Haren eraf, in de wasmachine op 30 graden, laten drogen, klaar. Ik was ze ongeveer 1 keer per maand, ik heb nu alleen pads en die gaan wel wat langer mee. Ik rijd overigens niet heel intensief (2 keer per week) dus dat kan makkelijk.
Euh, is nogal verschillend, soms na een dag, heeft het op 4 paarden gelegen. Soms doe ik er wat langer mee. Is een beetje afhankelijk hoe smerig ze zijn. Maar heb een oude wasmachine dus kan ook makkelijk.
Het zou me een hoop werk en tijd besparen als ik ze gewoon mocht wassen, maar mijn moeder vertrouwt het niet; "al die haren en die viezigheid in de wasmachine". (En ja, ik borstel ze vantevoren af.)
Hebben jullie nooit last gehad van damage/viezigheid aan de wasmachine? Ik hoor vaak dat mensen een aparte wasmachine hebben voor hun paardengedoe; dat zal toch ook wel met een reden zijn of niet dan?
Ik neem ze mee naar huis als ze echt allemaal vies en gebruikt zijn. Dan doet mijn moeder ze in 2x wassen! En ik krijg ze vrij schoon terug. Helaas niet meer als nieuw
Haren en zand eraf borstelen en dan in de wasmachine op 40 graden. Gaat prima!
De dekjes gaan overigens wel in de wasmachine van de eigenaresse van mijn verzorgpaarden, mijn moeder moet geen 'paardenzooi' in huis en al helemaal niet in de wasmachine.
Als de mama eventjes niet thuis is, snel in de wasmachine op 30°. Iedere keer na het rijden borstel ik de hare nen het zand eraf en laat ik hem eventjes "uitwaaien" zodat hij nog fris is tegen een volgende keer. Na 2 of 3 maal rijden wordt die gewassen. Witte dekjes worden na iedere rijbeurt gewassen, heb de ervaring dat het er om de duur niet meer uitkrijgt
heey ik was denkjes ongeveer na n week (gemiddeld 5x rijden) maar dat licht er natuurlijk aan hoeveel je paard gezweet heeft. ik mag hem niet in de wasmachine wassen omdat die haren en in blijven hangen. eerst bracht ik ze altijd naar de stommerij maar dat werd te duur. nu zet ik gewoon de hogedruk spuit op en dat werkt perfect!!! als je m met de hand wast blijft er altijd nog zweet enzo in zitte met de hogedruk spuit heb je daar minder last van..
ik weet verder niet hoe en wat maar volgens mij staat dat er binnenin.. ik neem hem gewoon mee naar huis als ie heel vies is.. dus dat is verschillend.. ik heb een lichte binnekant dus.. die van BR maarjaa