bontonderlegger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__KELLY

Re: bontonderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:55

Ik heb zelf ook 1 en ben er super tevreden over
het rijd veel lekkereder vind ik ...
en het zadel gaat automatisch ook beter liggen vind ik zelf

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:57

__KELLY schreef:
Ik heb zelf ook 1 en ben er super tevreden over
het rijd veel lekkereder vind ik ...
en het zadel gaat automatisch ook beter liggen vind ik zelf

Je geeft dus zelf al aan dat je zadel eigenlijk niet goed ligt, en zou ik de kern van het probleem aanpakken en dus niet de gevolgen opvangen.

Ten 2e, jij vind het zelf, maar wat vind de zadelmaker ervan?
Als jij zelf vind dat jouw zadel niet goed ligt (wat je dus eigenlijk al zegt) kan ik me niet voorstellen dat je hiermee bij een goede zadelmaker bent geweest?

Edit: Wat gaat er eigenlijk voor? Je eigen comfort, of die van het paard? Misschien iets om over na te denken Knipoog

kYr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:05

het kan ook zijn dat het zadel niet meer goed blijft liggen omdat je paard zijn/haar's schoft gegroeit is.. een vriendin van mij had een paard en die schoft was in 1 week compleet veranderd misschien gaat het zadel daar door schuiven ik zou iemand laten kijken naar het zadel want misschien heb je wel een nieuw zadel nodig

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:11

Het is mij aangeraden bij de ruitershop, ik kwam voor een nieuw of ander zadel, mij paard heeft een erg hoge schoft. Door een bontje zou het zadel iets hoger komen te liggen, dus beter voor de schoft.
Ik heb nog geen bontje, maar ga binnenkort eentje testen.

Ze raade me wel aan om 1 te kopen waar de huid nog aan vast zit. De goedkopere schijnen niet goed te werken

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:13

Nibbit schreef:
. Door een bontje zou het zadel iets hoger komen te liggen, dus beter voor de schoft.

Maar wat eigenlijk heel logisch is, is dat een bontje juist ruimte gaat opvullen Knipoog

kYr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:16

maar ik zou alsnog even kijken voor dat zadel want zelfs door het bontje heen gaat het zadel drukken... suc6 alvast Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:21

Als het zadel goed ligt, vind ik een bond onderlegger niet voor dagelijks gebruik nodig.

kYr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:23

dat ik jou mening ik ben wel voor het gebruik van bont maar het is een luxe vind ik daar ben ik het mee eens

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:25

kYr schreef:
dat ik jou mening ik ben wel voor het gebruik van bont maar het is een luxe vind ik daar ben ik het mee eens

Luxe? voor wie? voor het paard of de ruiter?
En als het voor het paard is, zou het beestje dat niet blijer zijn met een goed passend zadel dan met een hulpmiddel wat niet eens altijd goed is?

Valdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:26

ik heb een nep bonten onderlegger en ga binnekort over op een echt bonte onderlegger. Ik rij zowel zonder als met onderlegger prettig en ik merk ook geen verschil aan mijn paard.
erg slecht argument maar ik vind een bonte onderlegger gewoon ook erg mooi staan!! Bloos Haha!

kYr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:26

wahaha maar het staat wel mooi:P

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:11

Nibbit schreef:
Het is mij aangeraden bij de ruitershop, ik kwam voor een nieuw of ander zadel, mij paard heeft een erg hoge schoft. Door een bontje zou het zadel iets hoger komen te liggen, dus beter voor de schoft.
Ik heb nog geen bontje, maar ga binnenkort eentje testen.

Ze raade me wel aan om 1 te kopen waar de huid nog aan vast zit. De goedkopere schijnen niet goed te werken

Ik kan best geloven dat de ruitershop het gebruik van een bontje heeft aangeraden Ja Ten eerste hebben zij vaak niet genoeg kennis om een zadel deftig aan te meten (ben door schade en schande wijs geworden!) en ten tweede verdienen zij er ook nog eens aan als jij een bontje onder je zadel gaat proppen want naar alle waarschijnlijkheid koop je het in dezelfde winkel. Het is dus een win-win-situatie voor hun! Ik denk dat het wel duidelijk is dat jouw paard er niet zo mee gebaat is...

Enne kYr, ik geloof er werkelijk geen bal van dat jouw vriendin haar paard zijn schoft in een week tijd zo erg gegroeid was dat ze een bontje nodig had. Zoiets maak je mij echt niet wijs hoor!
Maar hier geldt wederom: laat je zadel nakijken door een zadelmaker!

kYr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:18

ik zeer het dat die schoft in 1 week veranderd is in een hoge schoft

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:36

Dan zou ik maar snel een arts erbij halen Knipoog
Sorry kYr maar je komt niet echt geloofwaardig over op mij.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:46

ik heb het idee dat het zadelbontje een beetje een hype was onder bepaalde ruiters. nu op bokt en in verder nederland een beetje naar voren komt dat die dingen weinig tot geen effect hebben, en as ze effect hebben veelal negatief, zie ik er vrij weinig mensen mee rijden. zelf kies ik voor een zadel dat perfect past. mijn zadelmaker vraagt rond de 30 euro voor opvullen, en daar heb ik geen bontje voor. Tegenwoordig vind ik op paarden een bontje ( en ja dan trek ik misschien snel mijn conclusies) onverantwoord staan. en dan vooral bij de net beginnende ruiters die een nepding kopen. Goedkoop en het staat mooi. Nu blijkt het ook nog eens slecht te zijn.
Ik zou zeggen, dump de zadelbontjes en lang leve de zadelmakers!

Snappen jullie mijn verhaal nog ; )