Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
harnessmaker schreef:Dat je flair laat inbouwen door een ander en dan aangeeft dat hij het WEL passend krijgt is niet meer dan je gal spuwen.
Dat dit het resultaat zou zijn van het flair syteem was zowel bij mij als bij jou duidelijk.
Dit geeft wel een vertekend beeld lijkt me.
Dees schreef:Ik ben wel geinteresseerd in of het probleem zijn oorzaak vind bij de fabricage van Euroriding?
Scheve bomen kunnen natuurlijk voorkomen, zoiets mag je begrijpen als je rondrijdt op een "Las Argentinas Economic Start" of iets dergelijks. Maar bij Euroriding hoort dat toch gewoon niet voor te komen.. en zeker niet bij zadels een slagje hoger in de markt gepositioneerd....
Sampie schreef:tja een cursus zadelpasser, maar wie gaat het dan aanpassen/corrigeren??? Of wordt dat de vervolgopleiding.....................![]()
harnessmaker schreef:Wel zou ik graag willen weten wat en richtbok is.
unamie schreef:harnessmaker schreef:Wel zou ik graag willen weten wat en richtbok is.
wel vreemd dat je dat als zadelmaker niet weet![]()
dat zijn van die RECHTE dingen waardoor je kan zien (als een zadel scheef op je paard ligt)
of het aan het paard ligt of het zadel
ook kan de ruiter er plaats op nemen om te kijken of hij recht zit op het zadel
en of het lekker zit
ook met opnieuw vullen is is zo'n ding onmisbaar
recht is nl recht![]()
paarden zijn daarvoor niet geschikt
een paard is nooit op de mm recht dus ergens moet je een richtlijn hebben
trouwens in winkels staan vaak ook "bokken" waarop je plaats kan nemen
weet alleen niet of ze recht zijn maar ik mag aannemen dat dat zeker wel het geval is
als een zadel daar al scheef op ligt weet je iig dat het aan het zadel ligt
handig toch?
unamie schreef:harnessmaker schreef:Wel zou ik graag willen weten wat en richtbok is.
wel vreemd dat je dat als zadelmaker niet weet![]()
dat zijn van die RECHTE dingen waardoor je kan zien (als een zadel scheef op je paard ligt)
of het aan het paard ligt of het zadel
ook kan de ruiter er plaats op nemen om te kijken of hij recht zit op het zadel
en of het lekker zit
ook met opnieuw vullen is is zo'n ding onmisbaar
recht is nl recht![]()
paarden zijn daarvoor niet geschikt
een paard is nooit op de mm recht dus ergens moet je een richtlijn hebben
trouwens in winkels staan vaak ook "bokken" waarop je plaats kan nemen
weet alleen niet of ze recht zijn maar ik mag aannemen dat dat zeker wel het geval is
als een zadel daar al scheef op ligt, weet je iig dat de scheefheid aan het zadel ligt
handig toch?
Micha schreef:Vervelend hier vind ik wel dat je nu weer stellingen aanneemt die je wel hard moet kunnen maken, die bij een zadelmaker vandaan komt en die mogelijk heel anders is dan jij hier met 1 of 2 zinnen weergeeft of lijkt weer te geven. Daarnaast vind ik het heel vervelend dat je weer een strijd lijkt aan te gaan vanuit een iets dat op frustratie lijkt; vecht dit graag onderling uit.
Ga bijvoorbeeld eens met een andere zadelmaker of vakman
harnessmaker schreef:Ik zal deze reacties van je eens uitprinten en aan hem geven.
AikePeer schreef:Ieder paard is van nature scheef, heeft een betere en slechtere kant, in mijn ogen kun je daar geen kaars recht zadel opleggen..
unamie schreef:AikePeer schreef:Ieder paard is van nature scheef, heeft een betere en slechtere kant, in mijn ogen kun je daar geen kaars recht zadel opleggen..
maar een scheef zadel wel?
unamie schreef:AikePeer schreef:Ieder paard is van nature scheef, heeft een betere en slechtere kant, in mijn ogen kun je daar geen kaars recht zadel opleggen..
maar een scheef zadel wel?
AikePeer schreef:Als het zadel zo scheef is als het paard van nature is, als hij dus niet nog onder behandeling staat van fysio of wat dan ook, wel ja! Denk je dat een maatwerk zadel kaars recht is? Naar mijn idee wordt dat aangepast aan het paard en als het paard dus scheef is, is het zadel ook scheef.