[WN] Westernzadel zadelmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vauban

Re: Westernzadel zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:06

Wranglerbutt schreef:
mikeyfreak schreef:
ik zoek ook een westernzadel waarmee ik recreatief kan rijden en niet wedstrijdgericht..

Dat maakt dus geen moer uit. Of hoef je als je recreatief rijdt niet aan veiligheid te denken? Scheve mond
Oh, en vergeet het welzijn van je paard niet...

ik heb het daar ook niet over.. maar ik heb het over de slijtage van het leer!!! veiligheid en het welzijn van je paard staan bovenaan!! je hoort mij ook niet het tegenovergestelde beweren!!!

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:25

nielsd schreef:
Het is wel anders, ik zou zeggen dat je geleerd hebt van slechte zadels kopen... En dan ga je er weer 1 kopen? Heb je die link gelezen naar die site van dubbeldun?

heb ik net gelezen.....
als we zo gaan beginnen zou ik zeggen!!! laat me lekker dat slechte zadel kopen die ik zo graag wil!! Bloos mijn vorige zadel was een barefoot arizona (staat toch wel behoorlijk goed bekend (afgezien van het lekkere zitten ervan.. daar zijn nogal wat twijfels over...)) hij was compleet zo tegen de 700 euro!! behoorllijk wat geld voor een studentje lijkt je niet :S
m'n paardje liep er echt vreselijk onder!!! oren in z'n nek, bijten je kent het verhaal wel!!! dus toen kwam er nog iemand van stal en die wilde het zadel wel eens op haar eigen paardje leggen..... wat denk je die pony begon zich zo te verzetten tegen het zadel dat ik er bijna de dierenbescherming op af had kunnen sturen!! gewoon te zielig voor woorden... vandaar het zadel terug gestuurd...
met een bedrag van 700 euro op zak is een super goed kwaliteids zadel geen oplossing.. simpelweg te duur.... Knipoog
nu mag jij me vertellen waar je een zadel kan kopen onder de 700 euro die kwalitatief even goed is als dat dure merkzadel maar wel te betalen is....
dan zou je zeggen.....2dehands!! (ofniet???) vaak zijn deze zadels nog veel te duur en al totaal naar de vorige eigenaar gaan staan... (gevolg het duurt een half jaar voordat hij naar je eigen paardje is gaan staan en de eerste weken loopt je paard er ook voor geen ene meter onder!!)

in de internet link gaat het over een decoratie zadel (het ergste geval der gevallen..) dat klinkt inderdaad nogal erg!! jah maarjah wie koopt er dan ook een zadel dat op internet word aangegeven als decoratiezadel???? dat is past verandwoord voor de veiligheid en voor de welzijn van je paardje..

maarjah dit alles is mijn eigen mening.... (dit is een vrij land dus ik mag hem geven..) ik vind het hardstikke leuk dat jullie erop reageren!!! kan ik ff lekker m'n mening onderbouwen......

en dit volgende stukje meen ik echt:
als jullie voor mij voor een nog niet volgroeide e-pony (behoorlijk scheve rug) een goed zadel onder de 700 euro kunnen vinden die nog niet al te oud is (vanwege het naar de rug gaan staan van de vorige eigenaar) en die nog in goede conditie is.. (en dan wil ik wel dat goede "merk" zadel waar iedereen het over heeft) PB me dan ff want dan hoor ik het graag!!

tot die tijd zal ik zaterdag lekker gaan kijken of ik tussen al die "flut" zadels een goed passend zadel kan vinden.... (een dekje koop ik wel ergens anders want daar ben ik het wel over eens dat die van slechte kwaliteid zijn).....

heel veel groetjes

p.s. ga nou alsjeblieft niet terug aanvallen... ik heb geen zin om nog meer van dit soort verhalen te type.n.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:33

Als je geen geld hebt voor een goed zadel koop dan liever geen zadel.
Niet elk paard vindt een boomloos fijn, die van ons loopt er geweldig mee.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:37

nielsd schreef:
Als je geen geld hebt voor een goed zadel koop dan liever geen zadel.
Niet elk paard vindt een boomloos fijn, die van ons loopt er geweldig mee.

zullen we het maar weer bijleggen... 'k heb geen sin in ruzie hier!! ik heb mijn mening jij de jouwe.......
als het idd vies tegenvalt dan hoor je nog van me!! dan had je helemaal gelijk!! ik ga het op m'n eigen houtje uitvogelen...... Haha!

dus wat zeg je ervan... weer vrienden??? Cool

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:38

Hebben we ruzie dan? Je mag het tuurlijk zelf uitvogelen (het is jouw paard hea) Maar zeg niet dat bokt je niet gewaarschuwd heeft.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:40

zal ik niet doen! Knipoog

maar je moet toegeven dat de berichtjes wel wat persoonlijk werden... daar ben ik niet zo van :S

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:40

Als jij voor een pony die nog niet volgroeid is en al rugproblemen heeft (goh waar zou dat nou door komen) een prutzadel op zijn rug gaat leggen kan je binnenkort een nieuw paard kopen. En dan ben je nog wel duurder uit dan die 700 euro. Goedkoop is duurkoop. En ja, ik heb een zadelmarktzadel gehad.

De eigenaar van dit zadel wat gesloopt is wist gelukkig ook wat voor baggerkwaliteit deze zadels zijn. daarom werd het verkocht als deco-zadel!
Ga eens bij een westernstore kijken voor een fijn 2e hands zadel, daar heb je meer aan. En als je paardje er niet fijn onder loopt, misschien past het zadel dan wel niet. Ooit daar eens aangedacht? Neem iemand mee die er verstand van heeft en ga zelf niet aanknommelen.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:42

Ik vondt het allemaal zo'n paardenpraat om de zadels van zadelmarkt af te zeiken, tot:

Een kennis van mij: zou je mijn pony eens willen rijden? ze is zo gespannen, met haar hoofd omhoog enzo, alleen maar rennen, stuurloos, weet ik het allemaal.
Tuurlijk, geen probleem. (Er reed namelijk een onervaren ruiter op, daar zal het vast aan liggen Ja ).
Daar aangekomen wordt de pony keurig netjes aan mij voorgesteld en ook het zadel...
Schat van een pony eerlijk waar, (heb er nog een jaar op gereden, de vorige ruiter was echt het vertrouwen kwijt) en het zadel is door een 'kenner' gepast en is zeer geschikt voor brede pony's. Alles perfect in orde dus. OK dan!
Dus de pony wordt opgezadeld, hoefde ik natuurlijk niet zelf te doen, zo dankbaar dat ze waren. Bloos
Komt de pony in de bak, helemaal niet zo'n leuke pony, stuiterd alle kanten op, de mens kon wel eens een leeuw zijn, laat ze vooral niet te dicht bij komen. Verward
2 kleine rondjes gereden (idd stuurloos), na 10 rondjes draaien om er uberhaupt op te komen, te zielig voor woorden, dus maar weer afgestapt.
Het zadel eraf gehaald... en waarempel... een schat van een pony. Dus ik met m'n stomme kop (ben ik namelijk geen held in) laat ik het eens zonder zadel proberen.
De leukste pony ooit gekend, ontspanning itself. We hebben een 2e hands continental aangeschaft en een kind kon er alleen mee het bos in. Bloos

Nou weet ik niet wat waarheid is, maar een zadel van zadelmarkt? Nee, bedankt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:44

wat grappig ik heb hier ook een arizona barefoot liggen, gebruik hem nu voor mijn merrie maar straks misschien ook wel voor timo, jammer kan helaas nog niet vertellen hoe hij eronder loopt.
bokt is bokt, ok maar er zijn mij iets te veel 'paardemensen'die slechte ervaringen hebben met zadelmarkt.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:45

Anzjuhlaa schreef:
Als jij voor een pony die nog niet volgroeid is en al rugproblemen heeft (goh waar zou dat nou door komen) een prutzadel op zijn rug gaat leggen kan je binnenkort een nieuw paard kopen. En dan ben je nog wel duurder uit dan die 700 euro. Goedkoop is duurkoop. En ja, ik heb een zadelmarktzadel gehad.

De eigenaar van dit zadel wat gesloopt is wist gelukkig ook wat voor baggerkwaliteit deze zadels zijn. daarom werd het verkocht als deco-zadel!
Ga eens bij een westernstore kijken voor een fijn 2e hands zadel, daar heb je meer aan. En als je paardje er niet fijn onder loopt, misschien past het zadel dan wel niet. Ooit daar eens aangedacht? Neem iemand mee die er verstand van heeft en ga zelf niet aanknommelen.

wie heeft het over rugproblemen... Clown

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:48

heeft er iemand hier wel eens gehoord van de lonestarstore?? ze hebben er ook redelijk goedkope zadels... en aangezien iedereen zoveel tegen zadelmarkt westernzadels heeft begin ik toch te twijfelen (ik heb alleen ervaring met de veelzijdigheid zadels)

heeft de lonestarestore ook een website?? via google kom in overal en nergens??? Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:50

mickyfreak,kom ik alweer (sorry) hahaha ik was ook van plan daar eens te kijken voor een zadel, ze komen ook aan huis passen geloof ik.Zitten in zeeland toch?staan geregeld advertenties op marktplaats, naar mijn weten hebben ze geen website.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:51

neeh ik kan ook niets vinden.... maar zeeland is voor mij wel in de buurt... misschien toch eens ff naar informeren...
(jullie hebben me echt aan het twijfelen gekregen over zadelmarkt Boos! )

groetjes Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:52

Ik ben wel eens gaan kijken bij zadelmarkt, en kwam daar een westernzadel tegen waarvan de boom scheef was, aan de ene kant was het gewoon langer dan de andere, je zág het zelfs!
Daarom zou ik daar geen zadel kopen. Als er al eentje bij is die heel erg scheef is, dan zijn er waarschijnlijk ook zadels tussen die minder scheef zijn, waarbij je het niet kunt zien, maar wel de rug van je paard mee kan kapotrijden..

Ik heb zelf ook de arizona, mijn paard loopt er heerlijk onder.

Er zijn genoeg tweedehands merkzadels te vinden onder de 700 euro. Typ maar eens een merk in op marktplaats, Billy Cook ofzo, dan kom je verschillende zadels tegen voor minder dan 700 euro.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:59

MysticTinker schreef:
Er zijn genoeg tweedehands merkzadels te vinden onder de 700 euro. Typ maar eens een merk in op marktplaats, Billy Cook ofzo, dan kom je verschillende zadels tegen voor minder dan 700 euro.

helaas is het beina allemaal voor brede paarden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:01

ALs je wat verder zoekt, en niet binnen nu en een week een zadel wilt hebben vind je vast iets geschikts.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:04

Om dan ook maar bokt over mij heen te krijgen:
IK heb zo'n zadel, niet 1 maar 2 ! ( ik zie jullie al schrikken )

Heb gekeken of alles recht, soepel en zacht was. Bij veel zadels niet, bij sommige wel. Die natuurlijk eruit gepakt. Ben er na 3 jaar nogsteeds blij mee ( met mijn VZ zadel) Heb nu ook een dressuurzadel gekocht. Ik vind het goed genoeg, 1 nadeel, het zadel heeft geen diepe zit.

Nou, dan zal ik ook maar een foto plaatsen, dat maakt het topic gezelliger :p

het zadel:
http://i60.photobucket.com/albums/h37/S ... C_0003.jpg
En natuurlijk de prestaties onder het zadel :
1e en 2e prijs Knipoog
http://i109.photobucket.com/albums/n55/ ... dsisco.jpg
Laatst bijgewerkt door Sisco4life op 07-11-06 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:05

Het gaat hier om een westernzadel, niet om dressuurzadels.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:12

kwaliteid zou het zelfde moeten zijn... van kamelenlullen heb ik ergens gelezen Knipoog

ik ben het met je eens Sisco4life!!!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:18

Sisco4life schreef:

Heb gekeken of alles recht, soepel en zacht was. Bij veel zadels niet, bij sommige wel. Die natuurlijk eruit gepakt. Ben er na 3 jaar nogsteeds blij mee ( met mijn VZ zadel) Heb nu ook een dressuurzadel gekocht. Ik vind het goed genoeg, 1 nadeel, het zadel heeft geen diepe zit.

Heb je je hierbij wel bedacht dat die zadels in dezelfde fabriek, waarschijnlijk door dezelfde persoon, met dezelfde techniek gemaakt worden?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:19

Een goed tweedehands zadel voor 700 euro is te doen hoor, overigens vormt het zadel zich naar wat ik heb begrepen naar de boom, en niet naar het paard (anders past elk zadel uiteindelijk wel), als de boom op het paard past dan past het zadel dus ook. Als de boom niet past zal het zadel nooit passen en het zal zich zeker niet naar de rug gaan vormen.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:27

roest schreef:
Sisco4life schreef:

Heb je je hierbij wel bedacht dat die zadels in dezelfde fabriek, waarschijnlijk door dezelfde persoon, met dezelfde techniek gemaakt worden?

Ja, tuurlijk.

Maar van de 10 frontriemen die ik maak is er misschien ook wel 1 niet stevig genoeg. ( om zo maar een voorbeeld te noemen )
Natuurlijk is dit veel erger en schadelijker dan een frontriem, maar hij loopt niet anders, eerder fijner. En mocht hij anders lopen/reageren op het zadel dan komt er meteen iemand bij kijken waar het aan ligt. En ik heb als voordeel dat mijn buurman er het nodige vanaf weet Knipoog

Het blijft risico maar heb het wel zo klein mogelijk gehouden Knipoog

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:39

Hoeveel topics zijn hier al niet over geweest ? Gaaaap Je kunt geluk en pech hebben met zo'n zadel. Kijk maar even in de posts van Sablou. Er zijn ook zadels van deugdelijke (en dure) merken die bagger in elkaar zitten !

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:57

mikeyfreak schreef:
heeft er iemand hier wel eens gehoord van de lonestarstore?? ze hebben er ook redelijk goedkope zadels... en aangezien iedereen zoveel tegen zadelmarkt westernzadels heeft begin ik toch te twijfelen (ik heb alleen ervaring met de veelzijdigheid zadels)

heeft de lonestarestore ook een website?? via google kom in overal en nergens??? Haha!

Ik wil hier toch even op in gaan, ergens in [WN-TR] staat een topic over lonestar, en die is ook niet bepaald positief...

@TS (en ook een beetje mikeyfreak):De rug van je paard is niet iets om mee te klooien door er een slecht passend zadel op te leggen, daarom vind ik dat je niet te licht moet denken over de aanschaf van een zadel... Zorg er dus voor dat je een goed passend zadel weet te vinden. Anders kost het je alleen maar meer geld dan dat je in een keer een goed zadel zou kopen. Bovendien bespaar je je paard ook nogal wat pijn Lachen

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:11

tesss schreef:
Ik wil hier toch even op in gaan, ergens in [WN-TR] staat een topic over lonestar, en die is ook niet bepaald positief...

Met de kwaliteit van die zadels is niet zozeer wat mis, ging meer over (het gebrek aan) 'expertise' en zadelpaskennis van de zadelverkoper.