Hoelang doe jij met een hoofdstel....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elke86

Re: Hoelang doe jij met een hoofdstel....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:43

marloezzke schreef:
Citaat:
Ik heb een paard dat het leuk vindt om dingen te slopen, dus meestal gaan hoofdstellen niet zo lang mee bij mij . 2 jaar is het maximum tot nu toe.

misschien kan het geen kwaad je paard wat manieren bij te leren.

Tja dat probeer ik al 4jaar lang, maar sommige krijg je zoiets niet afgeleerd. Ik zou zeggen 'wanna try?' Knipoog

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:44

ja breng hem maar Tong uitsteken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:46

Mijn paard heeft er slechts 1 hoofdstel echt gesloopt, maar die stiksels lieten los dus het lag meer aan de kwaliteit dan aan mijn paard.
Ik heb nu een hoofdstel die al 3 jaar meegaat ondanks dat mijn paard er af en toe mee schuurt, op de teugels kauwt en ik al te vaak de boel schoonmaak Nagelbijten / Gniffelen
Heb wel 1 reserve hoofdstel die altijd op stal hangt: die heeft geen neusriem eraan (bewust eraf gehaald Knipoog ). Dat hoofdstel is nu 4 jaar oud,1 jaar fanatiek mee gereden maar ik vond dat goudkleurige eraan niet mooi. Nu gebruik ik dat hoofdstel als wandel/longeer/bak/makkelijk hoofdstel omdat ik ooit aan de teugels clipjes heb bevestigd. Heb er speciaal een bit voor gekocht zodat ik ook niet meer van het bit uit het andere hoofdstel hoefde over te plaatsen Nagelbijten / Gniffelen ja het is lui Haha!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:09

ik heb nu mijn 3e hoofdstel in 4,5 jaar tijd. Valt wel mee dus. De eerste heb ik 3,5 jaar gebruikt, maar daarbij was het lusje voor de sperriem gescheurd en een pasantje was kapot (en ik vond hem niet mooi Knipoog dat was eigenlijk het belangrijkst). Toen heb ik er eentje van HH gekocht, die was wel mooi, maar ik ben geen schoonmaakfan en het leer was sowieso al wat minder soepel als mijn vorige hoofdstel en toen ik er een kieffer frontriem bijkocht merkte ik dat het leer van die frontriem veel beter was dus die heb ik weggegeven aan een vriendin van wie zadel en hoofdstel waren gestolen. En nu heb ik een kieffer, die ik wel mooi en fijn vind Lachen

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:15

ik rij er al lang mee. Het is een merkloze, maar goed we zijn al een paar jaar verder.
groetjes bianca Knipoog

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:19

Ik heb een Stübben, en die heb ik al zeker een jaar of 5. Hij is nog steeds helemaal goed. heb nooit wat vervangen en is nooit iets stuks aan gegaan aan dat hoofdstel Knipoog erg fijn ding dus Lachen

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:04

ik moet zeggen, twee jaar is kort of ligt dit aan mij? Ach gut

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:11

ik heb maar 1 goed hoofdstel voor mn 2 paarden, die heb een jaar ofzo.
Hiervoor hebben mn paarden met hoofdstel met oogkleppe gelopen (tuigpaarden) en daarna heb ik voor tijdelijk een (oud) hoofdstel van iemand gekrege. Maar die was niet zo goed, maar voor in nood kan die nog prima.

Als ik met beide paarden ga rijden, dan neem ik dat oude hoofdstel of hoofdstel van een pony bij ons op stal (met touwtje om uiteinde van de neusriem aan elkaar te maken)

anne_vw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:38

een jaar? misschien 1,5?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:27

ik had een goedkopere van 50 euro. die was na een jaar lelijk. heb nu een keiffer,en die moet nog heel lang meegaan! we hebben namelijk nog een andere kieffer en die is minstens 10 jaar oud Haha! en nog heel en goed, het leer is wel lelijker geworden, glans is eraf.

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:30

Lang Knipoog

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:33

ik heb voor boef 2 hoofdstellen en daar doet ie al 4 jaar mee. wissel af en toe wel om, de meest gebruikte bestaat overigens wel uit meerdere hoofdstellen :p

voor ry heb ik 5 hoofdstellen waarvan ook de meest gebruikte een samengestelde is uit meerdere hoofdstellen.

en de overige zijn dus voor de heb, fluorkleurtjes enzo, maar daar ben ik dus best zuinig op en daar rijd ik minder vaak mee.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:33

Ik doe heel lang met een hoofdstel. Mijn gewone hoofdstel gebruik ik nu 3 jaar en vorig jaar heb ik er een westernhoofdstel bijgekocht.
Het hoofdstel van mijn oude paard hangt er volgens mij al 10 jaar. Gewoon goed onderhouden, en hopen dat je paard er geen gekke dingen mee doet.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:34

Ik heb mijn hoofdstel nu 5 jaar. Het is een hoofdstel van Imperial riding. Nog nooit iets mee gehad. Rij er gewoon mee in de regen en hij ziet er nog er mooi uit. Kan er denk zeker nog wel een aantal jaren mee doen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:37

ElCamino schreef:
ik heb mijn paard 11 jaar en mijn hoofdstellen dus ook.
Helaas heb ik een hoofdstellen tik.... heb er nu geloof ik 12 of zo....en ik gebruik er maar 3.....

Jeetje!! Das wel heel veel!! Haha!

Ik heb er twee, een bruine (heb ik 10 jaar) en toen ik vijf jaar geleden een zwart zadel kocht heb ik dezelfde in het zwart gekocht. Zijn beiden nog als nieuw (en wel dagelijks gebruikt!).

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:37

Ik doe nu ongeveer 4 jaar en een half jaar met mn hoofdstellen.. De vorige was ook nog goed qua constructie maar het leer begon bruin te worden ( niet echt mooi bij een zwart hoofdstel) Die ligt nog op zolder voor het geval dat, heb nog een bruine ( ouwe, ook nog te gebruiken) en wat losse onder delen. Voor et rijden heb ik dr 2, een zwarte met wit onderleg ( 4 jaar) en een met mexicaanse neusriem ( half jaar)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:24

Ik rijd nu met een vrij oud en goedkoop hoofdstel, minstens 10 jaar oud.
Maar een nieuwe kieffer is onderweg, ik hoop dat deze net zo lang meegaat en niet binnen de korste keren sneuveld, dat zou ik wel heel erg vinden. Nagelbijten / Gniffelen

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 21:24

Ja, ben geslaagd! Het is een Anky hoofdstel geworden met een hele aparte neusriem. Helemaal doorgestikt dus onbreekbaar.

Heb m'n paardje nu 3,5 jaar. Dus eerst een hoofdstel dat ik ooit heb gekocht maar voor m'n E pony te groot was gebruikt. Echt super mooi ding. Nou... is ze een keer mee aan de haal gegaan toen de teugels om d'r hals hingen. Een aantal keer erin getrapt dus lag helemaal aan flarden. Heb ik alles wat vervangen kon worden per riempje extra erbij gekocht.

Met springen een keer een noodstop gemaakt en met hoofdstel en al aan de andere kant van de hindernis beland, De helft van het hoofdstel, want 't bit en de bakstukken had ze nog om (tja moest me toch ergens aan vast houden Bloos ) Wederom alles bijgekocht en we kunnen weer.

Gisteren sprong ze met een bokkensprong op de longeerlijn en zowel longeerlijn als kopstuk kapot. Dus toch nu maar een degelijk goed hoofdstel gekocht wat hoopelijk wat langer mee gaat.

Normaal doe ik echt een stuk langer met die dingen. Maak ze iedere week schoon en ze zien er altijd als nieuw uit. Dus nu maar hopen dat ze geen gekke bokkesprongen meer gaat maken Knipoog

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:38

Alle hoofdstellen die ik heb gekocht, heb ik nog en zijn niet kappot. (maar die heb ik ook maar een paar maanden Tong uitsteken ) het hoofdstel van Saar, heeft ze al 2 jaar en ziet er nog heel goed uit. Ik heb er 5 'op voorraad'

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:41

Ik heb ide van mij nu 3 jaar en hij is nog vrij goed, alleen bij de keelriem is 1 van de 2 lusjes gesneuveld, weet overigens niet welk merk het is.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:02

Ik heb mijn hoofdstel ook al weer 3,5 jaar, nog in zeer goede staat. Ik hoop dat ie nog lang leeft Tong uitsteken volgend jaar krijgt ze een nieuwe en krijgt mijn jonge paard haar oude hoofdstel. (ik heb mijn zinnen gezet op een stubben met gedeeld kopstuk)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:16

Zelfs die goedkope hoofdstellen gaan bij mij in principe wel 10 jaar mee. De gespen gaan dan op den duur roesten, daar moet je wel om denken. Maar het leer blijft goed.
Zelf ga ik liever voor iets duurdere hoofdstellen, 30-40 euro. Dan heb je goede kwaliteit die niet roest en dus lang meegaat.
Ik heb een paar hoofdstellen voor mijn paard. Ik ben er zuinig op.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:34

ik doe er meestal een jaar of 2 mee, maar dan zijn ze wel versleten.
als er trouwens niet eerder een riempje doormidden getrokken of gebeten wordt!
ik heb nu namelijk een bruin hoofdstel met 1 zwart bakstuk, omdat die doormidden getrokken was en ik niet zon zelfde kon vinden Bloos verder ook geen hoofdstellen meer op voorraad. maar ik ga binnenkort een nieuwe kopen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:44

Ik heb nu al 7 jaar een Prestige, hij blijft mooi.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:45

Ik doe ook best lang met een hoofdstel.
Maar koop regelmatig wel een nieuwe omdat die andere me dan verveelt dan wil ik een nieuwe :p