Had van een vriendin een tijdje haar Ainsley mogen gebruiken (fit 3 18 inch) ze liep er prima onder en ik had bij iedere wedstrijd een winstpunt en vaak ook een prijs.
Van 'T Tweespan hadden ze nog wat zadels mee, maar ik koos toch voor de Ainsley.
Zij zeiden toen dat ik een fit 2 en een 17 inch moest hebben omdat mijn paard vrij smal was, en omdat ik van hun kundigheid uitging ben ik accoord gegaan.
Om een lang vervelend verhaal kort te houden: het was een drama mijn paard liep voor geen meter meer, de jury's vroegen zich vertwijfeld af hoe ik de B was doorgekomen ik reed in de 130 punten (oude puntentelling).

Zodra ik het zadel van mijn vriendin erop legde liep ze weer goed en reed ik weer in de punten.
Dus 'T Tweespan gebeld, kon het zadel wel omruilen maar moest 1250 gulden bij betalen, omdat het op maat gemaakt was en een fit 2 moeilijk te verkopen was.
Ik heb toen gezegd dat ik dat op hun advies had gedaan en dat zij wisten dat mijn paard met de fit 3 18 inch prima liep.
Na veel geharrewar heb ik uiteindelijk 200 gulden bijbetaald en een fit 3 18 inch opgehaald, probleem opgelost, paard liep weer prima.
Ik liet iemand komen omdat ik er vanuit ging dat die er meer verstand van had dan mij, maar ik had me heel wat gedonder en extra kosten kunnen besparen door gewoon naar mijn gevoel te luisteren en een 18 inch fit 3 uit de winkel te halen, ik wist immers dat mij paard daar prima onder liep?
Maar ja dat is achteraf hè