Wil nog wel even zeggen dat dit topic misschien de ogen van mensen opent die zo'n bontje inderdaad voor de mooi gebruiken! Maar tegenwoordig hebben ze daar hele mooie dekjes voor!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sarah1984 schreef:.... En om dan te zeggen dat ze een goed passend of op maat gemaakt zadel moeten kopen...niet iedereen heeft daar de middelen voor of zullen dat begrijpen/snappen.
trutje schreef:Visconti schreef:Ik vind een gewoon shabrak alleen niet voldoende, 95% van de paarden loopt met een niet goed passend zadel. Problemen als zadelnijd worden normaal bevonden maar worden vaak veroorzaakt door een niet goed passend zadel. Een paard veranderd steeds, in bespiering breedte etc. Om een 100% passend zadel te vinden is dus bijna onmogelijk. (tenzij je begin met het maandelijks opvullen)
En een paarden lichaam beweegd ook onder het zadel, het lijkt me dan prettiger als er zachte kussen zijn de de grootste druk opvangen.
Dank je dit is dus precies wat ik bedoel![]()
@sronnie: wat ik probeer duidelijk te maken dat als je je zoekfunctie gebruikt, je kan zien dat er al veel topics zoals deze zijn. Als je in de lijst met je eigen reacties kijkt zie je ze wel.
Citaat:Nu zal ik wel half Bokt achter me krijgen maar als je je geen passend zadel voor je paard kan permiteren dan hoor imo geen paard te hebbenIk zeg niet dat iedereen met een op maat gemaakt zadel moet gaan rijden maar je kan er op z'n minst toch wel voor zorgen dat je zadel de juiste boommaat heeft [quote/].
Dat zal wel mevallen!
Citaat:Zo'n bontje is eventueel een tijdelijk (!) lapmiddel. Als je zadel écht niet meer past en er ook niets meer aan gedaan kan worden: verkopen! En een ander (nieuw of tweedehands) passend zadel kopen.
Citaat:Nu zal ik wel half Bokt achter me krijgen maar als je je geen passend zadel voor je paard kan permiteren dan hoor imo geen paard te hebbenIk zeg niet dat iedereen met een op maat gemaakt zadel moet gaan rijden maar je kan er op z'n minst toch wel voor zorgen dat je zadel de juiste boommaat heeft [quote/].
Dat zal wel mevallen!
Citaat:Zo'n bontje is eventueel een tijdelijk (!) lapmiddel. Als je zadel écht niet meer past en er ook niets meer aan gedaan kan worden: verkopen! En een ander (nieuw of tweedehands) passend zadel kopen.
sronnie schreef:rohotje schreef:ik gebruik een bontje omdat mijn zadel anders aan de achterkant niet netjes ligt. Aangezien mijn pony 27 is en dus een beetje een ingezakte rug heeft ligt geen enkel zadel goed aan de achterkant en dat is ook niet echt prettig, om een klapperend zadel op je rug te hebben. vandaar...
Hier kan ik nog wel inkomen, het paardje is oud, en de bouw veranderd vaak vrij snel
sarah1984 schreef:Denk ook niet dat het zo kluiten uit zal lopen, maar (misschien stom voorbeeld) sommige mensen lopen ook met steunzolen/inlegzooltjes, omdat hun schoenen niet helemaal passen!
Rissjuh17 schreef:Ik had een bontje onder mn zadel omdat deze niet opgevult kon worden.. hij lag met bontje super en zonder niet.. overigens heb ik geen dikke dekjes.. altijd gewoon dunne.. Dus niet die dikke van Anky ed. dus t zadel zat dan altijd goed..