wat zijn de beste veiligheidsbeugels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Emm_

Re: wat zijn de beste veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 16:29

ik denk dat ik maar die met elastiek ga kopen Lachen

die andere lijken me wel super! maar een beetje duur...

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:06

Ik wilde die met elastiekjes kopen, maar toen bood iemand van stal mij de kwik out aan voor dezelfde prijs, dus heb ik nu en bevallen me zeer goed. heb ze wel moeten olieen want er zat een piepje in, heel irritant Tong uitsteken

Zal je met de elastiekjes geen last van hebben! Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:01

ik heb vandaag het nieuwste model van sprenger gezien,met een lichte slag en natuurlijk de bekende bewegende delen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:48

Heb de sprengers en bevallen heel goed. Ben ooit eens met een paard achterover gevallen als ik toen in de beugels was blijven hangen hadt ik hier niet zitten typen. We hebben daarna (toen ik weer rijden kon) gelijk de sprengers aangeschaft. Toch heel wat veiliger. het is toen goed gegaanm, schoot er gelukkig uit maar toch.
Ook veren de sprengers en ontlasten ze de knie. Door de val heb ik veel problemen en vindt de sprengers ontspannende dan de gewone beugels. (gebruik ik nog heel af en toe op een ander zadel)

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:39

Ik heb de veiligheidsbeugels met een elastiek, maar wat gebeurt er steeds ...ik kom steeds vast te zitten tot mn hak zeg maar en dan krijg ik mn voet er met geen mogelijkheid uit tenzij ik m met mn hand er tussenuit trek... iets wat ik niet had met mn andere "gewone" beugels.

Waar ligt dit aan?

IK heb trouwens net gebeld met 2 ruitersportzaken, ruitersportzaak de steilsprong in DH die zegt: het is een beugel ontworpen voor gehandicapten maar dit mag word er niet bij vermeld voor één of andere vage reden.
En ze zei dat het vast zitten te maken had met een te brede schoen of omdat e grof is aan de onderkant, maar ik rijd al jaaaaren met deze schoenen en eerder had ik er geen last van met de normale beugels

De andere de zaak waar ik ze gekocht heb zegt dat het onzin is dat ze ontworpen zijn voor gehandicapten en dat het moet liggen aan een te brede schoen, maarja ik heb dus echt hele smalle voeten en dus ook schoenen.. wel maat 39. en volgens mij hadden ze geen andere maten.
Niet dat ik trouwens nog weet welke maat dit is...

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:36

hakken misschien beter uitdrukken?

Als ik rij en ga op mijn tenen staan kom ik ook wel eens vast te zitten, maar dan weet ik weer HAKKEN UITDRUKKEN, dan kan het niet gebeuren...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:38

ik heb ook beugels met elastiek, maar heb daar geen last van

ik rijd altijd met laarzen, misschien dat dat scheelt? heb je wel de normale maat beugels? niet net een maatje kleiner ofzo?

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:46

Ik heb ook die met elastiek, en ik heb geen last dat ik erdoorheen schiet ofzo hoor!

Ik heb dus ook geen idee waar het aan ligt...

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:33

Snoevie schreef:
ik heb vandaag het nieuwste model van sprenger gezien,met een lichte slag en natuurlijk de bekende bewegende delen

Ziet deze er anders uit dan de vorige? heb je misschien een foto? Lachen

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:10

Ze komen vaak vast te zitten op momenten dat ik moet aanspringen in de galop bv hij heeft er moeite mee en ik heb dan moeite om mn benen standvastig op de plek te houden en waarschijnlijk ook goed mn hakken uittedrukken, en ik heb geen laarzen maar chaps dus daar zou t dan misschien ook aan kunnen liggen.
Kweet niet meer welke maat het is heb t een beetje op de gok gekocht

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 16:10

Ik heb ook chaps, maar het zal er wel aan liggen dat je je hakken niet goed uitdrukt..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:19

Marrepar schreef:
Snoevie schreef:

Ziet deze er anders uit dan de vorige? heb je misschien een foto? Lachen

het is de Bow balance,met een breder deel om je voet op te zetten,en een slag zodat ze goed langs je zadel hangen.
ik heb ze gekocht,en ga ze volgende week voor het eerst proberen!

foto:
http://www.helsinginratsutarvike.fi/eas ... 2_ret3.JPG