. Ik durf niet te zeggen of ze er nu nog zijn!
De witte zijn geen LED-jes maar van die fietslampjes zeg maar, die schuif ik om de beenbescherming heen en aan de deken. Die vallen echt super op!

Renske_fjord schreef:
Zijn er mensen die wel echt savonds gaan rijden over de weg/buitenrit? Ziet je paard dan wel genoeg?
Ik heb het alleen voor als het schemerig is. Zo tegen 4 uur kan het al wel donker worden in de winter. dus als ik dan terug kom van de buitenrit, is het wel handig.

Ik maak geen buitenritten 's avonds, maar moet elke avond 100 meter langs de straat voor de binnenbak.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:39

Ik maak wel 'buitenritten' 's avonds. Of liever gezegd: ik ga soms drie kwartier tot een uur stappen, met een stukje draf in een goed verlichte berm.

Vorige winter kon ik niet anders, toen moest ik weer gaan opbouwen na een peesblessure. Iedere dag zo'n drie kwartier stappen en dat mocht alleen op harde/gelijke ondergrond. Vanwege mijn werk waren er dagen bij dat ik er niet aan ontkwam om dat in het donker te doen. Gelukkig kan dat bij ons over rustige weggetjes.

Echte buitenritten (met veel draf en galop) maak ik niet in het donker. Hoewel ik laatst bij een endurancewedstrijd het eerste uur in het donker heb gereden (wel in draf en galop), er was niet eens maanlicht, en dat viel eigenlijk best mee. Ik heb niet het idee dat mijn paard er last van heeft, en je eigen ogen raken ook heel snel gewend aan duisternis.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:47

Ik heb van Kitt fel gele neoprene minichaps en fullchaps, deze reflecteren dus ook super,

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:51

Iona(Kobus17) en ik rijden eigenlijk altijd samen naar de ponyclub les toe. Deze begint om half8 dus dan is het al lang donker!

We gaan in het donker op pad naar ponyclubles en nemen mee:
Iona(correct me if i'm wrong)
*reflecterende uitrijdeken
*reflecteren hesje
*rood knipperend lichtje om been
*rood knipperend lichtje om arm
*reflecterende band om Kobus zijn hals
*4 reflecterende bandjes met rode knipperde bandjes om Kobus zijn benen

Ik:
*Reflecterend hesje
*Reflecterende banden om de benen van mn pony, hieroverheen bandjes met knippernde rode lichtjes
*Rood knipperend lichtje om mijn arm.
*Soms knipperend lichtje in mn pony dr staart Clown

En voor mijn kerst wil ik zelf ook een reflecterende uitrijdeken. Ik rij alleen maar in het donker als ik al rij, bak ligt op afstand van 20min stappn over de weg en dan MOET je gewoon goed verlicht zijn! Lachen Zeker omdat we vlakbij industrieterrein moerdijk zitten, waar het altijd ontzettend druk is, wij hebben hier dus ook redelijk veel vrachtverkeer onderweg...

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:57

Renske_fjord schreef:

Ik rijd elke woensdagavond buiten, zowel in de polder als gewoon in de woonwijk.
Mijn paard heeft hier geen problemen mee (denk ik)

Mijn paard kan gewoon draven op een harde ondergrond, ook galopperen, maar dat is dan niet bewust gekozen en mag hij ook niet!