Nu rijd ik haar met een dubbelgebroken watertrens van K&K en denk ik erover weer terug te gaan naar de bustrens omdat ze daar toch wel iets fijner op liep.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snoevie schreef:bij een watertrens kan bv het velletje van je paard knel komen te zitten,omdat het losse ringen zijn die bewegen
hvmepaarden schreef:Snoevie schreef:bij een watertrens kan bv het velletje van je paard knel komen te zitten,omdat het losse ringen zijn die bewegen
maar het zou tog zowieso niet mogen dat het vel van je paard bij de bitringen gaat knellen.
ik zelf rijd ook met een dubbelgebroken watertrens en heb nergens last van dus ook niet van knellen ofso
runningkawa schreef:Met een goede kwaliteit watertrens komen er geen velletjes tussen.
Ik rij meer met een watertrens dan wat anders.
Voorheen 4 paarden op een dag en heb het nog nooit gehad.
Dat kan toch geen toeval zijn?
Snoevie schreef:runningkawa schreef:Met een goede kwaliteit watertrens komen er geen velletjes tussen.
Ik rij meer met een watertrens dan wat anders.
Voorheen 4 paarden op een dag en heb het nog nooit gehad.
Dat kan toch geen toeval zijn?
nee natuurlijk niet,maar ik probeerde het alleen uit te leggen,en uiteraard hoort een bit goed te passen.
maar ik hoef geen 100x dezelfde uitleg te horen,omdat ik het zelf ook wel weet,ik probeerde alleen iets toe te voegen aan het topic.
ik heb trouwens echt gehoord dat een watertrens ietsje scherper is,maarja goed dat ligt ook helemaal aan de ruiterhand.
ben je er trouwens uit,TS,wat voor bit je wil gebruiken?
Nouvel schreef:Mijn instructeur beleert jonge paarden altijd het liefst met een bustrens.
Omdat die wat stiller liggen dan een watertrens...