Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ik hoop maar dat het allemaal zo gaat als ik in gedachten heb, misschien wil het wel helemaaaal niet

mirkip schreef:hoe lang doe jij er ongeveer mee? En hoe dik zijn ze? En merk je dat het paard er verder wel/geen last van ondervindt?
Veel vragen he
jomaro schreef:mirkip
Ja die bedoel ik. Rij daar al heel lang mee, dacht dat het gewoon schuimrubber was maar volgens de kenner thuis is het traagschuim. Vervang ze wel regelmatig. Want ook deze gaan stuk, op het drukpunt van de stijgbeugelriem.
Antheman schreef:jomaro schreef:mirkip
Ja die bedoel ik. Rij daar al heel lang mee, dacht dat het gewoon schuimrubber was maar volgens de kenner thuis is het traagschuim. Vervang ze wel regelmatig. Want ook deze gaan stuk, op het drukpunt van de stijgbeugelriem.
Heb de site doorgekeken. Maar er staat nergens iets vermeld over traagschuim.
En waar mag jouw kenner dit dan uit afleiden?
) of gewone stof, wat goed stevig is.
:pmarena schreef:- hoe breder de ruggegraatvrijheid hoe groter de kans dat het zadel toch nog op de ruggegraat zakt , "bruggetje" wordt te lang als het ware.
De ruggegraatvrijheid die ze bij de Grandeurs hebben aangehouden werkt goed. Met dikkere inlages kun je de ruimte ertussen iets breder houden , zie de HAF-pads waar het iets breder iets , maar daarom heb je daarbij dus dubbele inlages nodig om het zadel als een bruggetje eroverheen te houden.
Bij een enkele inlage zakt het zadel nog direct op het hoogste punt van de ruggegraat.
En dat is dan ook meteen wat je wilt voorkomen : dat het hoogste punt , de doornuitsteeksels van de ruggegraat , vrij van druk blijft. Op zich heb je daarvoor niet zo gek veel breedte nodig.
Dan houdt ik deze breedte maar aan, want de ruggegraat blijft wel vrij, dat is duidelijk te zien na het rijden.