Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vlinder32 schreef:ja tuurlijk, maar er is best weinig keuze in de officiele dekjes, vooral wat betreft kleur voor London zadel. Er zijn natuurlijk meer goede dekjes met inlages die zorgen voor een goede drukverdeling. Ben heel benieuwd of anatomisch gevormd dekje met gel ook die drukverdeling en schokabsoberende werking heeft.
Vlinder32 schreef:Nadeel van Crist (christ?) Mattes ed lijkt mij de bontrand. Als dat niet goed onder het zadel komt krijg je immers weer andere drukplekken. En het vult de schoft nogal op waardoor daar weer te weinig ruimte kan koen. Ik heb geen ervaring hoor, maar dat is mijn idee wat ik er bij heb. zoek maar eens via google bont zadelonderlegger, krijg je veel zaken waar het te koop is
Vlinder32 schreef:Mijn nieuwe onderlegger is geen mm verschoven tijdens rijden. Met bont vond ik dat het zadel zo kon schuiven. Maarja ik heb sowieso een heeeel rond paardje. Mijn onderlegger heeft ruggengraat vrijheid. De ruggenaad was droog na het rijden en ik kan er een halstertouw onderdoor halen. ik weet NIET hoe deze onderlegger op lange termijn bevalt, maar het zat als gegoten en mijn paard danste
borrie01 schreef:Ik heb een ruitersportzaak in belgie gevonden die de boomloze zadel dekjes verkoopt van mattes. zoals ik eerder in dit topic foto's heb geplaatst.
Aangezien ik in noord-holland woon kan ik niet zomaar naar belgie. ik heb ze gevraagd of ze het op willen sturen en dat doen ze.
http://www.the-horse-connection.com/producten.htm