Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LieveLotje schreef:Ik heb een aantal vragen over Bitloos rijden
1. Rijden jullie ook bitloos buiten?
2. En wat doen jullie dan (buiten) als je paard schrikt, op hol slaat, bokt, etc?
3. Voor welke soort karakter is een bitloze optoming geschikt, en voor welke niet?
Ben ik persoonlijk wel benieuwd naar, want bitloos rijden lijkt me ook wel wat
hns schreef:1. Rijden jullie ook bitloos buiten?
Ja hoor, why not?
2. En wat doen jullie dan (buiten) als je paard schrikt, op hol slaat, bokt, etc?
Kun je het paard niet zonder bit tegen houden kun je dat ook niet met bit.
Dan is het gewoon weer back to basics.
THANX!! dit is wat ik nodig had! mijn paard sloeg op hol en ik ben lelijk ten val gekomen dus iedereen zeuren en zeiken over mijn bitloze optoming!! BEDANKT VOOR DEZE WOORDEN !
3. Voor welke soort karakter is een bitloze optoming geschikt, en voor welke niet?
Ieder paard kan bitloos.
Bit en dat het voor de controle is, is gewoon nonsense.
pmarena schreef:Je kunt bitloos alles doen wat met bit ook kan , vaak is bitloos juist een oplossing voor paarden die met bit nog wel eens er tussenuit knijpen of moeilijk te houden zijn , omdat een paard nog niet geleerd heeft dat je erdoorheen kunt lopen zoals bij een bit.
En omdat een bitloze optoming heel natuurlijk inwerkt , je houdt gewoon het hoofd tegen en dat is een heel vanzelfsprekende rem. Trekken in de mond is eigenlijk meer een pijnlijke ervaring waar een paard juist onrustig van kan worden , trek je op de neus dan is dat niet pijnlijk maar wel duidelijk.
Even simpel gezegd
JoviBan schreef:Yep!
LieveLotje schreef:Me too.Ik vroeg me iets af:
Zijn er hier mensen die álles natuurlijk doen?
Dus bitloos rijden, natuurlijk bekappen, in eigen vacht laten, etc?
LieveLotje schreef:Ik vroeg me iets af:
Zijn er hier mensen die álles natuurlijk doen?
Dus bitloos rijden, natuurlijk bekappen, in eigen vacht laten, etc?