Ervaring ANKY dekjes???????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariska1989

Re: Ervaring ANKY dekjes???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:12

Ik vind ze geweldig!!

Ze schuiven niet onder mijn zadel, passen er netjes onder ondanks dat het een veelzijdigheids 18 inch is (sommige VZHfull dekjes passen er niet onder Clown ) en ik vind het erg fijn dat ik ze gewoon ff snel in de was en ze zijn weer klaar. Ook de zweetopname is erg fijn.

Maar dat is voor iedereen persoonlijk, mijn vriendin vind het weer helemaal niets.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:38

Ik ben erg tevreden over m'n Ankypad. Hij ligt onder mijn zadel ( VZH ) erg goed en schuift ook niet. De zweetopname is ook erg goed.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:46

ik ben ook tevreden over ankypads,
aleen op onze kleinere pony, (die heeft ook zo'n ponyzadeltje),
vindt ik ze niet mooi liggen, daar steken ze er aan alle kanten onder uit.
maar op de andere pony liggen ze wel mooi:)

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:50

Ik vind ze supeeeer OK dan!

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:53

Ik ben ook supertevreden over de anky-pads!! Ik heb er nu drie en ze blijven echt supergoed liggen!! Zowel onder mijn veelzeidigheids als dressuurzadel... De zweetopname is idd ook erg goed en als je ze na het rijden uithangt zijn ze zo weer droog! Ook zijn ze erg fijn om te wassen! Worden goed schoon en de kleuren blijven mooi!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:03

Ze trekken bij mij (bij wat voor paard dan ook) strak op de schoft. Dat kan aan mij liggen of aan het zadel of aan het paard, dat maakt niet uit, voor mij betekent het dat ik geen Anky koop. Ze zijn duurder dan PK, minder fijn (voor mij dus) en de kleuren minder leuk.... Lijkt me duidelijk! Het betekent overigens niet dat de ANKY pads bij iedereen slecht liggen, alleen dat de PK pads over het algemeen béter liggen.

Voor de rest lijkt het me niet meer dan logisch dat een anatomisch gevormd dekje beter ligt dan een rechte. Dat kan iedereen bevestigen. Dat het bij een slecht passend zadel slecht ligt is niet meer dan logisch, maar dat het bij een goed passend zadel automatisch goed ligt is niet vanzelfsprekend. Kan wel bewijs gaan aanvoeren, maar voor mij is dit feit/deze gedachtengang wel genoeg.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:54

Ik vond de ANKY pads erg mooi, maar ben niet 100 procent tevreden over de ligging, ik vind dat ze nogal gaan rimpelen en dat ze niet helemaal perfect liggen. Voor 50 euro (prijs was wel 2 jaar geleden, nu weet ik het niet meer), heb ik toch wel al veel mooiere en betere dekjes gezien hoor...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:09

Ik vind ze juist bij paarden met wat meer schoft fijner liggen dan bij ronde paarden met weinig schoft...

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:36

Ik ben er niet tevreden over, ze trekken verschrikkelijk op de schoft van mijn paard ondanks dat ik ze hoog in de kamer trek (dan trekken ze weer op de rug). Zelfs na het compleet opnieuw opvullen van mijn zadel liggen ze gewoon niet lekker, geef mij de voorgevormde pads van eurostar of ankypads/nep ankypads die al een stuk ouder zijn en dus al wat soepeler zijn geworden in de bovenlengte.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:36

bij mij liggen ze prima Ja
zowel onder mijn springzadel als dressuurzadel.