Welk zadel om je te dwingen in DE juiste houding?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anna8

Re: Welk zadel om je te dwingen in DE juiste houding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 20:31

Anna8 schreef:
Dat is niet helemaal waar. Ik heb wel eens een zadel geleend van mijn instructrice. Het was een Lariche (is nu failliet) zadel. Bij dit zadel zit de bevestiging van de stijgbeugelriemen wat meer naar achteren. Ik merkte meteen dat ik een veel betere balans had. Kon netter lichtrijden, mijn benen lagen rechter naar beneden etc. Het kan dus wel degelijk veel uitmaken. Helaas is zo'n Lariche zadel wel 3000 euro!!!!

Sorry, ik reageerde op een berichtje over dat het niet uitmaakt op wat voor zadel je rijdt!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:25

je moet echt een zadel vinden dat bij 'jouw' past. ik reed heel veel op een kieffer veelzijdigheid richting springen zadel. en ik konm hier gewoon niet lekker op rijden. ik moest mezelf het zadel indrukken om te blijven zitten. en ik trok mezelf op. ik heb een tijdje een dressuur zadel van iemand geleend met veel kniewrong en een diepzadel waarin ik behoorlijk vast zit, en sindsdien is mijn houding alleen maar beter geworden! nu ben ik overgestapt naar een JC dressuur zadel, en ik wil nooit meer anders. ik zit er echt super in! mijn zusje daarin tegen vind mijn zadel niet zo spectaculair. ze klaagd over niet lekker zitten op haar kont, dat ze last van haar knieen krijgt. en zelf vind ik haar kieffer weer niet lekker zitten, teveel kont ruimte. te weinig knie wrong, en op mijn paard ligt ie teveel naar voren waardoor ik nog minder op mijn kont ga zitten. het is dus echt persoonlijk!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:28

Faustie schreef:
erleyne schreef:

Wat gek, ik heb ook een Kieffer Wien, die heeft een normale zit en weinig wrong Clown

Maar goed, ik zou gewoon eens naar de ruitershop gaan en wat zadels uitproberen. Zoals de meesten al zeiden, is zoiets heel persoonlijk.

het model Kieffer Wien is veranderd. Ik had een Kieffer Wien van iemand geleend en was er zeer enthousiast over. Wilde zo'n zadel, nieuw, aan laten meten op mijn paard. Echter, toen ze er mee kwamen en ik er op ging zitten, was het voor mij drie keer niks. Ik sprak mijn verbazing uit en toen vertelde de zadelmaker dat ze het model drastisch gewijzigd hadden. Beetje vreemd, want je zou verwachten dat ze het dan ook een andere naam zouden geven.

nar mijn weten hebben kieffer dressuur zadels weinig kniewrong, want mijn moeder heeft een exellent. en mijn zusje ook ngo een ander soort e beide hebben ze maar heel weinig kniewrong!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:27

Anna8 schreef:
Dat is niet helemaal waar. Ik heb wel eens een zadel geleend van mijn instructrice. Het was een Lariche (is nu failliet) zadel. Bij dit zadel zit de bevestiging van de stijgbeugelriemen wat meer naar achteren. Ik merkte meteen dat ik een veel betere balans had. Kon netter lichtrijden, mijn benen lagen rechter naar beneden etc. Het kan dus wel degelijk veel uitmaken. Helaas is zo'n Lariche zadel wel 3000 euro!!!!

Dat ervaarde ik dus op mijn WOW zadel. Voor het eerst een zadel wat (mij) niet in de weg zit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:02

ik heb vroeger nog met een kieffer lusitano gereden, dat is echt hèt zadel vind ik om in de zgn goeie houding te zitten. Ik zat in dat zadel echt helemaal anders dan op een ander zadel. ik rijd nu met een kentaur medeaII, heeft ook een behoorlijke zit en wat wrong.

epidaure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:00

Ik heb een heel goed gevoel bij de Grand Gilbert. Heb een nogal rampzalige beenhouding en mijn schouders durven wel eens naar voren kantelen. Met dit zadel is het echt voor 95% verbeterd...

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:04

De Kieffer Lusitano geeft echt dé perfecte houding aan!
Nu heb ik een Euroriding Anatomica, wat zo ongeveer er een beetje op lijkt. De kieffer heeft heel veel kniewrong, op de juiste plaats. Het nadeel is dat een kieffer bijna altijd een heel smal tussenkanaal heeft, en dus maar voor een bepaald aantal paarden geschikt. Verder: super, super fijn zadel! Je hoeft nauwelijks iets te doen om juist te zitten.. héérlijk.. Haha!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:20

Misschien kan juist een zadel met een ongedwongen zit je helpen. ik heb hetzelfde als jou op zadels die je in een houding dwingen.