Neopreen singel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Re: Neopreen singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:31

Volgens mij zijn er 2 soorten van die neopreensingels. De dichte, stroeve soort en de gladde soort met van die kuiltjes/soort gaatjes (zoals die van Wintec en HH heeft er ook één in het assortiment). Onze arabier met heel gevoelige huid kan alleen de tweede soort hebben. Bij de eerste soort heeft ze na één keer rijden al wondjes. Die gladde met kuiltjes is echt heel fijn. Je kunt hem zo onder de kraan afspoelen, al is dat eigenlijk nooit nodig want hij wordt niet vuil.
Laatst bijgewerkt door Jol1 op 17-11-06 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:36

ik heb een van wintec, heb deze genomen zelfde reden als de jouwe... ik heb nog geen wondjes ontdekt, gelukkig

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:15

Ik heb er ook 1, ben er erg tevreden over. Mijn paardje zweet er wel iets onder, maar hij heeft gelukkig geen wondjes oid, dat vind ik het belangrijkste.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:42

Ik had ook zo'n neoprene van Pagony. Ik vond hem veel te dik. Mijn (smalle) paardje liep steeds met haar elleboog ertegen aan. Te dik dus. Ik heb nu een van Thorowgood, die vind ik echt super! heel handig schoon te maken, zo droog! Hoeft dus niet in de wasmachine Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:43

Voor mijn maatgemaakte zadels heb ik leren stubbensingels gekocht. Hier ben ik erg tevreden over zolang ik die singel met dat zadel bij het desbetreffende paard hou. Onlangs hebben wij een nieuwe merrie erbij gekregen en een ander dressuur zadel die ik nog had paste haar goed en daar had ik ook nog een leren singel bij. En dat laatste ging dus niet. Ze kreeg gewoon plekjes alsof de singel kneep terwijl hij perfect paste. Ik ben overgestapt naar een neopreen singel, puur omdat mij dit wel fijn leek en ik bij 1 van de KN zadels ook zo`n neopreen singel heb. Sindsdien is het probleem verholpen.

ThyrlaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:41

ik heb anatomisch gevormde neopreensingels bij mijn boomloze zadel. Bevallen super, ik zou niet meer anders willen!

srolro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:44

Ik vind het hele fijne singels. Ze zijn lekker zacht, en zijn makkelijk schoon te maken. Ook zijn ze snel droog

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:01

Ik heb een neopreen dressuursingel en ben daar heel tevreden over. Heerlijk zacht en kan kan hem gewoon afspuiten en de dag erna is hij kurkdroog.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:29

Toen ik vorig jaar mn paardje geschoren had kreeg ie onmiddelijk wondjes van onze (volgens mij) katoenen singel. We hebben toen een neopreen singel gekocht, nooit meer wondjes en Flip doet n stuk minder moeilijk met aansingelen sinds deze singel aan het zadel zit.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:36

ik heb ook neopreen singel(vzh welliswaar) maar ben er super tevreden mee

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:02

Quinn, natuurlijk heb ik een andere singel. Die neopreen singels zijn heel makkelijk in onderhoud maar ik vind het belangerijker dat het goed voor mijn paard is

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 20:47

Ik neem aan dat je mij bedoelt (qimm?) Jammer dat je al een andere hebt, ik heb nog wat in de aanbieding nou Knipoog

Maar goed, vooralsnog ben jij op de twee bladzijden die dit topic telt de enige die er negatief over is. Zelf heb ik er ondertussen ook een aangeschaft en ik moet zeggen dat ik het een fijn ding vind in gebruik. En met mij dus velen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:29

Ik heb ook een, zonder zo/n rubber laagje erover. Hij voelt dus als stof.
Ik heb hem gekocht voor mijn vorige paardje (hoog in het bloed, dunne huid dus) omdat die wondjes van de leren singel kreeg.

Nooit problemen mee gehad en je spoelt ze zo uit in een emmertje.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:01

Fijne singel, geen problemen mee. maar heb toch liever leder Lachen

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:51

ook heel tevreden over de 'neoprene' singels.

We hebben ook een aantal katoenen singels, maar daarbinnen zit ook een kunstof en dat zweet net zo erg.

Ishtar13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:54

Mijn ervaring met een neopreensingel is dat je deze stevig moet aansingelen aangezien je anders wrijving krijgt en wondjes. Wrijf zelf maar eens snel met je hand over neopreen. Het brand nogal.

Zelf heb ik een neopreen met een schapevacht eromheen. Dit omdat enkel de neopreensingel tegenviel vanwege de wondjes die mijn paard kreeg van de singel. (te los aangesingeld).
Deze combinatie is prima ook wat betreft opname van zweet.

Margreet

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:31

Jol1 schreef:
Volgens mij zijn er 2 soorten van die neopreensingels. De dichte, stroeve soort en de gladde soort met van die kuiltjes/soort gaatjes (zoals die van Wintec en HH heeft er ook één in het assortiment). Onze arabier met heel gevoelige huid kan alleen de tweede soort hebben. Bij de eerste soort heeft ze na één keer rijden al wondjes. Die gladde met kuiltjes is echt heel fijn. Je kunt hem zo onder de kraan afspoelen, al is dat eigenlijk nooit nodig want hij wordt niet vuil.

Ik heb ook beide, de dichte als dressuursingel en de gladde met gaatjes voor aan mijn vzh. Mijn paard loopt zich 's zomers stuk op de singel met de dichte dus misschien moet ik maar zo'n gladde met gaatjes proberen, een schaap eromheen is ook weer zo'n gedoe wat mijn paard zweet heel erg veel en erg snel. Van die gladde heeft ze ook nog nooit plekjes gekregen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:42

Jol1 schreef:
Volgens mij zijn er 2 soorten van die neopreensingels. De dichte, stroeve soort en de gladde soort met van die kuiltjes/soort gaatjes (zoals die van Wintec en HH heeft er ook één in het assortiment).

Ja

Ik heb ze beide, 1 met en 1 zonder 'gaatjes'. Die tweede (van wintec) gebruik ik het meest, hele fijne singel!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:01

Ik heb er 1 van Imperial riding, jep ook zweetplekjes maar Ian zweet altijd overal dus kijk er niet echt van op Clown
ben er nog steeds erg blij mee

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:04

Erg fijne neoprene singel van Imperial Riding!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:12

Jmc schreef:
Erg fijne neoprene singel van Imperial Riding!

ja die heb ik ook maar voor de dunne zomervacht niet zacht genoeg helaas

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:15

Hoi,

Ik heb er ook eentje van Kieffer en ben er goed tevreden over Knipoog

Als die echt vies ie was ik de singel op 30 graden en dan is weer schoon.

Groetjes