Euroriding?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekXX

Re: Euroriding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:05

Ik heb ook een euroriding Luxor zadel. ik vind het een heel fijn zadel. hij is erg zacht en heel veel wrong. hij past ook op heel veel paarden. mijn zadel is wel een springzadel.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:28

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een Euroriding Luxor aanschaffen Ja, ook bij Drunens Ruiterhuis. Ik heb op verschillende modellen van Euroriding gezeten, ook de Anatomica, maar de Luxor vond ik het fijnst!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:01

Ik heb een Euroriding Diamant zadel. Zit heerlijk en past op bijna ieder paard!

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:05

Heb ook een Euroriding sinds een maand. Jade volgensmij? Ligt goed op m'n paard en zit lekker!! Nu sparen voor een Diamant erbij Haha!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:24

Ik kan nergens ontdekken of deze zadels er ook in een brede boom maat zijn. Weet iemand dat?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:42

Zover ik weet gaan deze zadels tot boommaat 4 en die is behoorlijk breed.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 02:17

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:31

Oke dank julie.
Dan zou hij voor mijn paard ook te smal zijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:47

felicity schreef:
Ik kan nergens ontdekken of deze zadels er ook in een brede boom maat zijn. Weet iemand dat?

Hoi,

Ik heb een Euroriding diamant dressuurzadel te koop met boommaat 33 = breed !
........

Groetjes,

Maris

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:07

Ik heb vandaag de Euroriding Luxor aangeschaft Lovers!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:12

felicity schreef:
Oke dank julie.
Dan zou hij voor mijn paard ook te smal zijn.

Vergat erbij te zeggen dat mijn paard dus wel vrij breed schijnt te zijn. Ik merk er alleen niet zoveel van. Ik vind veel andere paarden altijd zo onwijs smal. Dus hij zal wel breder dan gemiddeld zijn Nagelbijten / Gniffelen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:44

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:21

eventjes een beetje bij de hand... euroriding is alleen een label dus vergelijk geen modellen met elkaar aangaande kwaliteit enz.. daarnaast zijn de producenten per jaar vaak ook nog verschillend (dus ook kwaliteit) van een model.

Daarnaast geld natuurlijk voor alle zadels dat het handwerk is.....

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:04

Ik heb vandaag ook een Anatomica gekocht. Bij het Drunens ruiterhuis. Mijn paard heeft een hele moeilijke en gevoelige rug en dit was werkelijk het enige zadel dat paste. En ze hadden er toch echt een bus vol bij zich... En gelukkig zit ie voor mij ook heel fijn. Ik wilde eigenlijk een Luxor, maar die die hij bij zich had paste dus niet op Jumper (was een tweedehandse). En ook Kieffer, Passier, KN, Anky etc. paste allemaal niet. Ik had nog nooit van dit merk gehoord, dus vandaar dat ik hier op Bokt ben gaan zoeken, en volgens mij zijn de meesten er wel erg positief over... Kan ik eindelijk weer eens lekker rijden.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:01

JollyJumper schreef:
Ik had nog nooit van dit merk gehoord, dus vandaar dat ik hier op Bokt ben gaan zoeken, en volgens mij zijn de meesten er wel erg positief over...

De Anatomica is ook vrij nieuw dus er zullen nog niet zo heel veel mensen met dit zadel rondrijden Lachen Ik heb het zadel nu ooksinds 1,5 maand. Bij mijn paard was het overigens hetzelfde verhaal, bus vol zadels van goede merken maar niks paste! De Anatomica lag als enigste als gegoten en hij zat ook nog eens heerlijk!

Ik vind het een erg fijn zadel en mijn houding is er zeker op vooruit gegaan. Mijn paard loopt ook erg fijn onder het zadel, ik ben dus erg blij met mijn keuze!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:58

MarchaL schreef:
De Anatomica is ook vrij nieuw dus er zullen nog niet zo heel veel mensen met dit zadel rondrijden Lachen Ik heb het zadel nu ooksinds 1,5 maand. Bij mijn paard was het overigens hetzelfde verhaal, bus vol zadels van goede merken maar niks paste! De Anatomica lag als enigste als gegoten en hij zat ook nog eens heerlijk!

Ik vind het een erg fijn zadel en mijn houding is er zeker op vooruit gegaan. Mijn paard loopt ook erg fijn onder het zadel, ik ben dus erg blij met mijn keuze!

Leuk dat iedereen zo enthousiast is over de Anatomica. Zoals ik al eerder in dit topic schreef, was ik in afwachting van de 18". Die heb ik nu dus, maar in tegenstelling tot de 17,5" paste die niet zo perfect. Hij had de neiging om naar voren te schuiven, maar mijn paard liep er wel goed onder... Ik heb het gekocht omdat ik geen alternatief had en omdat ik de afspraak met het Drunens Ruiterhuis kon maken, dat ik het terug mag geven, mocht het toch niks zijn. Twee maanden na aankoop komt hij nog een keer langs. Overigens zijn we er nu 2 weken mee aan het rijden en het ligt toch al een stuk beter op mijn paard zijn rug. Hij loopt echt super te swingen... en inderdaad zit het voor mij ook nog eens lekker, dus voorlopig blijft de Anatomica Haha!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:09

Ik geloof ook dat ik straks erg blij met mijn zadel ga zijn... Jumper heeft al jaren problemen met van alles, alleen konden we nooit vinden waar het aan lag. Ook met mijn zadel was ik al naar de plaatselijke ruitershop geweest maar daar lag het niet aan... Om een lang verhaal kort te maken, vele deskundigen, dierenartsen en zadelmakers later, kwamen we er achter dat het probleem zo duidelijk was, dat we het al die tijd over het hoofd hadden gezien. Jumper zadel paste voor geen meter! En daarom had hij al die jaren problemen gehad, met zijn rug!
Ik neem het mezelf zo ontzettend kwalijk dat ik dit niet eerder gezien heb! Maar ja, als je van een 'deskundige' hoort dat het daar niet aan ligt...
Nu ik eergisteren op die Anatomica heb gereden, weet ik pas wat ik al die jaren heb gemist... Wat een wereld van verschil!
En als ik jullie zo hoor, dan kan ik bij het Drunens ruiterhuis ook op een goede service rekenen? Ik heb er nog nooit eerder iets gekocht, maar ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:14

JollyJumper schreef:
En als ik jullie zo hoor, dan kan ik bij het Drunens ruiterhuis ook op een goede service rekenen? Ik heb er nog nooit eerder iets gekocht, maar ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen.

Super service! Is voor mij de beste winkel die ik tot nu toe ben tegengekomen. Goede service, prettige sfeer in de winkel, kundig maar niet opdringering personeel, breed assortiment, alleen jammer dat het een uur rijden is voordat ik er ben Knipoog

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:55

@JollyJumper: Wat vreselijk inderdaad dat je paard zo heeft lopen tobben, maar je mag jezelf geen verwijten maken hoor. Zoals je zelf al zegt, ben jij afgegaan op de mening van de deskundigen... Ik vind het echt geweldig dat je bent blijven knokken voor het welzijn van je paard en nu heb je dan eindelijk de oplossing gevonden. Ik wil je heel veel plezier wensen met je paard en de Anatomica. Ga maar lekker genieten van elkaar Haha! Haha! Haha!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:06

Ik rijd regelmatig op een Luxor, erg fijn zadel maar toch benik zelf voor een Hulsebos gegaan.
Ik vind overigens de Diamant (die op mn pony ligt) ook erg fijn. En de Titan is ook een fijn zadel Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:00

JollyJumper schreef:

Helaas niet altijd... ik heb er een wat mindere service gehad, toen ik mijn zadel eenmaal had. Ken trouwens ook wel meer verhalen die wat minder positief zijn...

Maar die zadels die zitten echt super. Ook ik heb de Luxor.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:56

PriscaZ schreef:
JollyJumper schreef:

Ken trouwens ook wel meer verhalen die wat minder positief zijn...

Zoals mijn verhaal.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 22:24

Citaat:
Ken trouwens ook wel meer verhalen die wat minder positief zijn...

Citaat:
Zoals mijn verhaal.

Wat is jou verhaal dan? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:37

hallo
mijn paard dr zadel past ook niet meer goed.
nu wilde ik een euroriding luxor ook eens proberen.
ik ga morgen stahro bellen om te kijken
of hun er misschien nog 1 hebben liggen
anders ga ik kijk voor de Anatomica

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:37

Ikzelf heb de nieuwste luxe uitvoering van de euroriding jade,maar ben er zeker niet tevreden over.Van mijn instructrice mag ik er niet meer mee rijden,je verziekt je rug op dat zadel.Dat is raar,er zit waarschijnlijk een fabrieksfout in.Ik heb proef gereden met precies hetzelfde zadel van mijn vriendin en daar zat ik wel goed op daarom heb ik voor dit zadel gekozen.Wat ook raar is,is dat als je de mijne op een zadelsteun hangt,hij voorover valt en die van me vriendin recht blijft liggen.Als je besluit zo'n jade te nemen zou ik het zeker niet bij sta-rho doen want daar geloven ze je tog niet en volle geldprijs terug voor een fabrieksfout kan je daar ook wel vergeten.wat ook raar was is dat me gaatjes in me singelstoten na een maand al volledig doorgescheurd waren.ik vind Euroriding een prima merk,heerlijke zadels,lekker diepe zit met veel worng,maar dit viel me toch erg tegen.Ben nu bezig met een titan 2.