poetsen van de spullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nonce

Re: poetsen van de spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:44

Hoofdstel, zadel en martingaal 1 x ongeveer in de drie maanden....... (Had wel iets vaker gekund!! Clown )(vooral als ik sommige van jullie berichten lees! haha;-))

Dekjes gaan na 1 keer (uiterlijk 2 x) rijden de was in, en peesbeschermers en overige beenbescherming 1 x per week!! haha Haha!

Singel is van kunststof, lekker makkelijk af te vegen, zweetdekens etc. als ze vies zijn........

Dat was het...

gr. NONCE

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:17

Zadel doe ik nooit, is van kunststof. Haha! De beugelriemen doe ik 1 keer in de 2 maanden ongeveer, die zijn van leer. De singel maak ik elke keer na het rijden schoon, neophreen.
Hoofdstel te weinig, is ook al superoud, een nieuwe is onderweg. Ik ben van plan deze wel wat beter te onderhouden. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:16

MysticTinker schreef:
Mijn zadel doe ik helemaal nooit (barefoot van nubuck, net zoals tinkerloos)
De singel en beugels denk ik zo'n 1 x per jaar, samen met het dekje wassen, en ook zo'n 1 x per jaar de hoofdstellen Nagelbijten / Gniffelen

Is dat niet een beetje weinig?
In de zomer was ik de singen [neopreen] ongeveer 1 keer per week. Dekjes gaan een dag od 3 mee. Zadel hoofdstel en laarzen daar gaat alle dagen een doekje overheen. Echt vetten is dan overbodig.